Duże przejęcie Multimedia Polska

Newsy
Żródło: Multimedia Polska
Opinie: 5

Multimedia Polska przejęła firmę Automatic Serwis, operatora telewizji kablowej i dostawcę szerokopasmowgo dostępu do internetu. Wartość transakcji wyniosła 56,5 mln zł i obejmuje udziały w spółce oraz dodatnie saldo gotówkowe tej firmy w wysokości około 4,5 mln zł. Giełdowa spółka zyskała: dostęp do nowego rynku, ponad 40 tys. gniazd w zasięgu sieci, a także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet).

Przejęcie spółki działającej na Kujawach i w Wielkopolsce, pozwoli zaoferować Multimedia Polska, usługi w nowych miastach, w których firma nie była obecna, a także wzmocnić pozycję w Koninie gdzie obie spółki oferują swoje usługi. Spółka Automatic Serwis działa w 12 miejscowościach (10 w województwie Kujawsko-Pomorskim), przede wszystkim w Inowrocławiu, ale także w Brodnicy, Żninie, Kruszwicy i Koninie.

W sieciach przejętej firmy trwają obecnie przygotowania do wdrożenia usług telefonicznych. Dzięki temu jej abonenci będą mogli w pełni korzystać z flagowego produktu Multimedia Polska jakim jest usługa Triple Play, łącząca w jednym pakiecie telewizję kablową, szerokopasmowy dostęp do internetu, a także telefon.

W zasięgu przejętych - przez Multimedia Polska - sieci znajduje się ponad 40 tys. gospodarstw domowych. Klienci Automatic Serwis korzystali na koniec stycznia 2007 r. łącznie z niemal 39 tys. usług (telewizja kablowa i internet). Firma do części z nich dostarczała usługę pakietową łączącą telewizję i szerokopasmowy dostęp do internetu.

Zakup 100% udziałów Automatic Serwis od Mirosława Knocińskiego, został sfinansowany ze środków własnych Multimedia Polska. Inwestycja związana jest z realizacją celów emisyjnych, przeprowadzonej w IV kwartale 2006 r. oferty publicznej, z której Multimedia Polska pozyskała około 250 mln zł brutto.

– To przejęcie potwierdza nasz aktywny udział w konsolidacji rozdrobnionego polskiego rynku operatorów kablowych i dostawców szerokopasmowego Internetu - mówi Prezes Andrzej Rogowski. – Nie zamierzamy jednak na tym poprzestać. Prowadzimy negocjacje z wyselekcjonowaną grupą spółek, które mogą wejść do grupy Multimedia Polska – dodaje A. Rogowski.

Spółka Automatic Serwis była drugą przejętą w tym roku przez Multimedia Polska. W styczniu została zrealizowana transakcja dzięki, której firma zyskała 1,5 tys. gniazd telewizji kablowej. W sumie spółka Multimedia Polska przeprowadziła 12 różnych transakcji dzięki, którym pozyskała 13,5 tys. gniazd telewizji kablowej i abonentów korzystających łącznie z 14,5 tys. usług (telewizja i Internet). Największą transakcją było przejęcie lokalnej sieci w Szczecinie, której klienci korzystali łącznie z blisko 11 tys. usług.

Na dzień 30 września 2006 r. klienci Multimedia Polska korzystali łącznie z 767,8 tys. usług (RGU). Strategia Spółki zakłada dalszy rozwój usług pakietowych zawierających jednocześnie telefon, szerokopasmowy dostęp do Internetu i telewizję kablową. 30 września 2006 r. Spółka dostarczała usługę pakietową zawierającą co najmniej dwie z w/w usług ponad 127,7 tysiącom klientów, z czego ok. 27 tys. wybrało pełen pakiet TriplePlay, który zawiera wszystkie trzy w/w usługi.

Po 9 miesiącach 2006 r. spółka odnotowała przychody na poziomie 94,8 mln zł. Były one o 56% wyższe niż rok wcześniej w tym samym okresie. Skorygowany EBITDA (skorygowany o jednorazowe wydarzenia zysk operacyjny powiększony o amortyzację) zwiększył się w tym czasie o 73% do 46,1 mln zł. Zysk neto podwoił się do 20 mln zł, a wynik operacyjny powiększył się o 140% do 33,7 mln zł.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    PiteR-1 pisze: 2007-02-20 16:25
    Ja tam bym sie nie cieszyl bo MM to nie jest wcale taka kolorowa firma ... :) ciesze sie ze odszedlem teraz jeszcze tylko ciagna sie reklamacje wobec MM gdzie wylaczyli uslugi przed czasem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gal pisze: 2007-02-20 17:56
    MM? Fatalna jakosc TV (nowe osiedle), faytalna jskosc interetu (permanetne padanie DNSow, znikanie plikow z FTPow, klopoty z poczta o blokowaniu p2p w niektoych miastach juz nie wspomne). Kpina nie provider.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gal pisze: 2007-02-20 18:09
    MM? Fatalna jakosc TV (nowe osiedle), fatalna jakosc interetu (permanetne padanie DNSow, znikanie plikow z FTPow, klopoty z poczta o blokowaniu p2p w niektoych miastach juz nie wspomne). Kpina nie provider.
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2007-02-20 21:06
    Zobaczcie mój host i zaufajcie temu, co napiszę. Multimedia jest ciekawa tylko do momentu, w którym obowiązuje promocja. Później to co oferują jest żenujące. Ja niebawem znikam do Dialogu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    space pisze: 2007-02-21 10:12
    " także klientów korzystających już z blisko 39 tys. usług (telewizja i internet). " ale usług mają pod dostatkiem ;-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: