IDC podało statystyki dotyczące sprzedaży tabletów w III kw. 2020 r.
Rynek tabletów urósł przez rok o 24.9%. Wszyscy producenci przez 3 miesiące sprzedali 47.6 mln tabletów. Liderem rynku jest jak zwykle Apple. Sprzedaż iPadów urosła o 17.4%.
Znacznie dynamiczniej rosła sprzedaż tabletów Samsunga – wzrost osiągnął poziom 89.2%.
Także tablety Huawei cieszyły się rosnącą popularnością. Chiński producent zanotował wzrost 32.9%. Ze względu na brak usług Google w nowych produktach można się spodziewać, że w przyszłości wzrosty te zostaną ograniczone.
Vendor |
3Q20 Unit Shipments |
3Q20 Market Share |
3Q19 Unit Shipments |
3Q19 Market Share |
Year-Over-Year Growth |
1. Apple |
13.9 |
29.2% |
11.8 |
31.1% |
17.4% |
2. Samsung |
9.4 |
19.8% |
5.0 |
13.0% |
89.2% |
3. Amazon.com |
5.4 |
11.4% |
5.5 |
14.4% |
-1.2% |
4. Huawei |
4.9 |
10.2% |
3.7 |
9.6% |
32.9% |
5. Lenovo |
4.1 |
8.6% |
2.5 |
6.6% |
62.4% |
Others |
9.9 |
20.9% |
9.6 |
25.3% |
3.1% |
Total |
47.6 |
100.0% |
38.1 |
100.0% |
24.9% |