Ekskluzywne telefony Vertu

Newsy
Opinie: 67

Nokia ogłosiła, że zamierza rozpocząć produkcję ekskluzywnych, ręcznie składanych telefonów. Niektóre z nich będą zdobione kamieniami szlachetnymi. Produkcją zajmie się Vertu, spółka zależna fińskiej Nokii. Nokia chce tym samym zacząć efektywną działalność na rynku dóbr luksusowych. Rzecznik Nokia Mobile Phones, Tapio Hedman, poinformował, że wszelkie informacje, również dotyczące samych produktów nowej spółki są jeszcze poufne. Vertu ma zacząć działać jeszcze w styczniu. Dotychczas jedynym produktem Nokii skierowanym na rynek dóbr luksusowych była złota wersja Nokii 8850 skierowana na rynek Azji i Pacyfiku.
Według Bena Wooda, analityka Gartnera, nowe, ekskluzywne telefony do kolejny etap różnicowania oferowanej gamy produktów Nokii. Analitycy są pewni, że jest rynek na tego typu produkty, bo telefon komórkowy przestaje być zwykłym urządzeniem elektronicznym a staje dla wielu ważnym elementem ich stylu. Zagrożeniem dla nowych produktów, które mogą kosztować nawet do 4000$ jest postęp technologiczny - po roku będą one po prostu przestarzałe. Według osób zbliżonych do nowej spółki, Vertu zatrudnia obecnie 200 osób (jubilerów, grawerów itd.). Wcześniej analitycy sądzili, że Nokia rozpocznie produkcję co-brandowanych produktów np. wraz z Cartierem, Patek Philippe lub Rolexem.

Opinie:

Opinie archiwalne (67):

Komentuj

Komentarze / 67

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-01-14 13:11
    Bez sensu... jak to NOKIA.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-14 13:13
    Zagrożeniem dla nowych produktów, które mogą kosztować nawet do 4000$ jest postęp technologiczny - po roku będą one po prostu przestarzałeale przyjdzie czas,że będą rarytasem dla licznej rzeszy kolekcjonerów,tylko czy dla takiego cuda będzie miejsce w kieszeni.
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-14 13:16
    recznie skladane hmmm :)) dobrzy ci jubilerzy montaz powierzchniowy i wogole :))) (oczywiscie zartuje) no ale po co to komu ? (chociaz moze sie ktos trafi kto nie bedzie mial co z kasa robic )
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-14 13:22
    Pewnie ze szczerego złota . Snoby będą miały na co wydawać forsę .
    0
  • Users Avatars Mini
    Tomasso pisze: 2002-01-14 13:35
    Jezeli takie telefony maja sie sprzedawac to powinny miec mozliwosc latwego upgrade'u systemu, lub tez wymiany plyty glownej na nowsza (czyt. nowa technologia). Bez takich mozliwosci to faktycznie tel. moze byc przestarzaly po pol roku. Zobaczymy jak Nokia rozwiaze ten problem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 13:49
    kto chce obudowe z bialego zlota do Motoroli V60 ??
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 13:51
    co cieplix: ale mowisz farmazony , w stanach ten pomysl z super luksusoweymi obudowami do telefonow sie sprawdzil , ludzie to kupuja ktorzy maja kase , przeciez ludzie tez ccha sie wyrozniac telefonem za 10 000zl , a nie jakims syfem za 1000 zl...
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-14 14:03
    No właśnie... ludzie niektórzy mają bardzo wielką ochotę na pochwalenie się, próżność to jedna z podstawowych cecg człowieka. :-)))) Juz widze te obudowy, szmaragdy i inne rzeczy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-14 14:04
    I jak zwykle cos dla bogatych!!! Moim zdaniem nawet nawet pomysl ale czy ktos bedzie chcial taki telefon??????
    0
  • Users Avatars Mini
    BM pisze: 2002-01-14 14:04
    Cos sie strasznie ostatnio opozniacie, konkurencja www.telefon.gsm.pl miala to szybciej jak wiele innych newsow...
