Era buduje z InFoScore BIG bazę niesolidnych dłużników

Newsy
Żródło: InFoScore BIG
Opinie: 14

Polska Telefonia Cyfrowa oraz InFoScore Biuro Informacji Gospodarczej sfinalizowały umowę mającą na celu zbudowanie największej niebankowej bazy informacji na temat wiarygodności płatniczej podmiotów działających w Polsce. W pierwszym okresie współpracy baza ta ma zawierać ponad 100 tys. rekordów dotyczących zobowiązań firm i osób fizycznych. PTC jest pierwszym operatorem komórkowym rozpoczynającym współpracę z InFoScore BIG.

Do bazy InFoScore trafią zarówno dane niesolidnych dłużników, jak również informacje pozytywne na temat podmiotów, które w pełni wywiązują się ze swoich zobowiązań. Dane te – dzięki mechanizmom wykorzystywanym przez InFoScore BIG - pozwolą polskim firmom ograniczyć ryzyko prowadzonej działalności dzięki zapewnieniu dostępu informacji na temat niewywiązywania się ze zobowiązań poszczególnych podmiotów. Ponadto, będą promować solidnych płatników, którzy będą mogli liczyć na większe zaufanie partnerów i korzystniejsze warunki podczas zawierania umów, np. kredytowych. Umowa pomiędzy InFoScore i PTC obejmuje także przekazywanie informacji dotyczących fałszywych lub skradzionych dokumentów.

Współpraca PTC i InFoScore wymagała dostosowania systemów informatycznych obu firm. Przekazywanie danych odbywa się w pełni automatycznie, pod nadzorem człowieka, ale bez jego udziału. System może przyjmować kilkaset zapytań na sekundę i przygotowuje raporty z odpowiedziami w ciągu kilku sekund. Komunikacja pomiędzy InFoScore BIG a PTC będzie przebiegać z zachowaniem najwyższych standardów bezpieczeństwa, uniemożliwiających przechwycenie przekazywanych danych. Poufność przekazywanej informacji zapewnią systemy zabezpieczeń z jednej strony sprawdzające prawa klienta do dostępu do zasobów informatycznych (autoryzacja poprzez system haseł i identyfikatorów), a z drugiej gwarantujące szyfrowany przekaz zamawianych danych.

Polska jest czwartym krajem – po Niemczech, Austrii i Szwajcarii, gdzie InFoScore prowadzi działalność z zakresu gromadzenia i udostępniania informacji gospodarczych. W Polsce Grupa InFoScore – obok informacji na temat rodzimych podmiotów – oferuje przez spółkę InFoScore Polska dostęp do bazy danych o zobowiązaniach finansowych ponad 8 milionów osób fizycznych i ponad pół miliona firm z pozostałych krajów (Niemiec, Austrii i Szwajcarii). InFoScore Polska również udostępnia bazę adresową z tych rynków, weryfikowaną na bieżąco m.in. z Deutsche Post. Międzynarodowe doświadczenie InFoScore wskazuje, że usługi z zakresu zarządzania informacją gospodarczą pozwalają nawet dziesięciokrotnie zmniejszyć straty firm związane ze złymi kredytami. Wg danych InFoScore, z powodu braku jednolitego sytemu informacji kredytowej, polskie przedsiębiorstwa notują straty w wysokości od 5% do 10% swoich przychodów rocznie, podczas gdy w Niemczech odpisy te kształtują się na poziomie 0,5%-2%.

Opinie:

Opinie archiwalne (14):

