Dealer Idei wyrzucił umowy na śmietnik

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 51

Kilkaset umów między abonentami sieci Idea a spółką PTK Centertel znalazło się wczoraj w śmietniku w centrum Gdyni. Do dokumentów dołączono kserokopie dowodów osobistych, paszportów i praw jazdy klientów tej sieci z całego Trójmiasta. Dokumenty znalazł pracownik sanitarny Dariusz Lewandowski, który sprzątał kosze na śmieci w okolicach dworca kolejki SKM Gdynia Wzgórze św. Maksymiliana. Przy każdej umowie na telefon jest kserokopia dwóch dokumentów ze zdjęciem, jak tego wymagają operatorzy telefonii komórkowej. Wszędzie są dokładne adresy, numery PESEL, numery telefonów domowych itd.
W śmietniku znalazły się dane osobowe i kserokopie dokumentów około 500 osób, głównie z Gdyni, Redy i Rumi. Umowy zawarto u autoryzowanego dilera PTK Centertel - w firmie Trask Tomasza Putynowskiego przy ul. Władysława IV 53 w Gdyni. Pod wskazanym tym adresem dziś nie ma już spółki Trask.
" Ten punkt został zlikwidowany ponad rok temu" - powiedział Sławomir Gałka, specjalista ds. sprzedaży pośredniej PTK Centertel w Gdańsku. - "Nie ukrywam, że taka sytuacja jest naganna. Moim zdaniem to zaniedbanie obciąża konto właściciela firmy Trask. Od dłuższego czasu z nią nie współpracujemy."
"Umowy powinny być u nas w archiwum" - tłumaczy Jolanta Sendal, kierownik biura Public Relation PTK Centertel w Warszawie. - "Szef firmy Trask nie ma prawa zostawiać sobie tych dokumentów, zwłaszcza że z już nim nie współpracujemy. Cała sytuacja to karygodne naruszenie zasad umowy, jaką podpisujemy z punktami dilerskimi."

Opinie:

Opinie archiwalne (51):