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-14 14:05
    Zawsze sie znajdą snobi, którzy chętnie kupią wynalazki zdobione rubinami i szmaragdami. NOKIA nie produkowałaby tego gdyby nie miała klientów. Sprawą jasna jest, że telefony te będą odpowiednio drogie i tylko dla nielicznych chodzących po tym padole. Jak by nie patrzał, to sie to musi NOKI opłacać. houk!
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2002-01-14 14:06
    No cóż. NOKIA jak zwykle ma "bardzo ciekawe" pomysły na temat telefonów. Ciekawi mnie tylko kto, będąc przy normalnych zmysłach, zapłaci za sprzęt, który za rok, półtora będzie tylko starym badziewiem (wszyscy wiemy jak technika leci do przodu) około 4000$? Co innego drogie zegarki itp. bo to sprzęt który z wiekiem będzie tylko drożał, a co innego telefon! Ale, rzecz jasna, pewnie znajdzie się rzesza powalonych snobów, którzy będą się cieszyć, że ich komórka ma obudowę ze złota a do tego kilkadziesiąt brylantów ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-14 14:10
    Nic nowego - nokia zawsze przedkładała formę nad treścią. Mam nadzieję że ta produkcja to już będzie ostateczny gwóźdź do trumny tej firmy. Czy oni naprawdę nic nowego już nie mogą wymyśleć. Konkurencja jest już daleko przed nimi a oni dalej w "chocholim tańcu". Sorry za porównania... "Nokia dla dresiarzy i nowobogackich ze słomą w butach" - to dopiero niezły slogan reklamowy. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-14 14:15
    Ale jak fajnie by było wyciągnąć będąc z dziewczyną w ekskluzywnym lokalu taki fonik i leniwym ruchem na oczach gawiedzi wysłać zwykłego sms-a,mam nadzieję,że żona nie poczyta tego posta,ale marzyć chyba można nie...:))
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-14 14:25
    kan: no wiesz mnie np cos takiego nie ciagnie i to zupelnie . chcialbym miec npr520 moze byc odrapany i obity wazne sa jego funkcje
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2002-01-14 14:25
    Kan: no pewnie po takim pokazie nie cieszyłbyś się zbyt długo takim cacuszkiem. Nie w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 14:27
    ja nie rozmuziem wasze glupiego podejscia do sprawy...jak ktos bedzie mial telefon z platyny i wysadzony paroma brylantami klasy VS/H to odrazu bedzie snob lub dresiarz? takie gadanie to wystepuje tlko w polsce , gdzie pelno zasdrosnikow i porombanych polakow gdzie jeden drugiemu cos zasdrosci.
    0
  • Users Avatars Mini
    markas pisze: 2002-01-14 14:41
    muminek - uważam, że nie masz racji pisząc iż sprzęt ten nie będzie atrakcyjny. Dla kolekcjonerów będzie atrakcyjny nie mniej niz zegarki i inne bajery. A z wiekiem stenie sie niezwykle cenny (jako antyk) jak np. pierwszy znaczek pocztowy wart kilka milionów funtów brytyjskich.
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2002-01-14 14:46
    rexcznie skladane,hm..sam nie wiem moze jednak cos w tym jest,cos z drugiej strony w naszym piknym kraju na taki telefon niewielu ludzi moze sobie pozwolic,a jak juz kupia to chyba schowaja gleboko w sejfie,wedlug mnie zbyt latwo mozan go bedzie stracic poza tym czysty szpan na klate:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    malisz pisze: 2002-01-14 14:55
    Ale kto kupi telefon z djamentami? zegarki to co innego te drogie np rolexy sa mechaniczne skladane recznie a telefon to telefon budzik ,stoper,gierki jak to bedzie wygladalo ojj
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-14 14:55
    nie no bez sensu, co to sa Rolsy? wogole juz przegiecie, telefon to telefon, a jak ktos bedzie chcial to sobie kupi bizuterie...
    0
  • Users Avatars Mini
    bodzio pisze: 2002-01-14 14:59
    co za bez sens. Taki biznesmenik bedzie se chodzil i sie bedzie chwalil: "patrz, mam diament w komorce" ;) Czegoz innego mozna sie bylo spodziewac po Nokii?
