W trakcie odbywającego się w czwartek w Helsinkach spotkania z inwestorami, poświęconego strategii firmy, ścisłe kierownictwo firmy Nokia wyraziło przeświadczenie, że sektor komunikacji mobilnej będzie się nadal rozwijał, co w dłuższym okresie znajdzie odzwierciedlenie we wzroście sprzedaży i przychodów o ponad 10 procent rocznie, począwszy od roku 2003.
Nokia przewiduje, że wzrost sprzedaży liczony metodą rok do roku wyniesie w drugiej połowie 2002 roku 10 procent zamiast spodziewanych wcześniej 15 procent. Ponadto, spółka jest nadal pewna zrealizowania wcześniej ogłoszonej rocznej prognozy pro forma dla (rozwodnionego) zysku na jedną akcję w wysokości 0,83 euro. Nokia zamierza dostarczyć bardziej szczegółowe prognozy finansowe na drugą połowę 2002 roku w momencie opublikowania wyników sprzedaży za drugi kwartał, co nastąpi 18 lipca 2002 roku.
Jeżeli chodzi o rynek telefonów komórkowych, firma nadal uważa, że w 2002 roku ogólna sprzedaż wyniesie od 400 do 420 mln sztuk. Oznaczałoby to niewielki wzrost w stosunku do ubiegłego roku, szacowanego na 380 mln szt.
Oczekiwania odnośnie wzrostu sprzedaży w drugiej połowie roku znajdują uzasadnienie w przeświadczeniu kierownictwa firmy o dobrym przyjęciu przez rynek 30 nowych modeli telefonów, które będą wprowadzone do sprzedaży w ciągu roku 2002. Nokia przewiduje, że pod koniec roku w sprzedaży znajdzie się 10 modeli z kolorowymi wyświetlaczami, zaś około połowa wszystkich przewidzianych do sprzedaży telefonów będzie obsługiwała MMS. Według planów na rok 2003, ponad 50% sprzedawanych telefonów powinna mieć kolorowe wyświetlacze.
Kierownictwo firmy podtrzymuje wcześniejszą ocenę odnośnie udziału w rynku telefonów komórkowych na poziomie 40%. Nokia zmierza obecnie do uzyskania pozycji lidera rynku w Chinach oraz lidera globalnego rynku telefonów CDMA.
Jeżeli chodzi o infrastrukturę telefonii przenośnej, Nokia dostarcza sprzęt 3G 42 operatorom, przy czym w 26 przypadkach są to dostawy w ilościach komercyjnych. Spółka potwierdza swoje zobowiązanie do uruchomienia pierwszej kompletnej sieci 3G wyposażonej w jej sprzęt w ciągu września 2002 roku. Nokia wprowadza także sieci 3G na rynek USA, odnotowując przy tym wzrost dostaw komercyjnych sieci EDGE.
Spółka ocenia ogłoszony ostatnio sojusz Open Mobile Alliance jako poważny krok w kierunku osiągnięcia kompatybilności i współpracy między urządzeniami przenośnymi, z korzyścią dla użytkowników. Nokia szacuje, że dostawy telefonów multimedialnych bazujących na systemie Symbian przekroczą poziom 1 miliona sztuk miesięcznie w czwartym kwartale tego roku. Duża funkcjonalność tych urządzeń będzie doskonale wspierać pojawienie się rosnącego rynku usług telefonii przenośnej. Kierownictwo firmy Nokia wyraziło rosnące przekonanie, że multimedia w telefonii przenośnej staną się następnym światowym megatrendem.