eParagon jest już dostępny na wszystkich stacjach własnych PKN ORLEN. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService - agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN ORLEN oraz KIR, pełniącym rolę partnera technologicznego.
Pierwszy etap pilotażu pozwalał na skorzystanie z usługi eParagon na 60 stacjach paliw PKN ORLEN. Terazpodjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN ORLEN, czyli ok.1 300. Dzięki temu klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r.
eParagon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Ta innowacyjna usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Aby z niej korzystać wystarczy zalogować się do konta i uruchomić usługę eParagon. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN ORLEN uczestniczących w programie, są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.
Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jako agent rozliczeniowy, obsługuje transakcje wykonane kartami płatniczymi w terminalach należących do PKN ORLEN oraz zapewnia transfer eParagonów PKN ORLEN do KIR. Natomiast KIR, jako partner technologiczny, udostępnia swoją platformę integracyjną (tzw. HUB) dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje go klientowi w bankowości internetowej.