Era mecenasem kultury - komunikat prasowy

Newsy
Opinie: 1
Opinie: 1
Ericsson stworzył nową firmę

Era na czele mecenasów kultury – tak wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia, przeprowadzonych pod koniec ubiegłego roku. Era znalazła uznanie zarówno jako sponsor wydarzeń kulturalnych jak i sportowych. Firma od początku swojego istnienia wspiera kulturę i sztukę, stawia na aktywność i wszechstronny rozwój człowieka.

Grupę 1200 osób poproszono o opinię, które z firm najczęściej kojarzą się ze sponsorowaniem kultury i sportu. Ankietowani za największego darczyńcę na rzecz kultury i sztuki uznali sieć Era. Na drugim miejscu wymieniono TVP, a następnie RMF FM i TP S.A. Taką kolejność wskazało odpowiednio 15, 13, 8, 7 procent badanych.

Lista imprez i przedsięwzięć kulturalnych, do których sukcesu przyczyniła się Era, jest długa. Jednym z najbardziej spektakularnych wydarzeń stał się koncert światowej sławy: tenora Jose Cura i sopranistki Ewy Małas-Godlewskiej. Na warszawskim placu przed Teatrem Wielkim zgromadził on 10 tysięcy osób, które dzięki specjalnym ekranom mogły na żywo wysłuchać i obejrzeć występ gwiazd. Koncert „Era of Love” przez znawców został uznany za kulturalne wydarzenie ubiegłego roku. Dwa lata temu na zaproszenie Ery do Polski przyjechał znany irlandzki zespół taneczny Gaerlforce Dance. Wydarzeniu temu towarzyszyły przychylne recenzje w mediach. Bardzo dobrą opinią cieszą się także imprezy dla miłośników jazzu. Wśród przedsięwzięć trzeba wymienić cykl koncertowy Era Jazzu, Warsaw Summer Jazz Day’s i Era Jazz Fair. Imprez, do organizacji których przyczyniła się Era, jest znacznie więcej. Wystarczy wymienić choćby spektakle „Piotruś Pan” w Teatrze Muzycznym „Roma”, Wakacyjny Festiwal Gwiazd w Międzyzdrojach, festiwal Folk Fiesta w Ząbkowicach Śląskich, czy coroczne pikniki z udziałem takich gwiazd jak Perfect i Kayah.

Respondenci zwrócili uwagę także na powiązania Ery ze sportem. W pierwszej kolejności wymienili firmy Adidas, Reebok i Nike. Tuż za nimi jest Era. Jest pierwszą na liście firmą, która nie produkując sprzętu sportowego jest kojarzona ze sportem. Taka kolejność wynika ze wskazań, które dla tej dziedziny życia wynoszą odpowiednio 24, 19, 14, 11 procent.

Era intensywnie wspiera sport. Przede wszystkim sponsorując windsurfing i snowboard przyczynia się do popularyzacji tych coraz częściej w Polsce uprawianych dyscyplin sportu. Spod skrzydeł Ery wyszedł m.in. dwukrotny mistrz świata windsurfingu, Wojtek Brzozowski. Od trzech lat sieć Era współorganizuje w Polsce zawody snowboardowe o randze międzynarodowej. W tym roku Era zdecydowała się finansować polską kadrę narodową w piłce nożnej. Jest to jedno z największych zadań, jakie firma przed sobą postawiła.

„Jesteśmy obecni w dyscyplinach sportowych, które kojarzą się z takimi cechami jak: przebojowość, dynamizm, rywalizacja i młodość – mówi rzecznik prasowy sieci Era, Robert Niczewski. Dlatego patronujemy snowboardowi i windsurfingowi, a od tego roku także piłce nożnej. To sporty wszystkich pór roku. Stawiamy na wszechstronność, chcemy być wszędzie tam gdzie emocje sięgają zenitu. Jak na razie udaje nam się to. Jesteśmy docenieni i zauważeni przez miłośników sportu”.

Ankieta przeprowadzona przez ARC Rynek i Opinia dotyczyła także firm, które włączają się w akcje charytatywne. Również w tej dziedzinie Era została zauważona - respondenci wymienili ją jako pierwszą firmę telekomunikacyjną, kojarzoną z działaniami charytatywnymi.

Oddzielne badania dotyczyły porównań firm wyłącznie telekomunikacyjnych. Podobnie jak wcześniej, ankietowani wskazali na Erę jako na lidera sponsoringu. Na pytanie: który z operatorów telefonii komórkowej i/lub stacjonarnej sponsoruje najatrakcyjniejsze imprezy sportowe? jedna czwarta badanych odpowiedziała, że Era. Taki sam wynik uzyskano zadając pytanie: który z operatorów telefonii komórkowej i/lub stacjonarnej sponsoruje najwięcej imprez sportowych. Aż 25 procent badanych uznało, że sieć Era aktywnie wspiera sport.

W dodatkowych badaniach porównano także firmy pod względem sponsorowania przedsięwzięć kulturalnych. Era na tle pozostałych firm telekomunikacyjnych wypadła najlepiej. Odpowiadając na pytanie: który z operatorów telefonii komórkowej lub/i stacjonarnej sponsoruje najatrakcyjniejsze imprezy kulturalne? 31 procent ankietowanych wskazało na Erę. Podobnie wyglądają odpowiedzi na pytanie: który z operatorów telefonii komórkowej i/lub stacjonarnej sponsoruje najwięcej imprez kulturalnych? Blisko jedna trzecia respondentów podaje we wskazaniach Erę.

Badania przeprowadzono na reprezentatywnej grupie 1200 osób, w dniach 18 – 30 listopada 2000 roku. Respondentami byli mieszkańcy ponad 10 tysięcznych miast, o wykształceniu co najmniej średnim (w grupie 22 - 50 lat) oraz niższym niż średnie (w grupie 15 – 21 lat) pod warunkiem, że są w trakcie nauki.

Opinie:

Opinie archiwalne (1):

Komentuj

Komentarze / 1

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: