Duże zadłużenie polskich operatorów

Newsy
Żródło: Rzeczpospolita
Opinie: 34

Według raportu firmowanego przez ING Barings polscy operatorzy sieci telefonii komórkowej  w rozbudowę swej infrastruktury zainwestowali do końca 2001 r. 3,7 mld USD. W przeliczeniu na klienta najwięcej wydał Centertel, najmniej zaś klientów na stację bazową przypada w sieci Era.

Pełna treść artykułu znajduje się tutaj.

Opinie:

Opinie archiwalne (34):

Komentuj

Komentarze / 34

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Konik pisze: 2002-02-21 12:14
    Ha! Jestem pierwszy!!! Centertel mógłby poprawić (wzmocnić) sygnał w większych miastach Polski - przede wszystkim w stolicy.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-21 12:17
    czyli w erze jest najmniejszy tlok na BTS-ach
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-21 12:20
    Z nakłady inwestycyjne przeliczone na jednego klienta wyniosły w końcu 2001 r. 407 USD w sieci Idea, 361 USD w sieci Era i 348 USD w sieci Plus GSM. Wyższe nakłady inwestycyjne na użytkownika przy porównywalnym zasięgu sieci oznaczać mogą, po pierwsze, że sieć ma większą pojemność i powinna oferować lepszą jakość usług, także móc przyjmować kolejnych użytkowników bez konieczności rozbudowy lub, że pieniądze nie były zbyt efektywnie inwestowane.Z tej całej analizy tylko to ostatnie pytanie dla mnie przynajmniej jest najważniejsze i chyba też ma to odzwierciedlenie do newsa o wartości naszych operatorów.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-21 12:23
    tyle ze Kan era i plus juz wydali wczesniej kupe kasy a teraz tylko dokladaja takze to nie jest dokonca dobre porownanie ale i tak masz racje
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-02-21 12:27
    niech wreszcie idea zacznie dzialac w wawie na 900 mhz...
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-02-21 12:34
    spiro: no ale po co jak 1800 masz wszedzie w dodatku wieksza pojemnosc
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-21 13:18
    No tak, wychodzi na to, że najlepiej finansowo stoi plus, najsłabiej era. Za to w erze powinna być najwyższ jakość usług (i chyba jest) :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-21 13:28
    I jak zwykle Centertel na pierwszym miejcu, pod wzgledem inwestycji!
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2002-02-21 14:03
    Qba: twoje zaslepienie jest doprawdy urocze ;-))) pzdr
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-21 14:18
    Qba, cieszy Cie to, że z Twoich rachunków poszło najwięcej na inwestycje? (tu chodzi o to, że najwięcej w przeliczeniu na 1 klienta wydał centek, nie,że wydał globalnie najwięcej)
    0
  • Users Avatars Mini
    hansen pisze: 2002-02-21 14:18
    Qba, dużo inwestuje ale i duzo dostaje od firmy matki czyli tpsa, nie maja po prostu co robić z tą kapuche i wydaja na prawo i lewo by w takich rankingach byc pierwszymi, jak braknie do znowu dobiora i tak w kółko :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    maju pisze: 2002-02-21 14:39
    Zgadzam się z opinią że Era ma najlepszą jakość połączeń i zasięg też jest naj przynajmniej w miejscach w któeych bywam
    0
  • Users Avatars Mini
    wpe pisze: 2002-02-21 14:52