    0
  • Users Avatars Mini
    raffo pisze: 2002-01-14 15:14
    Już sobie to wyobrażam przychodzi facet i pyta:Czy jest może 8850 z platynową obudową? lub :Są może szmaragdowe panele do 8310?
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-14 15:18
    te aparaty to pewnie w promocjach niebędą. a ich przeznaczenie to chyba jako drobne upominki w swerach biznesu
    0
  • Users Avatars Mini
    Ramidus pisze: 2002-01-14 15:19
    Wydaje mi sie, ze nokia poprzedzila tego typu decyzja stosunkowo kompleksowymi analizami... Jednym slowem koszty beda tak skalkulowane, ze im sie to oplaci. I osobiscie chetnie bym zaplacil nieco wiecej nie tyle za diamenty i rubiny, ile za fakt, ze obudowa bedzie zrobiona z jakiegos porzadnego metalu, bedzie to wszystko porzadnie zlozone, i niewatpliwie dostane odpowiednio satysfakcjonujaca gwarancje. Przy takim ukladzie mozna nieco przeplacic... pytanie, jak duzo. $4000 za komorke na pewno nie dam ;) Ale powiedzmy 200% czy 250% ceny standardowej to kto wie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 15:29
    na rynek rosyjski nokia bedzie sprzedwala telefony ze zlota obudowa w kolorze czerwonym , a na rynek wloski zolte a na rynek amerykanski obudowy beda wieksozc dawac z bursztnem, heheh to zupelnie jak bizuteria, jak ktos sie dobrze zakreci to taka obudowe bedzie mogl sobie zalatwic za polowe ceny nawet wysadzana brylantami! bo oni to dowala kupe marzy ze 300 % normalnej ceny.
    0
  • Users Avatars Mini
    subek pisze: 2002-01-14 15:36
    A wedlug mnie to nie jeden szejk arabski sie ucieszy, przeciez wychodza specjalne katalogi BMW na arabie z dodatkami w stylu kierownica wysadzana diamentami zlote felgi itp. wiec dlaczego telefon nie moze miec rownierz tych dodatkow, przynajmniej bedzie im pasowal do samochodow i inncyh zeczy.
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-14 15:37
    Ramidus: wlasciwie masz racje, mozna dac duzo ale nie za taki telefon tzn nie z jakimis brylantami, tylko np porzadnie zrobiony i taki w ktorym by sie mialo pewnosc ze wyswietlacz sie nie spieprzy tak jak w obecnych modelach
    0
  • Users Avatars Mini
    m3 pisze: 2002-01-14 15:39
    przesadzacie.widzieliscie ta 8850?? jest bardziej ladna od zwyczajnej.i sa ludzie dla ktorych 4000 dolcow to nic...a telefony sa ladne. np. mineralna szybka ktora sie nie rysuje. :)srebna obudowa - farba nie zejdzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    m.j pisze: 2002-01-14 15:42
    A moze beda wymieniac na nowy co 6 m-cy. Wtedy problem technologi bedzie na marginesie.
    0
  • Users Avatars Mini
    joumen-wiesniak pisze: 2002-01-14 15:45
    Ja tam mysle ze nie ma w ruchu nokii nic zlego - jesli maja tak zarobic (a przeciez to jest cel istnienia firmy) to dziwne zeby sie powstrzymywali. Bogaci ludzie maja wiele przedmiotow codziennego uzytku o nieco za duzej wartosci i pomniejszonej funkcjonalnosci ;-) Ktos napisal - "telefon to telefon". No niby tak, ale co mozna powiedziec o felgach samochodowych, zegarkach, garniturach itp. ??? Mi osobiscie sie oczywisce takie ociekajace przepychem telefony raczej nie spodobaja, ale najwyrazniej nadeszla wlasnie pora na cos takiego.
    0
  • Users Avatars Mini
    tommen1 pisze: 2002-01-14 16:05
    Sam chciałbym miec taki telefon,niepowtarzalny,ale niestety,nie stać mnie na niego.Chętni się znajdą,ludzie płacą 4000 euro za model samochodzika,to i zapłaca 4000 $ za telefon.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-14 16:11
    Ciekawe czy te fony bedą w normalnej sprzedaży czy w salonach jubilerskich ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 16:38
    do kakryska: V66 ma obudowe z plastiku przypominam , do zmiany na bardziej luksusowa obudowe nadaje sie tylko V60 i V70 bo maja aluminowe obudowy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Cornholio pisze: 2002-01-14 17:03
    Raperzy to łykną :) będą mieli dodatek do złotych łańcuchów, zegarków i złotego Rollsa
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2002-01-14 17:06
    WRESZCIE Nokia pomyslala i o mnie!!! Szkoda tylko, ze zaczynaja od tak niskiego pulapu jakim jest 4000$. W kregach, w ktorych sie obracam, taki szajs moze mi tylko pogorszyc reputacje. Ale np. juz dla mojego ogrodnika, to chyba akurat bedzie wystarczajacy. ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kruhy pisze: 2002-01-14 17:06
    W Polsce napewno czygoś takiego nie będzie, bo ludzi bali bys się ja nosić, a już jak tu rozmawiać :-) 3/4 boi się nosić nokie 5110 bo dostanię przez nią w pier....ol, a co by był ze złotą nokią 8310 :-) Cały pomysł, to jedna wielka reklama tego, że nokia to co chilę nowe pomysły, szkoda tylko, że nigdy nietrafne...
    0
  • Users Avatars Mini
    m3 pisze: 2002-01-14 17:44
    a widzieliscie PALMY ze zlota obudowa??
    0
  • Users Avatars Mini
    silver pisze: 2002-01-14 18:25
    Będą podobno w promocjach po 9999 zł netto ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    lava1 pisze: 2002-01-14 18:55
    Czy tym z NOKI naprawdę odpierdziela. Co oni chcą zrobić ze swoich produktów...A szkoda gadać... Straciłem już resztki szacunki dla tej firmy...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sluger2 pisze: 2002-01-14 19:10
    Nie rozumiem wypowiedzi niektórych z was. Czy to, że ktoś ma pieniądze jest odrazu snobem i powinien być be ? To jest mentalnosc ubiegłego systemu ! Jak kogoś stać to niech sobie nawet kupi flakon w galerii mokotów za 18 tys. zł , byle by to było ze smakiem i z gustem. Tu jest podobnie jak z zegarkami - są zegarki za kilkanaście tysięcy a jednak ktoś je kupuje - w pewnych środowiskach (n.p dyplomatycznych,) poprostu wypada
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-14 19:27
    Po co recznie skladane? Moze zrobie poprostu normalnie telefony z plastiku a kto bedzie sobie chcial wymienic to na cos innego to zmieni, np na platyne? :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Cosmic pisze: 2002-01-14 19:37
    Chetni na pewno sie znajda, pomyslcie np. kto kupuje zlote oprawki do okularow Diora z limitowanych serii, albo "wieczne" piora :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 19:57
    do kakryska: nie slyszalem o zadnej zlotej wersji V66.... jest tylko w kolorze srebrnym i niebieskim bardzo wysokiej jakosci plastik, co do pozlacanej obudowy to taka jezeli sie nie myle jest dokupienia w usa ale to jest do V60. V66 nie bedzie miec zlotej obudowy bo nalezy do grupy tanszych telefonow, a do grupy najdrozszych naleza V70 i V60.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-14 20:17
    no i beda robic mercedesy sposrod komorek
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-14 20:56
    Coz "Jaguar" wsrod telefonow, tylko te telefony beda nazyaly sie Nokia, czy Vertu:))). W kazdym razie nie sa przodownikami w tej branzy, a wydaj mi sie, ze lapia sie ostatnio wszystkiego.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-14 20:58
    Dlaczego redakcja podaje glownie informacje o Nokii, a np. o Motoroli nic. Czyzby ktos z Nokii inwestowal w reklame firmy w ten sposob? Dziwie sie, bo Motorola caly czzas wdraza nowe pomysly i nic z tego tu nie docierla. Ja przcietnie czytam okolo 5 nowowci Motoroli na tydzien.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-14 21:37
    Wydawać by się mogło że robic "jubilerskie" fony chcą podnieść swoje notownia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-14 21:46
    do fish235: bo cala europa jest domena noki , inaczej jest w usa i w azji gdzie domniuje motorola , w skandynawskich voratalach to widze ciagle news od ericssona i od noki i na przemian i tak wkolko , a o motoroli zdarza sie srednio dwa razy na miesiac... a tu w polsce to trudno mi powiedziec ale glownie dominuje w polsce ericsson i nokia. ja mowie precz z finami , zaplutymi chlejusami ;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-01-14 21:48
    Reczna robotka na masowa skale?
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-01-14 22:28
    telefony dla rapierow z usa
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-14 23:46
    Calkiem dziwne, ale moze przejsc! Napewno ktos kupi Nokie wysadzana kamieniami!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-15 00:19
    Sposób na podreperowanie nadszarpniętej marki? (jak np fiat i lancja albo alfa, że użyję motoryzacyjnego porównania) :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-15 02:02
    widzialem zdjeciie tego czegos co bedzie eksluzywnym telefonem , nie specjalnie wyglada..
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-15 02:23
    wyglada jak pilot od telewizora w kolorze srebrnym ,dosc podluzny i ma wyswietlacz negatyw czarny tak samo jak w tej najnowszej motoroli V70 , chyba ze sie myle ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-15 03:56
    Franek, taka kolorystyka wyświetlacza to faktycznie szczyt elegancji, ale reszta nie jest zachęcająca :(
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-15 06:08
    Do efen: Wiesz co nie obrazaj tych ludzi...
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-15 06:08
    Do graffi: bardzo trafne porownanie, sam bym tego lepiej nie ujal.
    0
  • Users Avatars Mini
    fish235 pisze: 2002-01-15 06:10
    Do Qba: skoro sa ludzie wydajace kosztownosci na diamentowe Motorole, to moze i znajda sie Finowie ktorzy lykna takie cacko. Ciekawe co bym wolal, taki telefon czy jakis zwykly terminal z duzymi mozliwosciami?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-15 10:08
    Do fish235: Wyobraz sobie, dac ukochanej kobiecie najnowsza nokie np. 7650 wysadzana diamentami, zamiast pierscionaka zarenczynowego! Jak myslisz jak by sie zachowala, pogonila by cie czy przyjela by i zyli byscie dlugo i szczesliwie!?????
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-15 12:36
    do kakryska: to nie ja pisalem tylko kruhy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Boguc pisze: 2002-01-15 12:47
    To moze byc przydatne, ale nie za takie powalone pieniadze. Jak sie pojawia podrobki, to sobie sprawie :-) Nie bede tego badziewia uzywal, ale bede bral na rozmowy z klientami, zeby od razu wiedzieli, o jakich kwotach moze byc mowa :-)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Franek pisze: 2002-01-15 13:00
    do Qba: nie mowi sie diamenty , tylko brylanty - brylant jest to oszlifowany diament i wystepuje najczesciej w bizuterii.
    0
  • Users Avatars Mini
    kruhy pisze: 2002-01-16 01:45
    do kakryska:Ja pisałem, że v66 mam złotą obudową i tak napewno jest w USA tam jest tak sprzedawana ( w tym kolorze obudowy) ale jest też w srebrnym i granatowym. Chodziło mi o kolor obudowy, a nie że jest ze złota :-) Tak na marginesie jakbym telefony z klapkami np.v66 była ze złota to ciekawe jak by wyglądała po 100 otworzeniach :-) Przydały by się jakieś specjalne mocna zawiasy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    roski pisze: 2002-01-16 18:24
    i komu to potrzebne?
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-19 11:26
    Jaki z Franka jubiler, patrzcie panstwo!
    0
  • Users Avatars Mini
    zoodiak pisze: 2005-08-02 12:32
    Szczerze jak ktoś zobaczy kogos z takim telefonem u mnie w miescie to zaraz po nim ja go bede miał pewnie za jakies grosze... :D ja sie ciesze tylko nikt takiego jeszcze nie widzial ... :(
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: