Dialog skierował skargę do URT w sprawie sprzedaży książek telefonicznych, we współpracy z Telekomunikacją Polską.
- Zgodnie z prawem telekomunikacyjnym, zobowiązującym Dialog jako operatora publicznej sieci telekomunikacyjnej do dostarczenia swoim abonentom aktualnych książek telefonicznych, podjęliśmy w październiku ubiegłego roku rozmowy z TP Ditel - wydzieloną jednostką TP SA. TP SA usiłując narzucić nam zdecydowanie wygórowane ceny (proponowała najpierw 31 zł za egz. następnie 10 zł) chce wykorzystać swoja pozycję monopolisty. Nie dba przy tym również o interes swoich abonentów, którzy są zainteresowani tym, by ich numery telefonów były znane abonentom operatorów alternatywnych - twierdzi Dialog.
- Ustawa nakłada na operatora obowiązek wydania spisu dla swoich abonentów - uważamy, że spełnienie wymogu ustawy i opublikowanie książki zawierającej tylko numery telefonów abonentów Dialogu jest ze względu na jej użyteczność pozbawione sensu. TP SA opublikowała dostarczone przez nas spisy abonentów Dialogu, a równocześnie w praktyce odmówiła nam sprzedaży egzemplarzy przeznaczonych dla naszych klientów, po uzgodnionej cenie 6,50 zł za egzemplarz - podała spółka, która w tej sytuacji zwróciła się do URT z wnioskiem o wydanie decyzji nakazującej TP SA podpisanie umowy umożliwiającej nabycie książek dla abonentów w cenie "uzasadnionej poniesionymi przez TP SA kosztami".