Komunikat:
Era Biznes
Pierwsze urodziny marki sukcesu
Dla operatorów polskich sieci komórkowych klienci biznesowi są szczególnie ważnym partnerem rynkowym. Nie tylko ze względu na gwarancje stałych i wysokich przychodów, ale także ze względu na prestiż.
Przykładem specjalistycznej oferty dla klientów biznesowych jest propozycja sieci Era, która pozwoliła operatorowi zaledwie w ciągu roku osiągnąć pozycję lidera i zwiększyć bazę klientów biznesowych o ponad 30 procent. Prawie 70% największych polskich firm korzysta obecnie z usług Ery Biznes.
Jeszcze przed rokiem oferta sieci Era była skierowana do wszystkich klientów, nie selekcjonowała klientów na tzw. biznesowych i prywatnych. Była to właściwa strategia na początku działania firmy, kiedy jej celem było przede wszystkim zdobycie jak największej ilości klientów. Kiedy cel ten został osiągnięty narodziła się potrzeba stworzenia różnej oferty dla poszczególnych grup klientów. Dlatego w listopadzie 2000 r. powstały dwie submarki:
Era Moja i Era Biznes.
Wraz z rozszerzeniem marki specjaliści firmy stworzyli nowy, odrębny system taryfikacyjny, zmienili system dystrybucji i dokonali istotnych zmian w organizacji firmy. Najgłębszych zmian dokonano w pionie strategii, marketingu i sprzedaży, dostosowując go do obsługi segmentowej.
Oferta Ery Biznes skierowana jest do szeroko pojętego biznesu. Abonentem Era Biznes może zostać każdy kto prowadzi działalność gospodarczą.
W ramach segmentu, nazywanego biznesowym, wyróżnia się przynajmniej trzy podstawowe grupy klientów. Pierwszą są klienci korporacyjni, drugi element to małe i średnie firmy (SME). Według szacunków jest ich około 200 tysięcy. Stanowią więc ogromny, ale często, niedoceniany potencjał. Trzecia grupa - SOHO (Small Office Home Office - nazwa zapożyczona z angielskiego, nie mająca odpowiednika w języku polskim) - to wszystkie firmy jednoosobowe, których jest w Polsce około 1,5 miliona.
Każdy z tych segmentów, ze względu na specyfikę jest obsługiwany inaczej, w sposób zindywidualizowany i elastyczny.
Segment korporacyjny, podobnie jak na całym świecie, to segment specjalny. To ten rodzaj klientów, dla których nie ma jednego cennika, warunki współpracy negocjuje się indywidualnie. SME, czyli małe i średnie przedsiębiorstwa to ogromny potencjał i możliwości. Dotrzeć do nich trzeba jednak indywidualnie. Segmentacja jest wielostronna oparta nie tylko na ocenie ilościowej. Poza ilością kart istotne są inne aspekty marketingowe jak przychody, specyfika działalności klienta czy wewnętrzna infrastruktura firmy, sposób dotarcia do klienta, a także obsługi tego klienta.
Era Biznes to nie tylko najciekawsza oferta na rynku inteligentnej komunikacji uwzględniająca potrzeby danej firmy, jej wielkość i specyfikę branży. To także oferta pozwalająca na optymalizację kosztów.
Wielokrotnie klienci sieci mogli się przekonać, że Era wychodząc naprzeciw ich potrzebom wprowadzała nowe, niespotykane dotychczas na rynku rozwiązania telekomunikacyjne, dzięki którym mogli oni efektywnie zarządzać kosztami swojego przedsiębiorstwa. Era Biznes przystosowuje się do konkretnych potrzeb klienta, na jego życzenie jest w stanie stworzyć nowy produkt. Na bazie produktów, którymi dysponuje przygotowuje dla większych przedsiębiorstw rozwiązania indywidualne.
Jako jedyny operator w Polsce Era Biznes może się pochwalić systemem upustów, który jest z górny opisany w oficjalnych informatorach docierających do potencjalnych klientów. Pozwala to na bardzo przejrzystą strategię określania cen usług, choć ostateczne rozwiązania i ceny są dostosowywane do potrzeb klienta. Era Biznes dba o optymalizację kosztów, które ponosi klient. To właśnie stało się niezaprzeczalnym atutem sieci Era na rynku usług telekomunikacyjnych.
Działanie Ery Biznes, wymagało zerwania z filozofią czekania na klienta. Wymagało też stworzenia sprawnej struktury pozwalającej nie tylko na dotarcie do klienta, ale również na kompleksową opiekę podczas jego " obecności" w sieci.
Era Biznes zapewnia firmom kompleksową obsługę przez Doradców Biznesowych. Era zaprosiła do współpracy sprawdzonych partnerów biznesowych, którzy w ciągu 4 lat udowodnili swoje zaangażowanie prowadząc punkty sprzedaży charakteryzujące się wysokim standardem obsługi. Partnerzy wspierają nas zatrudniając doradców.
Era rozszerzyła sieć Doradców Biznesowych tak, aby za ich pośrednictwem oferta firmy mogła w jak najkrótszym czasie dotrzeć do Klienta. Era Biznes zaproponowała profesjonalną obsługę każdej firmy ze strony jednej, specjalnie do tego przygotowanej i dedykowanej osoby.
Zadaniem Doradców jest nie tylko prezentacja atrakcyjnej oferty, ale także zagwarantowanie Klientom biznesowym starannej, kompleksowej obsługi zarówno w momencie sprzedaży, jak i w trakcie dalszego korzystania z usług Ery.
Każdy doradca biznesowy zobowiązany jest do szczegółowego przedstawienia oferty oraz wybrania wspólnie z Klientem najbardziej korzystnej opcji, dostosowanej do jego potrzeb. Doradca także po podpisaniu umowy pozostaje w stałym kontakcie z Klientem systematycznie informując o nowych ofertach i wprowadzając Klienta w tajniki nowych produktów proponowanych przez Era Biznes. Doradca jest reprezentantem i rzecznikiem interesów Klienta w sieci Era.
Jakość usług i właściwe podejście do obsługi abonentów przyniosły efekty. Pomimo, że marka Era Biznes istnieje dopiero od roku jest uznawana za jedno z najlepszych rozwiązań w biznesie. Świadczą o tym między innymi prestiżowe nagrody i wyróżnienia. W ubiegłym roku Era Biznes otrzymała nagrodę specjalną "za najlepszą sieć usług ułatwiających pracę menedżerom". Nagroda została przyznana przez Stowarzyszenie Menedżerów w Polsce. Wręczenie nagrody odbyło się w Warszawie na X Międzynarodowych Targach Telekomunikacyjnych Komtel 2000. W lutym tego roku PTC, operator sieci Era, została desygnowana przez Polską Radę Biznesu i Business Centre Club do nagrody "Złoty Grosz" przyznawanej przez tygodnik "Przekrój". Otrzymała wtedy wyróżnienie dla najlepszej firmy w Polsce w 2000 roku. W marcu 2001 r. Erę Biznes uhonorowano Złotą Anteną przyznawaną przez miesięcznik "Świat Telekomunikacji". Nagrodzono całą ofertę skierowaną do rynku biznesowego. W maju 2001 r miesięcznik "Mobile Internet" przyznał Erze Biznes nagrodę "Wirtualnego Telefonu". Czerwiec 2001 roku to piąta z kolei nagroda za rozwiązania Ery Biznes "Inteligentny Budynek 2001".