Komentuj

Komentarze / 51

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    waliza pisze: 2002-02-13 15:08
    SKANDALETTO!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-02-13 15:08
    ktos za to beknie i wydaje mi sie ze nie bedzie to tylko jeden sprzedawca :( moze znowu wprowadza jakies utrudnienia by "chronic" dane osobowe
    0
  • Users Avatars Mini
    adamza pisze: 2002-02-13 15:10
    Pięknie. Pięknie. Idealna sieć.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-13 15:12
    brak słów,ale dlaczego przy rozwiązaniu z nim nikt nie zabrał dokumentacji?
    0
  • Users Avatars Mini
    wasq pisze: 2002-02-13 15:12
    Witam wiedzialem ze sie odrazu ktos do sieci przyczepi. A to jest wina glupka z tamtego Salonu a nie CALEJ SIECI. Tak samo bylo z ZUS-em, Sadem tez wywalali na smieci .
    0
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-02-13 15:13
    Już mnie w tym kraju nic nie zdziwi... Skandaliczna historia... A tak swoją drogą to ciekawe co z moimi danymi... Na jakim śmietniku wylądowały...
    0
  • Users Avatars Mini
    Jacek pisze: 2002-02-13 15:16
    Nikt za to nie beknie - przeciez to norma w naszym kraju. Jedyna rada to kupować telefony w salonach firmowych a nie u nieodpowiedzialnych dealerow...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-13 15:17
    wasg,ale w umowie pisze,że operator dba o dane klienta więc bierze na siebie odpowiedzialność za takie zdażenie,bo inaczej niech nie wymaga od klienta ich przekazywania,a tak nawiasem idea powinna przeprosić za zdażenie i obiecać swoim klientom,że to był tylko mały wypadek i dołoży wszelkich starań,by tego uniknąć w przyszłości.POzdr.klient idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    Error pisze: 2002-02-13 15:26
    jedna wielka paranoja. no comment
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-02-13 15:29
    Qba, prosimy o oficjalny komentarz .... He, he żartowałem oczywiście, sama rzecz jest jak najbardziej skandaliczna ... Trask to S.C. firma właściciela, czy Sp. z o.o. - w końcu to powinno być najważniejsze i za takie coś to powinna "beknąć" konkretna osoba ...
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2002-02-13 15:47
    dlatego prepaidy beda rzadzic jeszcze zobaczycie, jeszcze za male nasycenie ...
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2002-02-13 15:59
    No to Idea pokazala na co ja stac. zbooyZ tymi PREPAIDAMI to sie jeszcze moze okazac ale pewnie masz racje. Pozdrowka
    0
  • Users Avatars Mini
    mscorp pisze: 2002-02-13 16:27
    "globalny" zasieg (danych osobowych) w sieci iDEA... nawet na dworcu w smietniku!
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-13 16:34
    nie można głupotą jednego frajera obarczać wszystkich ludzi któży mieli coś z nim wspólnego. swoja drogą ciekawe czy ci ludzie faktycznie kupili telefony czy ich danych już wcześniej nikt przypadkiem nie znalazł
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-02-13 16:58
    Wina jest tej firmy trask a ona z idea juz nie wspolpracuje wiec life is brutal zyje sie dalej
    0
  • Users Avatars Mini
    Zeeke pisze: 2002-02-13 17:02
    kuNTum: jaki brak szkoleń? Jaki brak wymagań. Jak nie masz pojęcia o czym piszesz, to nie pisz...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-13 17:10
    Jest to bardzo powazna sprawa! Ktos za to beknie i to bardzo powaznie! Odnosi sie do tego ustawa o tajemnicy danych osobowych, a wyobrazcie sobie co by sie stalo gdyby wpadly w niepowolane rece! Moglo by wtedy byc wiele powaznych problemow, a tak jest jeden i to bardzo duzy!
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-02-13 17:13
    Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wszycy ci którzy podpisali umowę i wzięli telefon w promocji będą mogli jeszcze raz wziąc sobie telefon. Bo przecież dealer wyrzucił ich wcześniejsze umowy (a więc je zerwał). Troche na tym zarobią, ale ile nerwów stracili to ich... Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-13 17:15
    Moga sie jeszcze postarac o odszkodowania od dealera, ale to juz moze potrwac dluzej!
    0
  • Users Avatars Mini
    jacula2 pisze: 2002-02-13 17:18
