Bank Millennium jako pierwszy na rynku rozpoczął udostępnianie płatności zbliżeniowych BLIK w lipcu ubiegłego roku.
Obecnie bank ma już prawie 216 tys. użytkowników tej formy płatności. Zrealizowali oni już prawie 4,3 mln transakcji o wartości ponad 166 mln zł.
BLIK zbliżeniowy umożliwia płacenie za zakupy w sklepach stacjonarnych podobnie jak kartami płatniczymi. By zacząć korzystać z płatności wystarczy jednorazowa aktywacja w aplikacji bankowej. Nie wymaga ona podpinania karty płatniczej. Po aktywacji w ustawieniach usługi klient może zmienić źródło płatności na inny niż domyślne konto bieżące, również konto karty kredytowej. Podczas płatności nie trzeba logować się do aplikacji, nie jest też konieczne nawet połączenia z internetem czy siecią komórkową. Usługa jest dostępna dla urządzeń wyposażonych w system operacyjny Android i funkcję NFC (Near Field Communication).
Ostatnio bank wprowadził usprawnienie dla klientów, którzy autoryzują płatności zbliżeniowe BLIKIEM za pomocą PIN-u do aplikacji. Teraz autoryzacja PIN-em jest wymagana, jeśli klient:
Dzięki temu klienci, którzy autoryzują takie transakcje PIN-em, mogą to robić wygodniej. Wystarczy tylko odblokować telefon i przyłożyć do terminala.
W ostatnich miesiącach rekordową popularnością cieszą się również inne usługi BLIK.
Dodatkowo 1,2 mln użytkowników aplikacji mobilnej Banku Millennium skorzystało z BLIKa przynajmniej raz od początku tego roku. Tylko w 1 kwartale 2022 r. wykonali oni ponad 28,6 mln transakcji BLIK. Liczba przelewów BLIK na telefon zleconych przez użytkowników Banku Millennium wzrosła o 107% w stosunku do analogicznego okresu w zeszłym roku.