Apple ogłosił wprowadzenie usługi Self Service Repair. Koncern chce osobom zainteresowanym samodzielną naprawą sprzętu dać dostęp do oryginalnych części i narzędzi Apple. Usługa dostępna będzie najpierw dla serii iPhone 12 i iPhone 13, a wkrótce będzie dostępna dla laptopów Mac z M1. Self Service Repair wystartuje na początku przyszłego roku w Stanach Zjednoczonych i będzie rozszerzona na dodatkowe kraje w 2022 roku.
W początkowej fazie programu Apple skupi się na najczęściej serwisowanych modułach, takich jak wyświetlacz iPhone'a, bateria i aparat. Opcja innych napraw będzie dostępna jeszcze w przyszłym roku.
Klient będzie składał zamówienie na części i narzędzia Apple, korzystając ze sklepu internetowego Apple Self Service Repair Online Store. Po naprawie klienci, którzy zwrócą zużytą część do recyklingu, otrzymają dostakowy kredyt na zakup.
Nowy sklep będzie oferował ponad 200 pojedynczych części i narzędzi, umożliwiając klientom wykonanie najczęstszych napraw iPhone'a 12 i iPhone'a 13.
Samoobsługowa naprawa przeznaczona jest dla techników posiadających wiedzę i doświadczenie w naprawie urządzeń elektronicznych.
Do tej pory sprzęt Apple można było naprawiać w ponad 5000 autoryzowanych przez Apple punktach usług serwisowych (AASP) i 2800 niezależnych serwisach.