    Idea NIE MOŻE zrzucac odpowiedzialnosci na dilera. To jest ich wewnetrzna sprawa. My jestesmy abonentami Idei i to ona ma sie z tego tlumaczyc. Uważam, że przeprosiny listowne do każdego poszkodowanego w tej sprawie powinny być rozeslane indywidualnie od operatora
    0
  • Users Avatars Mini
    smarcik pisze: 2002-02-13 17:18
    a moze kogos zwolnili z pracy a ten pracownik w podzience dla pracodawcy sprawił mu taką niespodziankę???
    0
  • Users Avatars Mini
    wirusek pisze: 2002-02-13 17:52
    Zerwał bym umowę z IDEĄ gdybym kupił telefon w tym salonie !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-02-13 17:55
    jaka sieś tacy dilerzy - albo odwrotnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-02-13 17:56
    miało być: jaka sieć - tacy dilerzy - albo odwrotnie...
    0
  • Users Avatars Mini
    sla_kup pisze: 2002-02-13 18:19
    ja was ludzie nie kumam o co sie czepiacie IDEI, na moj gust to jest 100% wina dealera z tego salonu a nie calej sieci
    0
  • Users Avatars Mini
    mlukas pisze: 2002-02-13 18:29
    Idealna sieć ha ha, chyba logiczne że odebranie dokumentów przy zrywaniu umowy z dealerem było w interesie idei, a nie dealera
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-13 18:34
    Ciekaw jestem, czy chociaż Centertel przeprosi tych ludzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-13 18:38
    mysle ze w kazdej sieci zdarzaja sie podobne przypadki... pech chcial ze trafilo akurat na IDEE i na pracownika sanitarnego ktory cala sprawe rozdmuchal...
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-02-13 18:39
    Graffi: Wątpie
    0
  • Users Avatars Mini
    KOMM pisze: 2002-02-13 18:44
    To tylko świadczy o traktowaniu klienta ( abonenta ) przez operatora - w tym wypadku przez Centertel. Umowę z dealerem potrafiono zerwać rok temu, a losami setek dokumentów zebranych przez niego od klientów na rzecz Idei właśnie, sama firma Centertel nie zdążyła się już, czy może jeszcze zainteresować ?! "Biedaczki" - jaki to im się trafił nieuczciwy dealer. Dokumenty powinny znaleźć się w ich archiwum - niesłychana ignorancja i bezczelność Pani kierownik biura Public Relation ( tutaj jakby polska nazwa nie istniała ) - mogła chociaż przeprosić w imieniu Idei wszystkich zainteresowanych ! Myślę, że osoby które poczuły się pokrzywdzone takim stanem rzeczy, powinny zerwać umowę z operatorem, bo to właśnie firma Centertel jako operator ponosi pełną odpowiedzialność za swoich dealerów w szczególności. A może tak jeszcze nr. buta każdego potencjalnego aboneneta - ot taka mała dygresja. Pozdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    m4me pisze: 2002-02-13 18:51
    Ladnie sie dzieje ladnie. Dobrze, ze to znalazla uczciwa osoba.
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert pisze: 2002-02-13 19:06
    Tylko tak się składa, że wypowiedź Pani Jolanty Sendal, kierownika biura Public Relation PTK Centertel w Warszawie jest totalną bzdurą, ponieważ punkty subdealerskie Idei mają obowiązek archiwizowania egzemplarza umowy wraz z kopią dokumentów, a po zakończeniu współpracy totalnie nikt z ramienia PTK nie interesuje się pokaźnym przeważnie zbiorem zarchiwizowanych umów, więc o ile niefrasobliwość właściciela firmy nie podlega dyskusji, to niech Centertel nie rżnie głupa i lepiej interesuje się losem niepotrzebnych byłemu przedstawicielowi umów...
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-13 19:09
    to gosc nawywijal dobrze sie to dla niego nie skonczy
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-13 19:21
    Jagoda, ja też :(
    0
  • Users Avatars Mini
    daz pisze: 2002-02-13 21:53
    Prawie tam kupilem telefon. Na szczescie poszedlem do innego salonu. DaZ
    0
  • Users Avatars Mini
    askaa pisze: 2002-02-13 22:31
    Dziwi mnie, jak "IDEALNY OPERATOR" ma gdzieś swoich klientów. A tak na przyszłośc, to niech dokładniej prześwietlają sklepy z którymi mają zamiar współpracować.
    0
  • Users Avatars Mini
    askaa pisze: 2002-02-13 22:32
    a i zapomniałam, kuszą lepszymi taryfami, ale nie można zapomnieć, że to jednak tpsa
    0
  • Users Avatars Mini
    sepultura pisze: 2002-02-13 23:49
    ot i cała ideja
    0
  • Users Avatars Mini
    eljocik pisze: 2002-02-14 00:25
    Do sepultura; to samo chcialem rzec.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-14 09:57
