Era blokuje hymn narodowy

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 72

Era blokuje dostęp do usługi umożliwiającej, poprzez wysłanie SMS-a z komendą POLSKA na numer 502-222-222, otrzymanie melodii Hymnu Narodowego. Rzecznik Idei napisał w tej sprawie list otwarty do mediów.

 

Treść listu:

 

Szanowni Państwo,

chciałbym poinformować, że jak ustalono PTC - Era blokuje swoim użytkownikom dostęp do korzystania z oferowanej przez siec Idea usługi "Melodia Mistrzostw Świata" umożliwiającej, poprzez wysłanie SMS-a z komendą POLSKA na numer 502-222-222, otrzymanie melodii Hymnu Narodowego.

Taki stan rzeczy może dezorientować klientów Ery (blokada została wprowadzona bez żadnego uprzedzenia), a w konsekwencji zmuszać ich do kontaktu z naszym BOK. Dlatego prosimy, aby w takich przypadkach poinformować klientów Ery o przyczynach zaistniałej sytuacji, jednocześnie podkreślając, że sieć Idea jest cały czas technicznie gotowa do udostępniania melodii Hymnu użytkownikom sieci Idea, Plus i Era.

Pozostawiam bez komentarza fakt, iż takie praktyki (zablokowanie dostępu do aktywnego numeru ze standardowego zakresu numeracyjnego innego operatora) stosowane przez Erę mogą być odebrane jako niewypełnienie jej obowiązków wynikających z Regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych oraz jako naruszenie praw użytkowników sieci Era.

Z poważaniem
(-)
Jacek Kalinowski
Rzecznik Prasowy
PTK Centertel

Opinie:

Opinie archiwalne (72):

Komentuj

Komentarze / 72

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    portal pisze: 2002-05-22 14:04
    Bardzo ladnie Panie Jacku, nie dajcie se w kasze dmuchac, jestem z wami :) i jestem pierwszy :) PZD
    0
  • Users Avatars Mini
    bodo pisze: 2002-05-22 14:04
    czyżby obcy udziałowcy mieli cos przeciw
    0
  • Users Avatars Mini
    Haures pisze: 2002-05-22 14:06
    Bardzo nie ładnie postepuje Era.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-05-22 14:11
    Pewnikiem jakos krzywo sie za to rozliczaja - lub nie (jak przystalo na "dominujacego operatora telekomunikacyjnego"). Jest pozew w sadzie - wojna nabiera tempa?
    0
  • Users Avatars Mini
    sayco pisze: 2002-05-22 14:12
    To niesprawiedliwe dlaczego inni mogą a ja nie??????????????
    0
  • Users Avatars Mini
    kojot pisze: 2002-05-22 14:23
    I bardzo dobrze, ze Era blokuje, bo to co robi judea jest nie zgodne z Konstytucja RP!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2002-05-22 14:26
    dokladnie kojot. Hymn podlego ochronie prawnej i tym samym idea lamie prawo. (Art. 28)
    0
  • Users Avatars Mini
    zolv pisze: 2002-05-22 14:29
    podobnie zrobila chyba kiedys tepsa...niepoinformowala i...miala poblemy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-05-22 14:30
    Idea usiluje robic pienadze na wszysktim, wlacznie z szarganiem tak waznych dla panstwa symboli. Mysle ze ejst to naganne.. jednak z drugiej storny ocene tego Era powinna pozostawic indywidualnemu poszanowaniu dla symboli narodowych swoich uzytkownikow i to oni powinni zdecydowac, czy chca sie do tej farsy przylaczyc czy nie. Mysle ze Idea bardzo mocna przesadzila tym razem.
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiagame pisze: 2002-05-22 14:31
    pewnie sami niedługo udostępnią taką usługę i będą kasować dwa razy tyle co idealna
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-05-22 14:33
    No i zaczyna się prawdziwa wojna pomiędzy operatorami, czyżby zaczynały się czasy w których będzie coraz więcej przepychanek pomiędzy opami o pierdoły?
    0
  • Users Avatars Mini
    siwy256 pisze: 2002-05-22 14:39
    To jest jawne pogwałcenie regulaminu świadczeń usług!!!!!!!!!!!!!! Napiszę do BOA i ciekawe co Mi odpowiedzą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Adaś pisze: 2002-05-22 14:41
    Era pewnie chciała zrobić to samo, tylko za 9 zł + vat i jest po prostu zazdrosna.
    0
  • Users Avatars Mini
    dragon pisze: 2002-05-22 14:41
    Era jak zwykle się popisała
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2002-05-22 14:44
    Nie wiem czy tylko ERA, moj kolega wyslal SMSa 2 dni temu w Plusie i zadnej odpowiedzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 14:50
    Jestem w Ideii a przez ten ich pomysł z hymnem tylko wstyd. Wyobracie sobie odbiór telefonu w ubikacji podszas ważnych czynnosci fizjologicznych?
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 14:51
    nokiagame: 2x0 =0; nawet jesli będzie 10 razy więcej to i tak wyjdzie 0 :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    kojot pisze: 2002-05-22 14:53
    Zgadzam sie! Siedzisz w Pubie pijesz browca, swietnie sie bawisz i co! I nagle slychac Hymn. Całkiem poroniony pomysł, ale takie ma tylko judea.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 14:58
    kojot: u kazdego sie cos znajdzie. Tylko sa mniej lub bardziej przegięte. Ten jest przegięty za bardzo.
    0
  • Users Avatars Mini
    Haures pisze: 2002-05-22 15:07
    Śliweczka : idea za ta isluge nie pobiera oplat jedyne korzysci jakie moze jej to przyniesc to korzysci marketingowe, Sandrzej : nikt Ci nie kaze ustawiac tej melodii jako dzwiek dzwonka
    0
  • Users Avatars Mini
    siux pisze: 2002-05-22 15:07
    Nie sadze, zeby era blokowala ze wzgledu na poszanowanie dla hymnu. Zreszta otrzymanie dzwonka to koszt zwyklego sms-a (dla Idei za darmo) wiec nie o pieniadze tutaj chodzi. Kto mam jaki dzwonek to jego sprawa, era nie jest od pouczania ludzi co nalezy szanowac a co nie, kazdy robi wedle swojej woli i ponosi tego konsekwencje.
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2002-05-22 15:12
    do Haures. Melodia jest do tego aby ustawic ja jako dzwonek. Zastanow sie nad sensem wlasnej wypowiedzi. Idea moze nie pobiera za ta 'usluge' oplat ale jednoczesnie sie reklamuje. P.S ciekawe, ze ten numer jest ze standardowego zakresu numeracyjnego. Ciekawy chwyt ze strony Idei.
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-05-22 15:17
    Ja jestem patriotą co noc o północy słucham pr1 radia (wtedy jest hymn) i uważam blokowanie możliwości dystrybucji hymnu przez erę jest karygodne! Era jest antypolska, gdyz każdy obywatel tego kraju, który ma na to ochotę, powinien móc być dumny ze swojego dzwonka-hymnu. Zauważcie jednoznaczną sugestię idei, że takie dziwne zachowanie może byc podstawą do zerwania cyrografu w Erze...
    0
  • Users Avatars Mini
    kodi pisze: 2002-05-22 15:17
    juz dziala, przed chwila moj kolega w Erze dostal HYMN
    0
  • Users Avatars Mini
    Haures pisze: 2002-05-22 15:19
    Pablos_ : sciagnolem sobie ta melodie i nie mam jej ustawionej jako dzwonek ma mi sluzyc mniej wiecej w taki sposob jak na reklamie Ery emitowanej przed meczami
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 15:19
    haures: mam pytanie? czy ty chodzisz z telefonem i %#$@$%#@%&%@ sobie melodii? Twoje slowa brzmia w taki sposob. Niech wszyscy maja bron. Nikt nie kaze z niej im strzelac.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 15:20
    %#$@$%#@%&%@$%#@ - moze wreszcie ktos poprawi ten slownik!!! Bo jest tępy jak przecinak
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 15:23
    %#$@$%#@%&%@$%#@%&#@%&$
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 15:23
    od-s-l-u-c-h-u-j-e-sz
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-05-22 15:24
    w koncu
    0
  • Users Avatars Mini
    dfdsf pisze: 2002-05-22 15:30
    ale gofno
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-05-22 15:40
    To trochę dziwne, że zablokowali dostęp do tego numeru, ale jeśli kierowali się ochroną prawną, to powinni najpierw porozmawiać z telekomuną, dlaczego wogóle szargają dobra państwowe!
    0
  • Users Avatars Mini
    jogi pisze: 2002-05-22 15:40
    moim zdaniem jest to zwykly trik reklamowy majacy w swym zamiarze wywolac takie a nie innej emocje (w mysl zasady dobrze, ze sie mowi, nie wazne ze zle) ...a ze Era dala sie w to wrobic to ich problem;-)...tak na marginesie, moim zdaniem jest to mowiac delikatnie niesmaczny pomysl - jakos mi przychodzi do glowy papier toaletowy w bialo-czerwone barwy z orlem w koronie w tle (ale zawsze mozna powiedziec, ze nie musze takiego papieru uzywac) ale sam pomysl jest rzecza gustu i wartosci jakie zostaly przekazane kazdemu z Nas:-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Haures pisze: 2002-05-22 15:42
    Sandrzej : tą samą rzecz można wykorzystać na kilka sposobów zlych i dobrych to juz od nas zalezy jak i nie jest to powod zeby zabraniac uzywania tej rzeczy
    0
  • Users Avatars Mini
    bajer pisze: 2002-05-22 16:13
    i tak mi sie hymn nie podoba
    0
  • Users Avatars Mini
    bazelaro pisze: 2002-05-22 16:14
    Oj nie ładnie ERA oj nie ładnie :-( Nie podoba mi się to !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Steve pisze: 2002-05-22 16:22
    Pomysł IDEI jest dla mnie niesmaczny. Może za chwilę pchną jakąś kościelną pieśń, np. "Boże coś Polskę...". Goście nie mają wstydu. Najciekawsze, że facet w reklamie odgrywa ten hymn na Ericssonie T65 chyba. A tego jeszcze w idealnej sieci nie ma:-) O co chodzi? Czy to ma być jakiś powiew nadziei dla użytkowników judei?
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-05-22 16:23
    Macie racje, ze wstydem i hanba byloby slyszec hymn Polski jak ktos spedza chwile w toalecie, z drugiej strony powinna byc mozliwosc sciagniecia takiej melodii, bo niektorzy (niestety tylko niektorzy) ludzie chca poczuc dume z tego, iz sa Polakami i z duma sluchac takiego dzwonka, moze niekoniecznie ustawiac go sobie jako sygnal wywolania polaczenia. Jest tez mozliwosc, ze znajdzie sie osoba, ktora nie zna hymnu swojej Ojczyzny.... a to juz byloby zalosne...
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-05-22 16:25
    Zreszta Idea z takim dzwonkiem nie byla pierwsza... na www.wapster.pl sa hymny roznych panstw i to nie od dzis.
    0
  • Users Avatars Mini
    digimon pisze: 2002-05-22 16:33
    W naszym kraju nawet flaga jest chroniona, jak sobie powiesiłem na domku flage żeby wisiała przez cały rok to sąsiad mnie podpierdzielił przyjechali ze starży miejskiej i kazali ściągnąć i 200 zł mandatu. To co ja już nawet flagi nie moge powisić sobie, a może mam kaprys słuchać na maxa hymnu na sprzęcie HI-FI w pozycji stojącej i co też nie mogę. A co do hymnu jak ktoś chce to sobie sciągnie a jak nie to nie, przecież ma zawsze wybór, a że mam idee to mam za darmochę a jak ktoś ma inną sieć to czego nie może sobie wgrać takiego dzwonka.Ah to mi przypomina lata 70 i czas cenzury he he wtedy to były jaja. A może znajdzie się jakiś urząd który się zajmie tą sprawą może UOP, będzie wchodził do kibli i nasłuchiwał komu zadzwoni telefon he he
    0
  • Users Avatars Mini
    Haures pisze: 2002-05-22 16:39
    Steve : od jutra bedzie
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-05-22 16:45
    digimon: slyszalem o tym durnym przepisie, ze tylko budynki rzadowe moga miec na sobie flagi (nie liczac swiat panstwowych). To chyba pozostalosc bo poprzednim systemie...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-05-22 16:52
    WOlny wybór powiadzasz Digimon? Owszem - ja wybieram aby nie słuchać hymnu z komórki - tylko co z tego, skoro gość obok akurat wybierze, że ją będzie puszczał sobie na całego? Rozumiem wiele, nie jestem zwolennikiem ograniczania jakichkolwiek wolności osobistych, jednak mimo wszystko uważam, że symbole narodowe powinny być traktowane z jakimś szacunkiem
    0
  • Users Avatars Mini
    Macklin pisze: 2002-05-22 16:52
    UWAGA WAŻNE!!! Może i hymn podlega ochronie prawnej, a raczej na pewno. Ale to jest przecież usługa niekomercyjna, za którą idea nie bierze nic. Więc ma do tego pełne prawo. I niech ktoś się z tym nie zgodzi... A era jak era, boi sie pewnie o siebie, bo jest sponsorem druzyny. Zrobila to bardzo chamsko.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-05-22 17:12
    Eeee tam, przesadzacie ! Przecież to jest typowa usługa pod tytułem: "Ściągnij sobie dzwonek do telefonu" - tyle że darmowa (Idea) lub taryfikowana "normalnie" jak za 2 SMS'y (Plus i Era). Dalsza sprawa co kto z takim dzwonkiem zrobi ... Jak ustawi sobie go na numer teściowej to będzie miał odrobinę patriotycznego uniesienia przed trudną rozmową ;-) , a jeżeli jako budzik to mogłoby znaczyć, że czas zapisać się do LPR ;-) . W końcu Polska to wolny kraj - inaczej trzeba by zamknąć sklepy z materiałami propagandowymi - bo przecież mógłby się znaleźć ktoś kto zamierza biało-amarantową materią wycierać kałuże lub zrobić sobie z takowej np. hamak, czy zasłonkę do WC ... Nie róbmy z ludzi dzieci - każdy ma swój rozum i swoją wolną wolę ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-05-22 17:14
    Jak nigdy nikt nie przepadal za era to teraz stanie sie ona znienawidzona przez caly narod, bo mozna to nazwac naruszeniem patriotyzmu kazdego polaka! Siec blokuje dostep do narodowego hymnu naszego panstwa! jest to bardzo karygodne postepowanie, ale era zbytnio sie tym nie przejmuje i dalej robi swoje! Bardzo gratuluje postepowania, a teraz klienci zobacza a jakiej sieci korzystaja! Brawo!
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2002-05-22 17:16
    to moze byc podstawa do zerwania abo /?/ tylko jak to uzasadnic i pod jaki paragraf to podpada?
    0
  • Users Avatars Mini
    wt pisze: 2002-05-22 17:22
    digimon - popieram, dobrze gadasz
    0
  • Users Avatars Mini
    oscar pisze: 2002-05-22 17:29
    W końcu to jest HYMN POLSKI, a nie piosenka o dupie Maryny - szacunek się należy
    0
  • Users Avatars Mini
    PeTeRx pisze: 2002-05-22 17:32
    ERA kupila sobie kadre Engela, ale z hymnem jakos jej nie wychodzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    kasia pisze: 2002-05-22 17:34
    Tyle napisaliscie a ja mam Ere i nikt mi niczego nie zablokował mam hymn z Idei. I nie wiem po co tyle krzyku. Czy ktos sprawdził wiarygodnosc tego komunikatu? Tyle się madrzycie a sensu w tym ani troche
    0
  • Users Avatars Mini
    katana pisze: 2002-05-22 17:35
    Era przesadziła tym razem, jest to usługa non-commercial a oni zablokowali dostep.............. tylko cIekawe czego sie obawiali? Polskiego HYMNU? PRZESADA. Sam Pobrałem ten dzwiek i wcale nie ustawiałem go jako sygnał dzwonka, bo nikt nikomu nie może tego nakazać, ale zablokowanie dostepu to po prostu SKANDAL, a do tego naruszenie regulaminu i uniemożliwienie korzystania z usług telekomunikacyjnych.
    0
  • Users Avatars Mini
    nokiagame pisze: 2002-05-22 17:36
    sandrzej: nie da sie zaprzeczyc, niemniej jednak era wkurza sie ze pierwsza nie wpadla na ten pomysl, wkoncu naszych wspiera era.
    0
  • Users Avatars Mini
    jmk pisze: 2002-05-22 17:40
    www.gsmonline.pl /news/ ?link=show_details. php?id=4212 Tyle w kwestii wyjasnienia
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-05-22 17:43
    Zgadzam sie w 100 % z PZ, a tych ktorzy uwarzają inaczej wysłałbym na Kube, tam takie praktyki stosuje sie na codzień, w Polsce mamy system demokratyczny i wszelkie narzucanie innym co mają robić a czego nie jest pierwszym krokiem do totalitaryzmu. Jedyny pożytek z tego taki, że teraz mogę zerwać umowę z Erą bo nie wywiązuje się z postanowień regulaminu świadczenia usług telekomunikacyjnych, chociaż tam pewnie i tak są jakieś haczyki, które to utrudniają.
    0
  • Users Avatars Mini
    pszczesniak pisze: 2002-05-22 17:52
    :) Takie pomowienie. Ten facet powinien byc juz zwolniony, albo publicznie przeprosic.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-05-22 17:52
    Qba, gratuluję przekonania, że wszyscy podzielaja Twoje poglądy! Ja np erę lubię. A tak na marginesie, patrz parę newsów wyżej kto ma z tym hymnem problemy :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-05-22 17:59
    A tak nawiasem, to czytając komentarze coponiektórych z was mam wrażenie, że większość czasu spędzają w szalecie, a już na pewno robią sobie zeń kabinę telefoniczną ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wapsky pisze: 2002-05-22 18:10
    Tytul tego njusa jest za..bi.ty - czy to aby nie jest PROWOKACJA?!
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-05-22 18:12
    Wysłałem z 2 SMS’y, dostałem potwierdzenie, że doszły ... i nic od 3 godzin ... ;-( ach te SMS'y w Idei ... Nie sądzę by nagle cała Polska zapragnęła posiadać mazurka w swoim telefonie. By było weselej to pod nr 502 222 222 jest sygnał „oczekiwania” przez 10-25 sek. , a później "abonent czasowo niedostępny, ma wyłączony aparat lub znalazł się poza zasięgiem sieci" albo "tu skrzynka nr 502 222 222 ..." - fajne nie ? Mi osobiście pomysł się podoba, tym bardziej, że darmowy. He, he o tym, że poza świętami ja, szary obywatel nie mogę sobie powiesić flagi narodowej to nie słyszałem ... np. w Stanach symbole narodowe służą do integracji obywateli i nie są prawnie reglamentowane, a nie służą tylko państwu/rządowi/innym świrom do obchodów ... PARANOJA ... a może idźmy dalej - przydałby się jakiś NAKAZ wywieszania flagi w święta, no tak, ale w które ... jeszcze by kto „uczcił” 22 lipca, albo zajęcie Zaolzia - trzeba by narodowi coś uchwalić ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ja pisze: 2002-05-22 18:14
    Hymn narodowy to poważna sprawa.Nie wolno robić sobie jaj %#$@$%#@%&% go w mobilu. Zero szacunku.
    0
  • Users Avatars Mini
    gnat pisze: 2002-05-22 18:17
    pewnie jest to wielka bzdura-era juz zaprzecza-idea bedzie im udawadniac ze to prawda-po porsyu zwykla marketingowa walka o klienta tyle ze juz otwarta!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    ARTUR70 pisze: 2002-05-22 18:20
    Nie ważne kto komu blokuje. Ważne jest natomiast to, że wykorzystuje się dobro narodowe dla zysku i to uważam za przekroczenie pewnych granic, których przekraczać się nie powinno. Popatrzmy choćby na Amerykanów, mimo że są totalnie wyluzowani swój hymn narodowy i flagę traktują jak świętość. Idea powinna się zastanowić nad tym jak wybrnąć z tej sytuacji, chyba, że chodziło im właśnie o jak największy rozgłos, jeżeli tak to osiągnęli zakładany cel.
    0
  • Users Avatars Mini
    PZ pisze: 2002-05-22 18:57
    Inna sprawa, że : "Gdyby Polakom dać/przypiąć skrzydła to ... zamiatali by nimi ulice" ... Pozdrawiam ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    katana pisze: 2002-05-22 19:28
    PZ: bez komentarza
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-05-22 20:01
    tak czy inaczej to jest nieladnie ze strony ery ja wiem ze oni sie nie lubia ale to juz jest przegiecie
    0
  • Users Avatars Mini
    arsenaldex pisze: 2002-05-22 20:31
    DU.PA Nic nie blokują. To idea odwala, jak zawsze zresztą.
    0
  • Users Avatars Mini
    endrju pisze: 2002-05-22 22:27
    Znajomy sciagal sobie ta melodie i jakos nie bylo problemow a telefon ma w ERZE. Czy oni sobie czego nie uroili?? Moze za ten pozew do sadu ktory zgosil Polkomtel i ERA %#$@$ chce im zycie poutrudniac. Wcale bym sie nie zdziwil. Jak to ktos powiedzial: "Oto Polska wlasnie". pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-05-22 22:45
    Hymn w komie???Co za ludzie to sciagali?!
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-05-22 23:47
    PZ: zeby bylo ciekawiej, to chyba jest nawet taki przepis, ze gospodarz budynku powinien wywiesic flage panstwowa w swieto panstwowe. Dlatego wlasnie zawsze na 1 Maja, 3 Maja i 11 Listopada powiewaja flagi na budynkach... Takie przepisy. Pamietam jako dziecko, ze w takie dni wisialy 2 flagi i bylo tam wiecej czerwonego... Hymnu nie mozna odgrywac byle gdzie i w byle jakiej pozycji. To moje zdanie, tym bardziej, ze to miedzy innymi moj hymn.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-05-22 23:48
    zle sformulowalem zdanie co do swojej pamieci z czasow komuny w komentarzu powyzej, ale mysle, ze wiadomo o co chodzi. ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-05-23 00:01
    hymn jako dzwonek??to juz przesada..a poza tym sa tysiace znacznie przyjemniejszych dzwonkow dla ucha:)))
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: