Bartosz Dobrzyński - główny kanał reklamowy to nadal telewizja, ale za 2 lata dogoni ją internet

Newsy
Żródło: Wirtualnemedia.pl
Opinie: 1
Bartosz Dobrzyński, CMO PLAY

Bartosz Dobrzyński, szef marketingu PLAY, w wywiadzie dla serwisu Wirtualnemedia.pl powiedział, że nadal podstawą komunikacji wszystkich dużych operatorów telekomunikacyjnych na rynku jest telewizja: "Tam nadal jest duży zasięg. Natomiast coraz większą część budżetu, uwagi i specyficznej kreacji kierujemy w stronę internetu. To drugi pod względem wagi kanał naszej komunikacji. Cały czas inwestujemy w display, ale coraz więcej robimy w ekosystemie Facebooka. Mamy za sobą też pierwsze współprace z twórcami na YouTubie. Staramy się po prostu podążać za naszymi obecnymi i potencjalnymi klientami, którzy poświęcają coraz więcej uwagi internetowi."

W ostatnich latach zmieniał się podział budżetu marketingowego Play na poszczególne media. Dobrzyński podsumowuje:"Cały czas spada telewizja, choć jest najważniejsza, a rośnie internet. Myślę, że mniej więcej za dwa lata nasze nakłady na internet i telewizje będą równe. Już teraz, nawet jeśli przygotowujemy jakąś kreację pod telewizję to staramy się wplatać tam jak najwięcej elementów, które sprawdzają się w kreacji internetowej. Finalny przekaz jest ten sam, ale dostosowujemy formę do różnych kanałów."

PLAY na razie nie zamierza na razie rezygnować z celebrytów w swoich kampaniach: "(...) Od trzech lat korzystamy z platformy opartej na udziale znanych osób w naszych kampaniach telewizyjnych, żeby pokazać, że coraz więcej osób przechodzi do Play. W tej chwili mamy ok. 25 proc. rynku. Z operatora startującego od zera blisko 10 lat temu staliśmy jednym z ważniejszych graczy. Cały czas staramy się naszą komunikację odświeżać wprowadzając nowe osoby i trzymać pewien standard, do którego nasi klienci są przyzwyczajeni. Nie da się pomylić reklamy Playa z reklamą innej sieci. Natomiast jesteśmy praktykami i będziemy używać tego formatu tak długo, jak będzie on ciekawy dla odbiorców."

Podział wydatków P4 w internecie przedstawia się następująco: "Największy potencjał widzimy w ekosystemach Facebooka i Google. To te dwa podmioty zdominowały z jednej strony media społecznościowe, a z drugiej powierzchnie reklamowe w internecie. Nasze działania w innych kanałach są na razie raczej eksperymentalne."

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: