Energis Polska podpisał umowę z duńską firmą Nettest na dostarczenie i wdrożenie w istniejącej sieci głosowej systemu do monitorowania łączy sygnalizacyjnych SS7 oraz DSS1 z opcją monitoringu połączeń IP.
Zakupiony system pozwoli operatorowi na kompleksowe monitorowanie sieci głosowej, sieci inteligentnej, wdzwanianego dostępu do Internetu oraz prywatnych sieci IP VPN. Sieć Energis współpracuje z kilkudziesięcioma sieciami innych operatorów krajowych oraz posiada łącza z sygnalizacją SS7 do kilkudziesięciu operatorów poza granicami Polski.
Głównym celem inwestycji jest dostarczanie klientom usług o najwyższym poziomie jakości. Wdrażana platforma umożliwi efektywne zarządzanie ruchem lokalnym, międzymiastowym oraz międzynarodowym, a także diagnozowanie niepożądanych zachowań (nadużyć) w sieci telefonicznej.
Zakupiony system monitorowania umożliwi specjalistom Energis efektywne kontrolowanie i zarządzanie nie tylko jakością własnych usług, lecz również usług świadczonych przez poddostawców. Dzięki temu, operator będzie mógł zareagować i naprawić zdiagnozowane nieprawidłowości jeszcze zanim Klient odczuje istnienie problemu. Monitorowanie sieci pozwoli również na znaczne skrócenie czasu trwania nieprawidłowości i szybszej reakcji służb nadzoru.