    ERA rzeczywiście jest najlepsza pod względem zasięgu i jakości połączeń. Od kiedy mam telefon (a mam go od ponad 3-ech lat), jeszcze w czasach kiedy Polska nie była tak dobrze pokryta BTSami jak teraz - jeżdżąc na przeróżne wakacje zawsze miałem zasięg, tzn. albo w jakimś miejscu była tylko era, albo nie było żadnej sieci. Jedyne co mnie denerwuje u ery - to ślamazarne wprowadzanie nowych słuchawek dla klientów indywidualnych. Owszem - wszystkie opy są w tym powolne, ale era pod tym względem jest najgorsza. Np. plus już jakiś czas temu wprowadził N8310 do oferty, Samsunga A400 - a era, szkoda gadać. No, ale jeśli chodzi o klientów Biznes - to "jak na polskie warunki" mają bardzo atrakcyjny zestaw nowych słuchawek.
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-21 15:38
    skoro mają duże zadłużenie wię się chyba narazie nie doczekamy tańszych połączeń
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-21 15:45
    Wiem graffi, ale to centertel musial zasowac za reszta bo najpozniej otworzyl idee, ale to ze inwetuje to bardzo dobrze!
    0
  • Users Avatars Mini
    smarcik pisze: 2002-02-21 16:03
    jezeli maja duze zaduzenie to dlaczego niektorzy z nich zarabiaja taka duza kasa?
    0
  • Users Avatars Mini
    daz pisze: 2002-02-21 18:06
    Hmm, opy zaciagaja dlugi. A splacimy je my userzy:) DaZ
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-02-21 18:16
    no to z obnizkami polaczen mozemy sie pozegnac:))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-21 18:36
    plus juz zakonczyl budowe sieci... era pewnie juz blisko.. takze komentarze, ze idea najwiecej w to inwestuje mnie nie dziwia :))... przeciez ile mozna to budowac ;)..
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek urwisek pisze: 2002-02-21 18:52
    wpe: a miales tel. w jakiejs innej sieci w celu porownania jakosci uslug, ze z takim przekonaniem mowisz o wyzszosci ery? Na czym sie opierasz? Mam wrazenie, ze nie na faktach i doswiadczeniu tylko wlasnym subiektywnym nastawieniu. Ja tylko dodam od siebie to, ze znajomi ktorzy maja telefony w Erze narzekaja na to, iz czesto bez przyczyny lub z powodu nawet malych zawirowan pogody traca nagle zasieg na dosc dlugi czas. Co do SMSow w Erze to dochodza one czesto z duzym opoznieniem. Czasem wynikaja z tego ciekawe historie:) Ale tak to jest jesli nie ma sie oddzielnego kanalu na smsy. cdn...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek urwisek pisze: 2002-02-21 18:53
    W/g mnie wystarczy zerknac na wyniki finansowe kazdej z sieci aby sie dowiedziec, ktora z nich jest najlepsza. (zerknij na gol-a w poniedzialek:) ) Ja nie moge oprzec sie odczuciu, ze era (idea tez) przede wszystkim stawia na ilosc klientow. Co z tego, ze w statystykach Era ma najwiecej klientow jesli na kazdym z nich generuje relatywnie mniejsze przychody? Ja cenie madre zarzadzanie, a nie chwalenie sie \"martwymi duszami\", ktore nie generuja zysku dla firmy.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-21 19:46
    Sliweczka, era też zakończyła juz jakiś czas temu
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-21 19:49
    Tygrysek, powiem Ci że co do jakości usług, to mam porównanie i stwierdzam, że wypada na + dla ery. Co do pogody, to akurat widziałem takie przypadki (kilka) ale w idei, nie w erze. Natomiast co do zysków to masz rację - plus umiejętnie tu działa. Tzn era też, ale w sektorze biznesowym a nie indywidualnym
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-21 20:40
    graffi: w takim razie troszeczke przkelamane sa tak podawane dane.. bo rpzeciez firmy dwie czyli plus i era jezlei juz "zakonczyly" inwestowanie w ten sektor.. to wiadomo, ze te naklady beda mniejsze niz idei - ktorrej do idealu ejszcze daleko :).. i sila rzecyz musi duzo wiecej wydawac na to.. wiec jak po takim komentarzu mozna np. ocenic mozliwosci inwestycyjne poszczeg9lnych firm?..
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-21 22:38
    Sliweczka, to, że firmy zakoćzyły bydowę podstawowej infrastruktury nie oznacza, że nie bedą sie rozwijać i inwestować dalej. Ale masz rację - idea ma jeszcze dużo więcej do zrobienia w tym zakresie. Z drugiej strony, pewnie łatwiej im uzyskać dostęp do struktur tepsy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tygrysek urwisek pisze: 2002-02-22 00:17
    graffi: skoro masz porownanie, to czy moglbys dokladniej mi napisac wady i zalety tych sieci i w czym era wychodzi w tym porownaniu lepiej od plusa ? prosze tylko o krotkie uzasadnienie Twojej opinii, ktora by mnie przekonala. / oops obawiam sie, ze to pytanie moze okazac sie taka "puszka pandory", ktora moze wywolac burzliwa dyskusje, zblizona do takich jak "windows vs. linux" :)
    0
  • Users Avatars Mini
    waldus pisze: 2002-02-22 13:06
    i juz wiadomo czemu nie obnizaja cen
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-02-22 16:41
    Ciekawe kiedy to odzyskaja jak bedzie trzeba dodatkowo inwestowac w UMTS?
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-22 21:25
    Tygrysek, pytanie faktycznie troszkę niebezpieczne. Co do przekonania Cię, to nie wiem, czy jest sens próbować, raczej mogę kilka rzeczy opisać, które w plusie mi się nie podobały. Po pierwsze - straszne problemy z opanowaniem płatności z rachunku bankowego (przez pierwszy rok działalności było to niemożliwe, później nie wiedzieć czemu rachunek wraz z billingiem, gazetką i co tam jeszcze im przyszło do głowy. wysyłali w jednym egzemplarzu wprost do banku i dopiero bank mi odsyłał. Kolejna rzecz, problem z wyjaśnieniem plusowi że 10 razy faksowano im potwierdzenie uregulowania rachunku - przez półtora roku nie mogli tego rozwiązać!...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-22 21:41
    Kolejna uwaga to nie podoba mi się jakość dźwięku w plusie (i nie chodzi mi tu o słynny EFR tylko o moje subiektywne odczucie, które zostało mi do tej pory ile razy dzwonie do plusa). Jeszcze inna sprawa, poruszana tu niedawno to temat poczty głosowej. Torzecz mało dla mnie istotna (ja i tak poczty mało używam), ale jakoś nie podoba mi się. To tak "z grubsza" to, co mam do plusa, nie neguję, że sieć jest ogólnie b. dobra, jednak zwłaszcza problemy z rachunkiem spowodowały, że rozstaliśmy się bez wielkiej milości. Inne sprawy, jak np silne preferencje dla dzwonienia wewnątrz sieci to osobny temat, nie tutaj
    0
  • Users Avatars Mini
    paulina pisze: 2002-02-23 00:18
    Kolega Tygrysek niech się przebiegnie np. po okolicach Trójmiasta, to od razu wyczuje która sieć jest lepsza, a która gorsza: ERA - nie kwestionowany nr 1 (zagęszcza sieć nieprawdopodobnie(!) - nie długo nie będzie miejsca bez zasięgu), potem goniąca ją IDEA (weźcie pod uwagę że większość jej BTSów w tym rejonie pracuje w paśmie 1800MHz, co jest niestety przekleństwem tej sieci - vide małe moce BTSów itp.), zaś na samym końcu PLUSIK, który rzeczywiście odpuścił sobie w sprawie infrastruktury (BTS-ów nowych nie uświadczysz i jeśli lubisz jak nieoczekiwanie Ci sygnał znika, nawet na głównych drogach, a co dopiero na zadupiach, to używaj PLUSa ;)) Miłego gadu-gadu.
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-11-23 10:59
    widocznie plus olał północ Polski
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-11-23 11:00
    bo u mnie jest wszędzie zasięg
    0
  • Users Avatars Mini
    wers pisze: 2006-11-23 11:01
    nawet w lesie i w dolinie
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: