Od dnia 1 kwietnia 2005 uległy zmianie warunki Ograniczonej Gwarancji Producenta na telefony komórkowe Nokia sprzedawane w Polsce oraz w pozostałych krajach Unii Europejskiej, Szwajcarii, Norwegii Islandii i Turcji. Okres gwarancji Nokia na telefony komórkowe został przedłużony i wynosi teraz 24 miesiące od daty zakupu telefonu przez klienta.
Zmienione warunki gwarancyjne zawarte w Ograniczonej Gwarancji Producenta obejmują wszystkie telefony komórkowe i akcesoria marki Nokia sprzedawane od 1 kwietnia 2005 włącznie.
Podstawą uzyskania serwisu gwarancyjnego na terenie Polski jest Karta Gwarancyjna wraz z dowodem zakupu.
W przypadku zakupu produktu od dnia 1 kwietnia 2005 włącznie, karty gwarancyjne zawierające poprzednio obowiązujące warunki gwarancji NOKIA Poland pozostają dokumentem upoważniającym do otrzymania serwisu gwarancyjnego zgodnie z nowymi warunkami Ograniczonej Gwarancji Producenta, gdyż o prawach gwarancyjnych decyduje dowód zakupu (data, niezależnie od warunków wydrukowanych na karcie gwarancyjnej).
Okres gwarancji
Okres gwarancji rozpoczyna bieg z chwilą zakupu oryginalnego Produktu przez pierwszego użytkownika końcowego. Produkt może składać się z wielu odrębnych części i dla różnych części będą miały zastosowanie inne okresy gwarancji (dalej „Okres Gwarancji”). Szczególne okresy gwarancji to:
a) 24 (dwadzieścia cztery) miesiące na telefon komórkowy oraz 12 (dwanaście) miesięcy na akcesoria (niezależnie od tego czy wchodzą one w skład pakietu sprzedażnego telefonu czy też sprzedawane są oddzielnie) inne niż zużywające się części i akcesoria, wyszczególnione w pkt b) i c) poniżej ;
b) 6 (sześć) miesięcy na następujące zużywające się części i akcesoria: baterie, ładowarki, podstawki do telefonu, zestawy słuchawkowe, kable i obudowy;
c) 90 (dziewięćdziesiąt) dni na nośniki, na których znajduje się oprogramowanie, np. CD-rom, karta pamięci.
W zakresie dozwolonym przez prawo krajowe, Okres Gwarancji nie zostanie przedłużony lub odnowiony bądź też w inny sposób zmieniony z powodu późniejszej odsprzedaży, naprawy lub wymiany Produktu. Naprawiona część (części) oraz wymieniony produkt będzie jednakże objęty gwarancją na pozostałą część oryginalnego okresu gwarancji lub na okres 60 (sześćdziesięciu) dni od daty naprawy lub wymiany, w zależności od tego, który z nich będzie dłuższy.