Deutsche Bank ocenił ofertę i szanse rynkowe operatora PLAY. W przygotowanym alercie bank docenia:
podkreślanie wagi usług multimedialnych
rozwój usług dodanych
prostotę oferty
DB sceptycznie ocenia szanse na długoterminowy sukces operatora ze względu na to, że:
popyt na usługi multimedialne pozostaje na niskim poziomie
oferta cenowa jest 30% tańsza od standardowych ofert konkurentów, ale już tylko 10% tańsza od ich ofert promocyjnych
wizerunek marki nie trafia w rynek masowy
Bank sądzi, że:
konkurenci szybko dostosują swoją ofertę do oferty PLAY
rozmowy w pakietach w sieciach konkurencyjnych oraz rozmowy z wybranymi numerami w określonych porach (np. w czasie weekendu) powodują, że oferty obecnych operatorów mogą być dużo tańsze od płaskiej taryfy zastosowanej w PLAY
Według Deutsche Banku oferta nowego operatora wpłynie negatywnie na wyniki Orange (presja cenowa) oraz na wygenerowanie większej straty przez Netię, która będzie musiała współfinansować subsydiowanie terminali przy niższych przychodach ze względu na agresywny cennik.