„Rezygnacja z usług Telekomunikacji Polskiej była możliwa dzięki zniesieniu jej monopolu na mocy ustawy Prawo Telekomunikacyjne” – mówi Katarzyna Muszkat, prezes zarządu Telefonii Dialog. W obszarze terminowania (zakańczania) ruchu za granicą Dialog współpracuje z kilkoma operatorami – trwają rozmowy z kolejnymi. Abonenci Dialogu nie odczuwają zmiany sposobu realizowania połączeń międzynarodowych przez Dialog - sposób wybierania numeru (bez prefiksu) oraz ceny połączeń nie uległy zmianie.
„Usamodzielnienie się Dialogu w tym obszarze usług pozwoli na zbudowanie oferty taryfowej niezależnej od TP SA, o wysokich standardach jakościowych, elastycznej, dostosowanej do potrzeb naszych klientów” – dodaje prezes zarządu.
Na razie z usług Dialogu mogą korzystać tylko jego klienci. Trwają prace nad ofertą usług międzynarodowych dla innych abonentów krajowych oraz terminowania ruchu z zagranicy do kraju.
Od 15 listopada 2001 roku abonenci Dialogu mogą korzystać z usługi Oszczędnych Rozmów Internetowych realizowanych w oparciu o technologię VoIP, płacąc za połączenia międzynarodowe nawet do 45 procent mniej.
Aby prowadzić Oszczędne Rozmowy Internetowe nie trzeba podpisywać osobnej umowy, a do uzyskania połączenia wystarczy zwykły telefon. Decyzję o skorzystaniu z usługi abonent podejmuje każdorazowo przed każdym połączeniem poprzez wybranie prefiksu 00.