Wczoraj w Warszawie wręczono nagrody Effie Awards 2018.
W Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie, podczas XIX Gali Effie Awards, jury wręczyło 55 nagród w 24 kategoriach twórcom reklam i reklamodawcom za najbardziej efektywne działania marketingowe w 2017 roku.
Organizatorem konkursu w Polsce jest Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Złote statuetki w XIX edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii:
- „IKEA po sąsiedzku” – przygotowaną przez Agencja Warszawa dla firmy IKEA (w kategorii Brand Experience),
- „Rocznik 1999” – przygotowaną przez VML Poland dla firmy mBank (w kategorii Finanse),
-
„Make it possible” – przygotowaną przez Wavemarker, DDB&tribal, OMD, LH oraz Digital Resolution dla firmy Huawei (w kategorii Long term marketing excellence),
- „Młody Bóg” – przygotowaną przez Starcom, BBDO Warszawa oraz Publicis dla firmy Prudential (w kategorii Long term marketing excellence),
- „DrWitt. Na co dzień na zdrowie” - przygotowaną przez Heads Advertising i Mindshare dla Grupy Maspex (w kategorii Napoje bezalkoholowe),
- „Jaki kolor ma powietrze w Twoim domu?” – przygotowaną przez Ogilvy, Carat Polska, iProspect Polska, Posterscope oraz PTR Digital dla firmy Philips (w kategorii Nowe technologie),
- „26. Finał WOŚP” – przygotowaną przez Fundację WOŚP (w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono),
- „Do ostatniego drzewa” – przygotowaną przez Ogilvy, Gameset, LifeTube oraz Facebook dla Greenpeace (w kategorii Positive Change: Edukacja społeczna i Pro Bono)
- „Ta kuchnia sprawdza się w życiu” – przygotowaną przez Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy oraz Loyalty Point dla firmy IKEA (w kategorii Retail / Kanały sprzedaży)
-
„Ukraina” – przygotowaną przez Grandes Kochonos i Mediacom Warszawa dla firmy Play (w kategorii Telekomunikacja)
- „Kurpiodobre!” – przygotowaną przez Saatchi & Saatchi IS i Blue 449 dla firmy JBB Bałdyga (w kategorii Żywność)
- „Fundacja WOŚP gra z partnerami” – przygotowaną przez Fundację WOŚP, Złoty Melon oraz Boscata dla Fundacji WOŚP (w kategorii Marketing & Business Solutions)
- „IKEA Family – transformacja danowa firmy” – przygotowaną przez IKEA, Loyalty Point oraz Wavemaker dla firmy IKEA ( w kategorii Marketing & Business Solutions)
Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 193 kampanie w 24 kategoriach.
Prace oceniało ponad stuosobowe jury pod opieką 9 przewodniczących grup eksperckich oraz przewodniczącego jury.
Konkurs Effie Awards w Polsce organizowany jest od 2000 roku.
Organizator: Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR
Doradca prawny: Firma prawnicza LSW Leśnodorski Ślusarek i Wspólnicy
BRĄZOWE EFFIE
DOBRA KONSUMENCKIE
Skąd biorą się mistrzowie
- Produkt: Huawei MATE 10
- Zgłaszający: Wavemaker, DDB&tribal, GONG
- Klient: Huawei
SREBRNE EFFIE
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Ograniczenia i limity nie interesują mnie
- Produkt: Nju mobile
- Zgłaszający: Ogilvy, Initiative
- Klient: Orange Polska
ZŁOTE EFFIE
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE
Make it possible
- Produkt: Huawei
- Zgłaszający: Wavemaker, DDB&tribal, OMD, LH, Digital Resolution
- Klient: Huawei
TELEKOMUNIKACJA
- Ukraina
- Produkt: Play na Kartę
- Zgłaszający: Grandes Kochonos, Mediacom Warszawa
- Klient: Play







