Effie Awards 2015 - PLAY, UPC, Samsung, nju mobile

Newsy
Opinie: 6
PLAY DLA FIRM

12 października w Teatrze Wielkim ogłoszono zwycięskie kampanie konkursu Effie Awards 2015.  Jest to rywalizacja o nagrodę za najbardziej efektywną komunikację marketingową. Kampanie mogące zwyciężyć w Effie to takie, w których połączono kilka kluczowych dla marketingu dyscyplin: planowanie strategiczne, badania rynku, planowanie i zakup mediów, kreację i obsługę klienta. Docenia się przede wszystkim efektywną współpracę pomiędzy agencją a klientem oraz ich obopólne dążenie do osiągnięcia jak najlepszych rezultatów rynkowych reklamowanej marki.

Eksperckie jury ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów:

  • Wyzwanie strategiczne i przyjęte cele
  • Idea komunikacyjna
  • Rozwinięcie idei w działania reklamowe
  • Efekty komunikacji

Oto nagrodzone kampanie operatorów komórkowych i kablowych:

PLAY DLA FIRM

Zgłaszający: MediaCom Warszawa
Grandes Kochonos
Klient: Play
Kategoria: Business – to – business
Nagroda: Srebro

Uzasadnienie: Play zmierzył się z dotarciem do małych i średnich przedsiębiorców oraz polepszeniem swojego wizerunku jako operatora dobrego dla biznesu. Rozwiązaniem okazała się komunikacja oferty biznesowej w ramach jednej platformy komunikacyjnej (będącej znakiem rozpoznawczym Play). Bohaterami kampanii zostały osoby idealnie łączące „celebryckość” platformy wraz ze światem małego biznesu. Komunikacja B2B idealnie wpisała się w istniejącą już platformę. Dzięki tej spójności efekty Halo spowodowały, że każda złotówka wydana na komunikację działała lepiej od złotówek konkurentów. Efektem był wzrost na kluczowym atrybucie wizerunkowym oraz sprzedaży, która osiągnęła najwyższy poziom w historii sprzedaży ofert Play dla firm.

PLAY ZASIĘG 4G LTE

Zgłaszający:MediaCom Warszawa
Grandes Kochonos
Klient: lay
Kategoria: Telekomunikacja
Nagroda: Srebro

Uzasadnienie: Konkurując na niezwykle dojrzałym rynku, Play po raz kolejny udowodnił, że jest najszybciej rozwijającą się siecią w Polsce.
Idąc z duchem czasu w 2014 r. postawił m.in. na rozwój i komunikację technologii LTE. Play musiał pokonać ówczesnego lidera szybkiego internetu LTE. Dzięki synergii prostej nazwy – sieć 4G LTE, spójnych kreacji oraz przemyślanej komunikacji udało się to zrealizować w ponad 100 proc. Zaledwie w ciągu roku marka Play stała się liderem technologii LTE, detronizując konkurentów, i jako jedyny z operatorów zanotowała wzrost udziałów w rynku, zyskując ponad 1,5 mln nowych kart SIM!

OSZCZĘDZANIE PRZEZ DODAWANIE

Zgłaszający:Grey Worldwide Warszawa (Grey Group)
PHD Media Direction
Klient:Cyfrowy Polsat oraz Plus
Kategoria: Telekomunikacja
Nagroda: Srebro

Uzasadnienie: Emitowany w przerwie reklamowej serial o przygodach Asi i Pawła skutecznie zainteresował ludzi ofertą, dzięki czemu w dziesięć miesięcy udało się pozyskać więcej klientów niż kluczowemu konkurentowi w niemal trzy lata. smartDOM zyskał dobrą bazę do rozwoju, ustanawiając Grupę Kapitałową CP jako lidera wśród dostawców usług zintegrowanych, bardzo atrakcyjnego biznesowo obszaru na bardzo konkurencyjnym rynku medialno-telekomunikacyjnym. Sukces potwierdzony został również nagrodą branżową, smartDOM zdobył statuetkę MobilityTrends 2014 dla oferty roku dla klientów indywidualnych.

SWITCH

Zgłaszający: Heart&Brain
Vizeum
Klient: UPC Polska
Kategoria: Usługi
Nagroda: Brąz

Uzasadnienie: Przed marką UPC stało nie lada wyzwanie – zostać zauważonym na jednym z najbardziej zatłoczonych rynków w Polce i przekonać do siebie konsumentów, którzy niechętnie zmieniają dostawców telekomunikacyjnych. Cele były wysoko postawione – osiągnąć 5-proc. wzrost sprzedaży i zdecydowanie zwiększyć ruch na infolinii, co w tak wysyconej kategorii nie jest prostym zadaniem.
W strategii komunikacji marka sięgnęła po wyrazisty format i prawdziwy mocny insight, który znany jest każdemu, kto ma telewizor w domu. I udało się! Wszystkie zakładane cele zostały przekroczone. A w biznesowej potyczce Dawid pokonał Goliata.

SPISANY NA SUKCES

Zgłaszający: Leo Burnett Warszawa
Starcom Mediavest Group - Starcom
Klient: Samsung Electronics Polska
Kategoria: Dobra konsumenckie
Nagroda: Srebro

Uzasadnienie: Galaxy Note 4 to jeden z najbardziej innowacyjnych telefonów na rynku. Jednak bez wyrazistego wizerunku nawet najbardziej innowacyjny produkt nie przebije się przez szum komunikacyjny. Potrzebowaliśmy nowego podejścia do komunikacji, które skutecznie dotarłoby do właściwej grupy docelowej. W kampanii odeszliśmy od technocentrycznego stylu i skoncentrowaliśmy się na konsumentach i ich indywidualnych potrzebach. Postanowiliśmy pokazać, że innowacyjne funkcje w telefonie pomagają realizować prawdziwe plany. Kampania „Spisany na sukces” została doskonale odczytana przez klientów, pozwalając wrócić Galaxy Note 4 na pozycję lidera w segmencie smartfonów z dużą przekątną ekranu.


KONTO WAŻNE POWIEKI

Zgłaszający:Ogilvy & Mather
MEC
Klient:Orange Polska
Kategoria:Telekomunikacja
Nagroda: Nominacja

Uzasadnienie: Nju mobile musiało efektywnie wprowadzić innowacyjny produkt w ofercie prepaid, aby zwiększyć sprzedaż w krótkiej perspektywie oraz utrzymać sprzedaż w długiej.
Kampania musiała być wyróżniająca się, aby przebić się przez clutter, a idea kreatywna prosta i świetnie tłumacząca produkt, aby odbiorcy od razu zrozumieli, na czym polega innowacja. Sukces kampanii zbudowaliśmy na prostej, idealnie oddającej sens oferty grze słów – „konto ważne powieki”, czyli po wieki, czyli na zawsze, czyli po wieki. Żeby podnieść impaktowość komunikatu, powieki grały w nim główną rolę. Oraz tatuaż, który – tak jak oferta – jest na wieki.

Opinie:

Opinie archiwalne (6):

Komentuj

Komentarze / 6

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    bibi pisze: 2015-10-13 19:24
    "Kampania musiała być wyróżniająca się, aby przebić się przez clutter" "Żeby podnieść impaktowość komunikatu" No nie mogę.... jak ci ludzie są OGRANICZENI...
    2
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2015-10-13 19:38
    Nie, po prostu ponglisz kwitnie : )
    0
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2015-10-13 19:48
    A co do słów, które OD RAZU rzucają się w oczy - "celebryckość", "insight", "technocentrycznego", "clutter", "impaktowność" (to ostatnie... co za koszmarek językowy... ktoś ze zgłaszającego, tj. Ogilvy & Mather MEC jest, za przeproszeniem, DEBILEM) - a dałoby się je zastąpić, na przykład, przez inne zwroty: "rozpoznywalność poprzez reklamujące ją gwiazdy", "dotarcie wręcz intuicyjne", "skoncetrowanego na technologii" (choć to też można lepiej ująć..), "tłok medialny", "skuteczność".
    0
  • Users Avatars Mini
    PLANET pisze: 2015-10-13 19:52
    Aczkolwiek obawiam się, że wokół hardheadów w PR i HR jest zbyt duży clutter, żeby zauważyli jak znikomą impaktowność ich message'u odbiera destynowany target, mimo licznych researchów, a także readingów z flipchartów...
    6
  • Users Avatars Mini
    bibi pisze: 2015-10-14 12:56
    Słoiki z małych miast w korporacji i ich język. Może dzięki temu czują się lepiej :D ale słoma z butów wystaje. Najważniejsze, by przestali używać bynajmniej jako przynajmniej i już będzie dobrze.
    1
  • Users Avatars Mini
    bibi pisze: 2015-10-14 13:04
    Dzisiaj wchodzi nowa usługa: wszystko komórkowe w nju na kartę w miesiącu nie zapacisz więcej niż 29 zł za: nielimitowane połączenia, SMS-y i MMS-y na komórki w kraju, internet 2 GB oraz nie zapłacisz więcej niż 10 zł za nielimitowane połączenia na numery stacjonarne w kraju.
    2

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: