Prace nad serwisem Ekstraklasy ruszą jeszcze w tym sezonie, zaś głównym kierunkiem zmian będzie większa interaktywność i personalizacja, dalsza poprawa user experience, wdrożenie modelu reklamowego, a w przyszłości możliwość rozszerzenia serwisu o dodatkowe treści sportowe, nie tylko piłkarskie, czy integrację Ekstraklasa.TV z sieciami kablowymi.
Sposób konsumpcji mediów, zwłaszcza treści wideo, także sportowych, bardzo szybko się zmienia. Wpływ pandemii na życie społeczne dodatkowo przyspieszył te trendy. Mamy wiec coraz większy udział w rynku platform streamingowych, pogłębiające się zjawisko multi-screen, a jednocześnie rosnącą popularność krótkich, ale emocjonujących treści wideo, zwłaszcza wśród młodych. Obserwujemy te zmiany i chcemy wejść z naszą platformą OTT na kolejny poziom, dostarczając kibicom wersję 2.0 serwisu Ekstraklasa.TV z nowymi funkcjonalnościami, większą liczbą krótkich, atrakcyjnych, nasyconych informacjami formatów wideo. Doświadczenia, zwłaszcza ostatniego roku, pokazały, że kibice za granicą chcą oglądać naszą ligę, więc tym bardziej zależy nam, by ciągle iść do przodu i dawać odbiorcom kontent coraz ciekawszy i lepiej skrojony pod ich indywidualne potrzeby. Treści zarówno piłkarskie, dotyczące Ekstraklasy, ale nie tylko - w przyszłości także mecze Fortuna 1 Ligi czy walkę o Mistrzostwo Polski w ramach Ekstraligi kobiet, a także inne rozgrywki i dyscypliny sportu. Jesteśmy już po wstępnych rozmowach z innymi ligami i nad tym będziemy pracować w najbliższych kilkunastu miesiącach. Na pewno Ekstraklasa.TV, rozwijana we współpracy z Red Bee, będzie zupełnie nowym doświadczeniem wizualnym i użytkowym – zapewnia Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasa S.A.
Red Bee jest jedną z ok. 30 firm zagranicznych i polskich, które przystąpiły do wieloetapowego przetargu Ekstraklasy dot. rozwoju Ekstraklasa.TV. Firma powstała w 2002 r., a w 2014 r. przejął ją Ericsson. Firma była zaangażowana w uruchomienie wielu serwisów streamingowych, w tym w 2020 r. - SportsTribal w Wielkiej Brytanii i Wnited, pierwszej na świecie platformy streamingowej poświęconej kobiecej piłce nożnej.
Serwis Ekstraklasa.TV, który ruszył latem 2019 r., ma około 200 tys. zarejestrowanych użytkowników na całym świecie.