Telekomunikacja Polska zakłada, że na koniec tego roku z pakietu Neostrada będzie korzystać 460.000 klientów, powiedział prezes spółki. Transmisja danych obok telefonii komórkowej ma stać się motorem wzrostu przychodów TPSA, które w 2004 roku mają zwiększyć się o 3-5 procent z 18,3 miliarda złotych wypracowanych w roku ubiegłym.
"W tym roku powinniśmy mieć 460.000 klientów, z czego większość w wersji 128 kb/s" - powiedział gazecie Bertrand Le Guern. Od początku roku TPSA oferuje dwa rodzaje usługi Neostrada: tańszy i wolniejszy - 128kb/s oraz szybszy i droższy 512kb/s. W ubiegły roku spółce nie udało się wykonać planu, który mówił o przekroczeniu 200 tysięcy klientów Neostrady i na koniec grudnia 2003 było ich 134.000 lub 178.000 włączając użytkowników na okresie próbnym.
Le Guern powiedział również, że wydatki na informatykę wyniosą w tym roku 600-700 milionów złotych wobec 900 milionów złotych w roku w 2003 roku. W budżecie na ten rok TPSA założyła, że całkowite wydatki nie przekroczą czterech miliardów złotych. Wiceprezes dodał, że na koniec roku wskaźnik efektywności powinien wzrosnąć do 400 linii na pracownika z 308 na koniec 2003 roku. W grudniu ubiegłego roku TPSA zapowiadała wzrost do 380 linii na koniec 2004 roku.