IDC podało dane dotyczące sprzedaży tabletów w II kw. 2020 r. Pomimo kryzysu ten rynek dynamicznie urósł o 18.6%. Producenci przez 3 miesiące dostarczyli na rynek 38.6 mln tabletów. Tablety wróciły do łask głównie dzięki lockdown - służyły do zabawy i nauki.
Niezagrożonym liderem rynku tabletów jest od dawna Apple ze sprzedażą na poziomie 12.4 mln sztuk iPadów. Hitem sprzedaży jest model z ekranem 10.2 cala.
Samsung zanotował wzrost sprzedaży o 42.5%. Podobny wzrost odnotował Huawei.
Vendor |
2Q20 Unit Shipments |
2Q20 Market Share |
2Q19 Unit Shipments |
2Q19 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Apple |
12.4 |
32.2% |
12.3 |
37.6% |
1.3% |
2. Samsung |
7.0 |
18.1% |
4.9 |
15.1% |
42.5% |
3. Huawei |
4.8 |
12.4% |
3.3 |
10.3% |
43.5% |
4. Amazon.com |
3.6 |
9.3% |
2.4 |
7.3% |
52.0% |
5. Lenovo |
2.8 |
7.3% |
1.9 |
5.7% |
51.0% |
Others |
8.0 |
20.7% |
7.8 |
24.0% |
2.0% |
Total |
38.6 |
100.0% |
32.6 |
100.0% |
18.6% |