Czeski Eurotel Praha na koniec marca br. miał 30 tys. użytkowników technologii MMS. Na koniec lutego liczba ta kształtowała się na poziomie 22 tys. Oznacza to, że jeden na 140 klientów Eurotela wysyła wiadomości multimedialne. Operator uruchomił tę usługę w sierpniu zeszłego roku. W połowie listopada zeszłego liczba abonentów korzystających z MMS-ów wynosiła 7 tys. Do końca zeszłego roku abonenci Eurotela przesłali w sumie 900 tys. MMS-ów. 8 listopada Eurotel Praha podpisał z RadioMobilem umowę dotyczącą interconnectu MMS. Była to pierwsza tego typu umowa w Europie Centralnej i Wschodniej. Eurotel jako jeden z nielicznych operatorów w tym regionie nie zaoferował swoim klientom okresu, w którym wysyłanie SMS-ów było bezpłatne. Od początku przesłanie wiadomości kosztuje 9.50 CZK (USD 0.33).
Według Eurotela, typowy użytkownik usługi MMS to młody mężczyzna płacący samodzielnie za swój telefon, który to posiada od dłuższego czasu. 87 % użytkowników MMS-ów w sieci Eurotel jest wyposażonych w telefony z aparatem cyfrowym.
RadioMobil, największy konkurent Eurotelu nie podał dokładnej ilości użytkowników usługi MMS, ale przedstawiciele firmy potwierdzili, że w listopadzie 2002 było ich zaledwie kilka tysięcy. Podobnie jak Eurotel, RadioMobil nie wprowadził okresu bezpłatnych MMS-ów. Koszt przesłania wiadomości wynosi 10 CZK (USD 0.35).
Według firmy analitycznej EMC w regionie Europy Centralnej i Wschodniej do początku kwietnia 2003 r. 19 operatorów uruchomiło komercyjnie swoje platformy MMS. Głównymi dostawcami jest Nokia (9 instalacji) i Ericsson (9 instalacji). Ich jedynym konkurentem w tym regionie jest TIS, który zainstalował MMS-y dla chorwackiego operatora Si.mobil.
Oprócz Eurotela dane o ilości użytkowników MMS ogłosił także słowacki Orange. Podał on, że po 4 tygodniach od uruchomienia platformy (10 lutego br.) liczba klientów korzystających z usługi osiągnęła 58 tys. (1 na 30). Orange na początku nie pobierał opłaty za przesyłanie informacji. Według niego zostało przesłanych 571 tys. wiadomości multimedialnych, co daje 0.32 MMS-a na abonenta sieci. To ponad 5 razy więcej niż w czeskim Eurotelu, gdzie wysłano 0.07 MMS-a "na klienta". W lutym br. obie sieci, czeski Eurotel i słowacki Orange, podpisały umowę dotyczącą możliwości przesyłania wiadomości pomiędzy sieciami.