Telefonia Dialog jako pierwszy operator alternatywny udostępniła usługi świadczone na numeracji o podwyższonej opłacie DIALOG 0708 oraz DALOG 0300 dla klientów Orange.
Usługi DIALOG 0300 zostały udostępnione klientom Orange w czerwcu, z serwisów uruchomionych w ramach DIALOG 0708 mogą oni dzwonić już od marca br.
„Docelowo chcemy zawrzeć umowy z wszystkimi operatorami sieci komórkowych obecnymi na polskim rynku, tak by umożliwić ich abonentom korzystanie z wszechstronnych usług świadczonych w ramach serwisów tematycznych” – mówi Marcin Olewnik, wiceprezes zarządu Telefonii Dialog. „Trwają zaawansowane prace i jestem przekonany, że stanie się to w najbliższym czasie” – dodaje.
Do tej pory z tych serwisów mogli korzystać tylko abonenci telefonów stacjonarnych. Dla połączeń z sieci komórkowych dostawcy musieli utrzymywać oraz - co było nawet bardziej uciążliwe – promować osobny numer telefoniczny. Takie kampanie były bardziej kosztowne, wiązały się też często z utrudnioną, niejednoznaczną komunikacją promującą równocześnie klika numerów dla jednego serwisu.
DIALOG 0708 oraz DIALOG 0300 to usługi typu Premium Rate – o podwyższonej opłacie. To odmiana serwisów informacyjnych – doradczych, tematycznych, rozrywkowych – gdzie organizatorem serwisu i dostawcą treści jest klient Dialogu, uruchamiający swój serwis w ramach usługi DIALOG 0708 lub 0300. Wysokość opłat za połączenie z serwisem i dostęp do zawartych w nim informacji jest każdorazowo indywidualnie określana przez dostawcę treści dla konkretnego serwisu w ramach dostępnych taryf. Przychód z połączeń z serwisami uruchomionymi pod numerami 0708 i 0300 jest dzielony między dostawcę treści i operatora.