Rada Nadzorcza Telefonii Dialog pozytywnie zaopiniowała strategię firmy na lata 2009 – 2015, biznes plan oraz budżet na rok 2009 r. Teraz przedstawione dokumenty będą przedmiotem analizy Walnego Zgromadzenia Akcjonariuszy, które zdecyduje o ich przyjęciu.
Przyjęta strategia opiera się na następujących filarach: modernizacja sieci, pakietyzacja oferty, oferta dla klientów biznesowych oraz selektywne akwizycje. Zakłada na rok 2015 300 tys. klientów telefonii stacjonarnej i 276 tys. klientów szerokopasmowego internetu - na własnej infrastrukturze, 134 tys. klientów telefonii komórkowej i 165 tys. odbiorców IPTV.
Strategia Dialogu przewiduje sukcesywną wymianę sieci operatora na pasywną sieć optyczną (PON), w której do gniazdka każdego abonenta doprowadzone jest odrębne włókno światłowodowe. Dialog już przeprowadził kompleksowe testy PON (jako jedyna firma w Polsce). Sieć światłowodowa została zainstalowana na jednym z osiedli w Lubinie, liczącym pięć tysięcy mieszkańców.
Rada Nadzorcza pozytywnie zaopiniowała Walnemu Zgromadzeniu także tegoroczny budżet Telefonii Dialog. Na koniec 2009 r. Dialog chce mieć 330 tysięcy linii dzwoniących na własnej infrastrukturze, 200 tysięcy linii WLR, 159 tysięcy abonentów szerokopasmowego internetu. Dialog oczekuje zwiększenia liczby klientów IPTV do 15 tysięcy na koniec roku.