Od maja br. operator sieci telefonii komórkowej Era rozpoczął pierwszy etap wprowadzania na rynek usługi informacyjno-reklamowej – STREFA 076. Usługa ta pozwoli abonentom sieci na otrzymywanie krótkich informacji reklamowych w trakcie rozmów telefonicznych, w zamian za znacznie tańsze opłaty za usługi telekomunikacyjne. W ramach pierwszej fazy wprowadzania usługi na rynek operator Era wysyła informacje w postaci krótkich wiadomości SMS do wybranej losowo grupy ponad 50 tysięcy abonentów. Następnie po wypełnieniu stosownego zgłoszenia przez klientów sieci, operator będzie wysyłał do zainteresowanych osób informacje o zasadach korzystania z usługi, która będzie dostępna na przełomie czerwca i lipca br. Nowa usługa będzie polegała na tym, że rozmowy telefoniczne będą przerywane informacjami reklamowymi, zmienianymi według preferencji klienta, które szczegółowo zostaną określone w przesłanym formularzu zgłoszeniowym. Informacje reklamowe będą kierowane do różnego profilu klienta: osób zainteresowanych dobrami luksusowymi (na świecie jest to np. oferta najnowszych modeli samochodów osobowych: Mercedes, Audi) lub zainteresowanych sprzętem lub usługami powszechnego użytku (na świecie np. usługi bankowe, sprzęt AGD, usługi hipermarketów). Z badań poprzedzających wprowadzenie produktu wynika, że największym zainteresowaniem cieszą się reklamy usług bankowych, samochodowych, turystycznych oraz wydarzeń kulturalnych. Z badań przeprowadzonych wśród klientów sieci Era wynika, że 92 procent z nich zadeklarowało chęć skorzystania z takich usług. Skorzystanie z nowej usługi STREFA 076 będzie się również wiązało ze znacznie tańszymi kosztami usług telekomunikacyjnych. Minuta połączenia z systemem będzie się składała z 15 sekund informacji reklamowej i 45 sekund rozmowy. Początkowo Era skierowała swoją ofertę do 50 tysięcy klientów sieci a w przyszłości ma zostać rozszerzona dla wszystkich zainteresowanych. Wprowadzając informacje reklamowe, Era staje się 8 na świecie operatorem oferującym zupełnie nowe medium reklamowe na polskim rynku. Dotychczas w Europie oferta ta dostępna była jedynie w Szwecji, Danii i Francji. Operator planuje poszerzyć usługę informacji reklamowych o inne formy komunikacji np. za pomocą krótkich wiadomości tekstowych SMS lub za pomocą Internetu. |