Sprzedając czas antenowy Idei, Biuro Reklamy TVP zaakceptowało jako pośrednika mało znaną firmę BBZ Group Warsaw. O niejasnych okolicznościach towarzyszących współpracy TVP ze spółką BBZ Group Warsaw napisał w sierpniu ub.r. "Media i Marketing Polska". Wyszło wówczas na jaw, że dom mediowy Initiative Warszawa, który wygrał przetarg na obsługę Idei, nie prowadzi zakupu czasu antenowego TVP, choć z racji umowy z Centertelem był do tego zobowiązany.
BBZ Group Warsaw pojawiła się w dokumentach Biura Reklamy TVP jako pośrednik Centertela 19 listopada 2002 r. Według kontrolerów z telewizji publicznej pełnomocnictwo wystawione tej firmie przez PTK Centertel obejmowało: "Składanie niezbędnych oświadczeń woli w celu zawarcia () umów na emisję w okresie od 01.11.2002 do 31.12.2003 r. w programach pierwszym, drugim i trzecim filmów reklamowych, których przedmiotem jest reklama Idei (Meritum, Optima, Pop) lub każdej innej marki PTK Centertel". Ponadto BBZ mógł podpisywać umowy i pracować przy ich realizacji oraz m.in. wprowadzać zmiany terminów emisji. To dość szeroki zakres uprawnień i tym dziwniejsze wydaje się, że pełnomocnictwo dla BBZ Group Warsaw podpisała tylko jedna osoba, choć zgodnie z umową spółki PTK Centertel takie pełnomocnictwo mógł podpisać tylko prezes firmy z kontrasygnatą innego członka zarządu.
Nie wiadomo kto podpisał ten dokument. "Podpis nieczytelny, brak pieczątki umożliwiającej identyfikację osoby" - czytamy w raporcie kontrolerów. Mimo wielokrotnych prób kontaktu na pytanie, kto złożył podpis pod pełnomocnictwem, nie odpowiedzieli Gazecie Wyborczej ani Jacek Kalinowski, rzecznik PTK Centertel, ani Iwona Kossmann, dyrektor działu marketingu tej firmy.
Kontrolerzy TVP zbadali, jakich rabatów udzielało BR TVP innym największym klientom w tym samym czasie. Wydatki rzędu 15-50 mln zł na reklamę i sponsoring w telewizji publicznej zadeklarowało wówczas dziesięć firm: "W grupie 20 największych reklamodawców w przypadku umów terminowych stosowano opusty od 15 do 43 proc. Natomiast w przypadku PTK Centertel 60 proc.".
BBZ określa się mianem agencji typu "full plus logistyka i doradztwo prawn o-finansowe" o obrotach rocznych nieprzekraczających 100 mln zł. Poza PTK Centertel klientem agencji była też firma Posti, producent herbat. Spółka BBZ Group Warsaw została założona w 1989 r. i zarejestrowana w Piotrkowie Trybunalskim. Pierwotnie nazywała się Kancelaria Prawna sp. z o.o. (nazwę zmieniono na BBZ Group Warsaw dopiero w 2000 r.). Do 2000 r. firma nie rozpoczęła działalności. W jej aktach w rejestrze sądowym jest jedno sprawozdanie finansowe, właśnie za 2000 r. Wykazała wówczas przychody ze sprzedaży w wysokości ok. 500 tys. zł i zatrudniała dwie osoby. Dziś pracują tam 64 osoby, prezesem jest Barbara Zawartka, członkami zarządu Marta Płokarz i Joanna Zeliger, a dyrektorem generalnym Denis Brand.
Strona internetowa BBZ Group Warsaw znajduje się tutaj: