Od początku 2003 r. w ofercie Idea Meritum dostępna jest nowa usługa E-BILLING (elektroniczna forma billingu), umożliwiająca łatwe i efektywne zarządzanie kosztami połączeń telekomunikacyjnych przez firmy korzystające z oferty Idei. Usługa składa się z bezpłatnej aplikacji, która służy do przeglądania i sortowania danych oraz plików z danymi billingowymi, które co miesiąc przesyłane są do klienta pocztą elektroniczną (e-mailem) lub dostarczane na nośniku CD-ROM. Usługa E-billing powstała z myślą o małych i średnich firmach (Small & Medium Enterprises), które przywiązują dużą wagę do kontroli kosztów.
Usługa E-billing zawiera następujące moduły:
Baza danych pracowników - umożliwia wystawianie faktur obciążających poszczególnych pracowników/ użytkowników telefonów
Konfigurator profili - umożliwia tworzenie grup użytkowników np.: według stażu pracy czy zajmowanego stanowiska i rozliczanie ich według ustalonych przez firmę kryteriów
Moduł filtrujący - umożliwia sortowanie wykonanych połączeń według: numeru telefonu dzwoniącego, obszaru powstawania kosztów do których przypisani są użytkownicy, wybranych planów taryfowych, wykorzystania pakietów głosowych lub SMS-owych.
Moduł eksportu danych - umożliwia transfer posortowanych plików w uniwersalnych formatach do innych aplikacji biurowych.
Moduł statystyczny - umożliwia sumaryczne zestawienie informacji o wykonanych połączeniach
Korzyści z aktywacji usługi E-billing:
Elastyczność, swoboda doboru kryteriów sortowania i filtrowania informacji o wykonanych połączeniach
Szybkość wyszukiwania danych dzięki elektronicznej formie billingu
Lepsza kontrola kosztów
Intuicyjna obsługa aplikacji
Możliwość eksportu danych
Miesięczny abonament usługi E-billing kosztuje 50 PLN (netto). Aby aktywować usługę należy skontaktować się z Biurem Obsługi Klientów Idea Meritum (*525) i umówić się na spotkanie z Przedstawicielem Handlowym PTK Centertel.