Jeśli lubisz nasze newsy to polub także nasz profil na Facebooku - KLIKNIJ TUTAJ
Podczas wczorajszej gali Effie Awards przyznano nagrody dla najbardziej efektywnej komunikacji marketingowej. W tym roku statuetki otrzymały kampanie PLAY, Orange i T-Mobile.
Efektywność kampanii mierzona jest oceną i wzajemnym porównaniem wyzwania strategicznego i przyjętych celów kampanii z ideą komunikacyjną i jej rozwinięciem w działania reklamowe versus wdrożona kreacja i osiągnięte dzięki temu efekty. Eksperckie jury ocenia kampanie pod kątem 4 kryteriów:
Effie nagradza i promuje kampanie marek, które wyróżniają się na rynku poprzez najbardziej efektywne działania komunikacyjne oraz wysokie wyniki biznesowe.
Licencję na prowadzenie konkursu w Polsce posiada Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR od 1999 r. Polska jest obecnie jednym z 40 krajów na świecie, gdzie organizowany jest konkurs.
Złote Effie 2014
LAUNCH
zgłaszający: Ogilvy & Mather, MEC
klient: Orange Polska
kampania: Ograniczenia i limity nie interesują mnie
produkt: NJU Mobile
Wyzwaniem było wprowadzenie nowej marki, na niezwykle zatłoczonym rynku. Dysponując wielokrotnie niższym budżetem komunikacyjnym niż konkurenci, musieliśmy szybko zbudować świadomość nowej marki. Kluczem do sukcesu była wyróżnialność. Kreatywność to najkrótsza, ale jednocześnie najtrudniejsza droga do efektywnej komunikacji. Najkrótsza, bo bardzo kreatywny pomysł oznacza lepsze wyróżnienie z tłumu. A jeśli coś się lepiej wyróżnia, to szybciej zapada w świadomość, przy mniejszych nakładach na media. Najtrudniejsza, bo niełatwo jest stworzyć coś naprawdę oryginalnego, co jednocześnie nie będzie przekombinowane. A skutecznie kreatywna komunikacja musi być jednocześnie angażująca i przekonująca - powiedział Paweł Patkowski, dyrektor wykonawczy ds. marki i komunikacji marketingowej Orange Polska.
TELEKOMUNIKACJA
zgłaszający: MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC, K2
klient: PLAY
kampania: Kto następny przejdzie do Play?
produkt: Play
Srebrne Effie
KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR
zgłaszający: Starcom MediaVest Group, WALK Events, V&P
klient: T-Mobile Polska
kampania: Pomoc Mierzona Kilometrami
produkt: T-Mobile
Za realizację kampanii PMK w poszczególnych obszarach odpowiadali: dom mediowy Starcom MediaVest Group oraz agencje V&P i WALK Events.
„W ostatni weekend września, kończąc drugą edycję akcji społecznej T-Mobile Pomoc Mierzona Kilometrami wraz z ponad 500 tysiącami aktywnie pomagających świętowaliśmy przekazanie 1 miliona złotych na rzecz niepełnosprawnych ruchowo dzieciom, podopiecznym Fundacji TVN Nie jesteś sam! Dziś po raz kolejny czujemy dumę, że nasz projekt został zauważony oraz doceniony przez środowisko marketingowe” – powiedziała Małgorzata Rybak-Dowżyk, Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej T-Mobile.