Deutsche Telekom nie planuje sprzedaży T-Mobile Polska - poinformował Andreas Maierhofer, prezes polskiego oddziału T-Mobile.
"Inwestujemy w Polsce duże pieniądze i to powinien być wystarczający dowód, że Deutsche Telekom jest inwestorem strategicznym, długoterminowym. Chcemy tu pozostać, a nie sprzedać firmę" - powiedział prezes.
„Nasz właściciel lubi przejrzysty model kontroli zarządczej i nie sądzę, by miał plany wprowadzenia T-Mobile Polska na giełdę” - dodał.
Prezes Maierhofer poinformował, że operator nie ma w planach sprzedaży stacji bazowych, ani zmiany umów dotyczących współpracy sieciowej z Orange Polska.
„Na rynku jest czterech dużych graczy. Spadek cen wywołany konkurencją spowodował obniżenie przychodów i zysków – ten trend musi być zatrzymany. Jeżeli tak się nie stanie, to nie wykluczam konsolidacji na rynku: firmy muszą generować środki na inwestycje w nowe technologie. Tak wysoki poziom konkurencji na rynku telekomunikacyjnym nie może trwać już długo” – powiedział.
Prezes poinformował, że T-Mobile Polska planuje jesienią przedstawić ofertę zawierającą usługi szerokopasmowego internetu dla gospodarstw domowych, opartego na technologii mobilnej FMS (fixed mobile substitution).
W połowie przyszłego roku T-Mobile chce z kolei zaoferować swoim klientom usługi stacjonarne internetu szerokopasmowego, jednak operator nie zdecydował jeszcze w jakiej technologii będą działać te usługi. Firma myśli również m.in. o ofercie telewizyjnej.
„Większość spraw, które wymagają poprawy to kwestie związane z odbiorem spółki przez klientów. W związku z tym chcemy zwiększyć sieć naszych punktów o 150 lokalizacji do 700-750 do końca pierwszego kwartału 2018 roku. Będzie to wymagało zatrudnienia 700 dodatkowych pracowników w dziale obsługi klienta, czyli zarówno w placówkach, jak i call center" – powiedział Maierhofer.
"Większość nowych placówek będzie należała bezpośrednio do T-Mobile Polska” - dodał.