    graffi tu nie ma co przepraszac! Klienci ktorzych dane znalazly sie na tym smietniku moga wystapic do sadu, a Idea nie bedzie chciala do tego doprowadzic wic pojdzie na ugode! Bezplatne aparaty, darmowe abonenty i wiele innych gratisow i profitow dla poszkodowanych abonentow! To juz nalezy dogadac indywidualnie z kazdym klientem!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-14 10:13
    Qba nie tylko klienci,których dane znalazły się na śmietniku powinni być przeproszeni,ale wszyscy abonenci powinni być zapewnieni przez firmę,że ich dane nie wyladuja kiedyś na smietniku.Nie mozna bronić firmy,która zbiera dane i choć obiecuje w umowie nie gwarantuje ich właściwego przechowania.Przecież dane klienta po zawarciu umowy powinny być przesłane do centrali a nie zostawać u dealera,pod tym względem nie ma tłumaczeń,moga być tylko przeprosiny i zapewnienia,ze to tylko odosobniony przypadek i dane klientów sa odpowiednio zabezpieczone.POzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-14 10:50
    Kan mylisz sie w pewnej czesci! Juz kiedys byly przypadki, ze archiwum dane zamiast przechowywac, omylkowo odsylalo do salonow, zas te nie wiedzialy co z nimi zrobic! Jeden z moich znajomych mial taki przypadek we wrocku! Zadzwonil, zas w warszawie powidziano mu ze to nie mozliwe, ze odeslano mu czyjes dane, wiec poddal je utylizacji! Byl na tyle madry, ze ich nie wyrzucil tylko spalil,zas za kilka miesiec przeslano mu pismo, ze nie dotarly do archiwum jego kopie umow i prosba o wyjasnienie! Takie sytuacji raczej na 100% zdarzaja sie u wszystkich 3 operatorow, ale tylko niektore przypadki wychodza na swiatlo dzienne! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-14 11:24
    Kan: a kazdej sieci moga zdazyc sie takie przypadki, ale przede wszystkim to dealer jest odpowiedzialny za przeslanie dokumentow do archiwum, przetrzymac dokumenty ma aprawo do 3 miesiecy, pozniej obowiazkowo musze sie tam znalezc, chyba ze indywidualni kilenci zycza sobie inaczej.. Jezlei tak jest, dealer lamie prawo.. Operatro zas w ramach mozliwosci egzekwuje przesylanie dokumentow do archiwum, lecz prawda jest taka, ze punktow dealerskich jest zbyt duzo, aby moc zapanowc nad balagamen, przy barku pwspolpracy z jednej strony..
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-14 11:27
    Z egzekwowaniem czegokolwiek jest obecnie duzo problemow, borykaja sie z nimi wszyscy oepratorzy, tak smao ejst z zaleglymi rachunkami itd.. bo niby jak to zrobic..?... przeciez nie przyjdzie do kazdego osobiscie rpzedstawiciel operatora, ladnie sie przywita i nie powie, z eprzyszedl np. po dlugi... Zrpbic moze cokolwiek dopiero kiedy zostalo zlamane prawo, i i wtedy droga postepowania jest dluga i nieoplacalna..
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-14 21:00
    Qba, jest co przepraszać! To, że sprawę można do Sądu skierować nie wyłącza odpowiedniego zachowania. TO nawet wśród osób prywatnych jest zwyczaj przepraszania za pewne sytuacje, a co dopiero gdy firma taki numer odwala!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    K pisze: 2002-02-14 21:02
    Cała Idea i jej ,,idealni" partnerzy!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-15 09:46
    Wydaje mi sie za na przeprosinach sie nie skonczy!
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-02-16 06:05
    No i co zlamanie umowy miedzy operatorem a przedstawicielem. Tylko co z tego wyniknie pewnie gadka-szmatka a kary nie bedzie. Tym powinna zajac sie prokuratura bo to naruzenia zasad bezpieczenstwa danych osobowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    mwk pisze: 2002-02-16 14:23
    to nie wymaga komentarza
    0
  • Users Avatars Mini
    guclaw pisze: 2002-02-17 03:32
    A potem okazuje się że ktoś wymieni na konto tych ludzi aparaty i ludzie nie będą wiedzieć że mają nowe umowy na 2 lata. Tak było z moim znajomym w Warszawie. Jak chciał zrezygnował po roku i kilkiu miesiącach to mu przyłożyli karę za zerwanie umowy. Dopiero po czwartej reklamacji wyjaśniło się że ktoś na niego wziął aparat.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-18 09:40
    Takie rzeczy byly, sa i beda, a jak narazie nie da sie ich zbytnio ukrocic!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: