easyCALL.pl zapowiada wystąpienie do innych firm działających na rynku telefonii internetowej VoIP z inicjatywą opracowania wspólnej metodologii badań wielkości rynku i udziału w nim poszczególnych podmiotów. easyCALL zamierza zaproponować powołanie niezależnego od poszczególnych operatorów podmiotu, który w oparciu o wiarygodne dane dokonywałby obiektywnej oceny i analiz rynku VoIP w Polsce.
- Wstępnie postulujemy ujednolicenie podstawowych definicji oraz uzgodnienie wspólnej metodologii pomiarów ruchu w sieciach poszczególnych operatorów i poddanie go audytowi podmiotu zewnętrznego. Uważam, że rynek telefonii internetowej w Polsce dojrzał już na tyle, że działający na nim operatorzy nie powinni mieć większych oporów przed zbudowaniem wspólnego systemu, pozwalającego konsumentom na rzetelne i obiektywne porównywanie działających na nim podmiotów - mówi Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl.
- Ze zdziwieniem przyjąłem oświadczenie jednej z poznańskich firm, operatora VoIP, która twierdzi, że zdobyła 60 procent rynku w Polsce. Swój udział w rynku operator ten szacuje podając ogólny wolumen ruchu telekomunikacyjnego w swojej sieci, który wynosi około 7 milionów minut miesięcznie. Szacując w ten sposób, bez brania pod uwagę wolumenu ruchu innych firm VoIP dochodzi do istotnych przekłamań. I tak na przykład easyCALL może się pochwalić znacznie wyższym poziomem obsługiwanych minut miesięcznie, co oznaczałoby równocześnie, że udział easyCALL w rynku wynosi także co najmniej 60 procent. Dochodzimy zatem do absurdu - rynek ma co najmniej 120 procent! - dodaje Jakubowski.
easyCALL.pl nie czekając jednak na wyniki badań podał w swoim komunikacie, że również jest największym operatorem VoIP w Polsce.