Abonenci DIALOGu jako pierwsi w Polsce mogą robić zakupy na ekranie swoich telewizorów. Do złożenia zamówienia wystarczy zwykły telewizyjny pilot. Sklep TV to nowa funkcjonalność telewizji cyfrowej operatora, dostępna dla klientów bez żadnych dodatkowych opłat czy aktywacji. Dziś w ten sposób kupić można dania z dostawą do domu, ale DIALOG zapowiada rozszerzenie oferty o kolejne kategorie produktów.
Korzystanie z usługi jest bardzo proste i intuicyjnie – ekran telewizora przypomina bowiem witryny restauracji czy sklepów internetowych. Oznacza to, że klient wprowadza pilotem wybrane produkty do tzw. „koszyka”, gdzie ma możliwość weryfikacji i edycji swojego zamówienia. Informacja o przyjęciu zamówienia, statusie jego realizacji czy historia wcześniejszych zamówień także jest wyświetlana na ekranie telewizora. Do złożenia zamówienia wystarczy jedynie pilot od telewizora i autoryzacja PINem, tym samym, który jest wykorzystywany np. w wypożyczalni filmów na życzenie (VoD). Płatność za zamówione dania uiszcza się przy odbiorze, bezpośrednio u dostawcy. Natomiast za korzystanie ze Sklepu TV klienci nie ponoszą żadnych dodatkowych opłat. Usługa uruchamia się automatycznie u każdego użytkownika telewizji DIALOGu, natychmiast po akceptacji regulaminu.
W Sklepie TV DIALOGu klienci mogą wybierać z oferty lokalnych restauracji. Produkty są posegregowane w kilku kategoriach. Przewaga zamawiania w ten sposób polega na tym, że dania widoczne na ekranie telewizora na pewno będą dostępne w danej lokalizacji.
– Nie musimy wprowadzać ulicy, kodu pocztowego czy danych kontaktowych, co jest niezbędne w przypadku poszukiwań w internecie. Nie musimy też dzwonić, sprawdzać czy ustalać cenę. Tu, za pomocą pilota, wybieramy dania, na które akurat mamy ochotę i możemy być pewni, że będą one dostarczone wprost do naszego domu – tłumaczy Sławomir Pluta z Departamentu Marketingu i Rozwoju Produktów DIALOGu.
Partnerem DIALOGu w obsłudze Sklepu TV jest PizzaPortal.pl, który integruje na swojej platformie ok. 1000 restauracji w całej Polsce.
Oferta restauracyjna to pierwsza odsłona w Sklepie TV DIALOGu. Operator zapowiada rozszerzenie usługi o kolejne kategorie produktów.
PizzaPortal.pl działa na polskim rynku od 1,5 roku i integruje blisko 1000 restauracji ponad 100 miejscowości. Każda restauracja korzysta z innowacyjnego terminala do przyjmowania zamówień Online. Zamówienie składane przez klientów przez PizzaPortal.pl przesyłane jest bezpośrednio do danej restauracji przez specjalistyczną platformę (G3-Box). Restauracja potwierdza zamówienie podając czas oczekiwania dostawy, który pokazuje się klientowi na stronie portalu w ciągu kilku sekund. Właściciel portalu PizzaPortal.pl ma siedzibę w Szwecji i prowadzi portale, oprócz w Szwecji i Polski, w Finlandii i Austrii.