Komentuj

Komentarze / 14

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    eee pisze: 2005-02-03 13:17
    To się porobiło... ,ale to i dobrze :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    DeeM pisze: 2005-02-03 13:20
    HM... CZY JA WIEM CZY TO DOBRZE CZY ŹLE... raz coś się nie uda i już masz ostro pozamiatane....
    0
  • Users Avatars Mini
    just me :) pisze: 2005-02-03 13:25
    Hej a gdzie info o kolejnej kompromitacji Ery(ceny telefonow w Classicu)?? Oj spisz GsmOnLine....
    0
  • Users Avatars Mini
    Rumcajs pisze: 2005-02-03 13:27
    A lista solidnych dluznikow? Tez jest wazna :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    Rumcajs pisze: 2005-02-03 13:31
    A ceny telefonow w classicu rowniez wysokie :-(. Jedyne niezle telefony do 300 zl to moim zdaniem motka e398, siemens cxt70(130!), siemens m65. Moze ktos cos o nich powiedziec? :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2005-02-03 13:40
    O mój Boże, na PEWNO się w niej znajdę :))) Jestem okrutnie niesolidny! Droga Ero - nie umieszczaj mnie tam obiecuję że zapłacę !! :)) Ale tak już na poważnie - to chyba wszyscy operatorzy to budują i będa się informacjami wymieniać.
    0
  • Users Avatars Mini
    GONZO pisze: 2005-02-03 13:46
    NIECH ERA WEZMIE SIE LEPIEJ ZA POPRAWIANIE SWOICH TARYF. NIEOCZEKIWANIE Z POZYCJI LIDERA WŚRÓD ZAMIERZAJĄCYCH KUPIC TELEFON BĄDZ "NIEDZIELNYCH ANALITYKÓW" INTERESUJACYCH SIE GSM SPADŁA NA 3 MIEJSCE. PLU NR 1. TO OCENA ANALITYKA GONZO :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Pabllo pisze: 2005-02-03 13:55
    Długi telekomunikacyjne przedawniają się po 2 latach. Tak więc większość firm windykacyjnych odkupuje za bezcen te przedawnione faktury i tłucze biznes zastaszając klienta. Nie powiem, są wałki ale często zdarza się pomyłki lub inne wpadki ( mnie przez dziwny przypadek wyłączyli telefon i przysłali pismo windykacyjne ) pomimo wszystkich wpłat regulowanych w terminie ( właśnie ERA ). Później przepraszali, przepraszali... ale tydzień telefon był wyłączony. O działaniach Tepsy nie będę nawet pisał bo szkoda czasu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    netdragon pisze: 2005-02-03 13:56
    Co tak biadolicie nad cenami aparatów w Classicu? Są całkiem niezłe, tańsze nawet od Jedynej... Nie jest źle, ale jednak dla tych, co rozawiaja więcej... Ja jednak biorę Motkę E398, ale w Komforcie 80, bez pakietu darmowych, które można sobie włączyć czasami...
    0
  • Users Avatars Mini
    locco pisze: 2005-02-03 13:57
    Do mnie przyszła w zeszłym tygodniu windykacja za Canal+, który miałem wieki temu (ukradli mi potem dekoder jak mi mieszkanie obrabiali) i potem chyba czegoś nie zapłaciłem - ale to było 5 lat temu!
    0
  • Users Avatars Mini
    Rohan pisze: 2005-02-03 14:26
    ***Netdragon Zrozum ludzi. Muszą sobie ponarzekać. Znasz Polaka, który nie narzeka? Jak to kiedyś świetnie opisał Piasecki: "Amerykanin, któremu przed chwilą spalił sie dom, żona odeszła, a sam ma raka, zapytany jak leci, odpowie - W porządku. Polak, który właśnie się dowiedział, że wygrał w Toto-lotka 3mln. zacznie marudzić, że dlaczego nie cztery, a wogóle tyle pieniędzy, to skąd on weźmie tyle reklamówek, żeby to przenieść... :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Rohan pisze: 2005-02-03 15:45
    ***Lennox. Zrozum. Nigdzie nie napisałem, że oferta Ery jest bez zarzutu. Irytuje mnie tylko, gdy Ty i podobni do Ciebie \"zapaleńcy\" zaczynają używać inwektyw w stosunku do osób, które z różnych powodów trzymają się tego, czy innego operatora. Sformułowanie: \"era już nie jest dla frajera, tylko dla.... debila\" pochodzi z Twojego posta. Pozostaje mi tylko podziękować Ci za wyrazy uznania dla tych kilku milionów ludzi, w tym dla mnie. Zapominasz jeszcze o jednym. Nikt Cię ne zmusza, do korzystania z usług telefonii GSM. Sądzę, że bębny i chrust na ognisko mogłyby się okazać dla Ciebie tańsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rohan pisze: 2005-02-03 17:12
    ***Lennox. O mój portfel, pozwolisz, zadbam sam. Nie zbankrutowałem w czasie, gdy minuta kosztowała ponad dawa złote, nie zbankrutuję i teraz. Operator nie zmusza mnie do zmiant taryfy na jakąkolwiek inną, a zmiana numeru dla 3-4 groszy różnicy w opłacie za minutę rozmowy mnie nie interesuje. Podpisywałem umowę z erą jakiś czas temu i jak na razie mam zamiar się z niej wywiązać. Więc nie opowiadaj bzdur o miesiącach czekania na zmianę, dodatkowych opłatach, konieczności przejścia na wyższy abonament, itp. bo mnie to po prostu nie dotyczy! A później? Kto wie, co będzie za cztery, pięć miesięcy? A takie uogólnanie, jakie prezentujesz, świadczy tylko o tym, że gardzisz ludźmi, którzy mają inne spojrzenie na świat niż Ty.
    0
  • Users Avatars Mini
    Rohan pisze: 2005-02-03 20:18
    ***Lennox, masz rację! Prezentujesz swoje poglądy i rzeczywiście w zbyt ostry sposób. Wrzuć na luz, daj odpocząć nerwom i proszę, nie nazywaj nienznaych Ci ludzi frajerami itp. tylko dlatego, że nie chcą co pół roku mieniać numeru telefonu. Pozdrawiam.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: