Prawie połowa telefonów kupionych w 2006 w sieci Electro World została wyprodukowana przez Nokię. Na drugim miejscu znalazły się produkty Sony Ericsson. Największym przegranym okazała się Motorola, która zajęła dopiero 8 miejsce wśród producentów, z zaledwie 2 proc. udziałem w sprzedaży.
47 proc. udział w sprzedaży telefonów komórkowych w sieci Electro World czyni Nokię niekwestionowanym liderem. Przyczyniły się do tego przede wszystkim tanie modele, takie jak Nokia 1600, 1200, 6030, 6060. Ofensywa marketingowa i produktowa Samsunga także przyniosła efekty w postaci trzeciego miejsca i 12 proc. udziału w sprzedaży. Polityka cenowa sprawiła także, że na czwarte miejsce wśród producentów awansował Alcatel. Bez wątpienia wielki sukces w 2006 roku odniosły marki Sony Ericsson i Samsung, które przyczyniły się do znacznych przetasowań na rynku.
2006 rok był kolejnym, w który zaobserwowano systematyczny wzrost rynku telefonów komórkowych i akcesoriów telekomunikacyjnych. Udział działu Telecom w sprzedaży Electro World w 2006 roku wyniósł ok. 11 proc.
Ranking producentów 2006 r. Electro World / Telecom
producent % udział
1 Nokia 47%
2 Sony Ericsson 17%
3 Samsung 12%
4 Alcatel 10%
5 Siemens / BenQ 6%
6 Sagem 3%
7 LG 2%
8 Motorola 2%
9 Inne 1%
Najpopularniejsze modele telefonów w 2006 r. w sieci Electro World
1 Nokia 1600
2 Alcatel OT-E158
3 Nokia 1100
4 Sony Ericsson J210
5 Nokia 6060
6 Nokia 6030
7 Nokia 2600
8 Samsung X160
9 Nokia 1112
10 Samsung X200
11 Nokia 3120
12 Sony Ericsson W550i
13 Sony Ericsson K310i
14 Samsung X640
15 Sony Ericsson K750i