Cyfrowy Polsat podsumował na dzisiejszej konferencji trwające od 16 marca br. testy konsumenckie usługi LTE. Prawie 2000 testerów usługi, czyli uczestników akcji „Zapisz się na Internet LTE”, pracowników i współpracowników operatora, pracowników sieci sprzedaży Cyfrowego Polsatu oraz przedstawicieli mediów miało okazję przez ten czas bezpłatnie korzystać z usługi, oceniając jej jakość. Dostęp do sieci odbywał się za pomocą modemu LTE Speed 1000 firmy IPWireless. Przeprowadzone badania satysfakcji wykazały, że usługa LTE spełniła oczekiwania ponad 65% testerów. Ponad 60% użytkowników osiągało maksymalne prędkości powyżej 11 Mb/s, a 75% - powyżej 5 Mb/s. Ponad 50% klientów generowało ruch nie większy niż 5 GB, a kolejne 33% od 5 do 20 GB. Pozytywnie oceniono wygodę korzystania z usługi, szybkość łącza oraz obsługę klienta – odpowiednio 7,6, 7,7 i 9,0 w skali 10-stopniowej. Nawet początkowe kłopoty ze stabilnością łącza (ocena 5,4) nie odwiodły użytkowników od wystawienia bardzo dobrej oceny ogólnej – 6,8. Warto wspomnieć, że ponad 75% testerów nie posiadała dotychczas łącza szybszego niż 10 Mb/s, co oznacza, że Internet LTE był dla nich przez okres testów niewątpliwym skokiem jakościowym.