Polska Telefonia Cyfrowa odwołuje się od decyzji UOKiK dotyczącej reklamy mobilnego Internetu.
O podjęciu takich właśnie działań zadecydowało kilka czynników:
W przekonaniu PTC reklama była zgodna z prawem
Operator od początku w pełni współpracował z Urzędem
Do operatora nie wpłynęła od klientów żadna skarga ani reklamacja dotycząca oferty
Należy podkreślić, że była to jedna z pierwszych na rynku ofert, w której klient mógł zrezygnować z usługi w dowolnie wybranym przez siebie momencie bez okresu wypowiedzenia, podawania przyczyny i ponoszenia jakichkolwiek, w tym finansowych, konsekwencji
Każda reklama ze względu na swoją naturę posługuje się skrótowością; dlatego też PTC w kwestionowanych reklamach zamieszczała informację o konieczności zapoznania się ze szczególami oferty w Regulaminie - każdy klient miał możliwość zapoznania się z pełnym regulaminem oferowanych usług poprzez stronę WWW, punkty sprzedaży lub telefoniczne centrum obsługi przed podpisaniem jakiejkolwiek mowy
Ponadto budzi zasadnicze wątpliwości wysokość nałożonej kary oraz jej uzasadnienie. PTC za swoją reklamę została ukarana 10-krotnie wyższą karą niż inni operatorzy infrastrukturalni w ostatnim czasie i kilkadziesiąt razy wyższą niż inni uczestnicy rynku telekomunikacyjnego. Tak wygórowana kara może być traktowana jedynie w kategoriach próby opodatkowywania firmy, która radzi sobie na rynku. Jeszcze bardziej zaskakuje wysokość kary w połączeniu z jej uzasadnieniem, mówiącym o potencjalnym wpływie na „słabszych uczestników rynku”, co nie jest w żaden sposób wyjaśnione przez Urząd.