Nokia otrzymała tytuł najlepszego Produktu Roku 2007 Reader’s Digest w kategorii „telefon komórkowy”. Nagrodę wręczono podczas gali, która odbyła się 6 listopada w Business Center Club. Marka wyróżniona została również nagrodą satysfakcji klientów - statuetką Gold Standard, której wręczenie miało miejsce 5 listopada w warszawskim hotelu InterContinental.
Reader’s Digest – Produkt Roku 2007
Czytelnicy „Reader’s Digest” już po raz trzeci głosowali na najchętniej kupowane przez siebie produkty wypełniając ankietę, którą zamieszczono w sierpniowym numerze miesięcznika. Zwycięskie firmy otrzymały certyfikat i godło „Reader’s Digest – Produkt Roku 2007” do wykorzystania na opakowaniach i w materiałach promocyjnych. Czytelnicy wybierali zwycięzców w sześciu działach tematycznych (Ty i dom, Finanse, Kulinaria, Medycyna, Uroda/Higiena, Auto) i 36 kategoriach z dodatkową kategorią – Supermarket Roku.
„Konsumenci traktują taki symbol jako obietnicę wysokiej jakości produktu, któremu można zaufać. Jest to silna rekomendacja podczas zakupów.” – wyjaśnia Paweł Sztark, odpowiedzialny za badanie Produkt Roku 2007.
Grupa 500 respondentów spontanicznie wybierała marki, które najczęściej kupują i które darzą największym zaufaniem.
Gold Standard nagroda satysfakcji klientów
Badanie zostało przeprowadzone za pomocą elektronicznej ankiety w formie wywiadów bezpośrednich w domach respondentów przez TNS OBOP. Zbadano 1500 Polaków z grupy reprezentatywnej powyżej 15-ego roku życia, którzy oceniali produkty z 23 kategorii w systemie gwiazdkowym. (5 gwiazdek - wynik bardzo dobry i pełna satysfakcja klientów, 4 gwiazdki – dobry i satysfakcja powyżej oczekiwań, 3 gwiazdki – średni i standardowa satysfakcja. 2 lub 1 gwiazdka to słaby wynik)
W kategorii TELEFONY KOMÓRKOWE najwyższe wyróżnienie, oznaczające największą satysfakcję użytkowników, otrzymała Nokia. Klienci przyznali marce maksymalną ilość gwiazdek w kategoriach: Gold Standard Satysfakcja, wzornictwo, niezawodność, dopasowanie do potrzeb oraz czas działania baterii.