Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej poddał analizie rynek usług zakańczania połączeń w sieci Polskiej Telefonii Cyfrowej.
W skład analizowanego rynku 16 na poziomie hurtowym wchodzą więc następujące usługi:
zakańczanie połączeń głosowych zainicjowanych w stacjonarnej publicznej sieci telefonicznej (F2M – fixed-to-mobile),
zakańczanie połączeń głosowych zainicjowanych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej (M2M – mobile-to-mobile).
Prezes UKE uważa, iż nie ma istotnego znaczenia w jakiego rodzaju sieci ruchomej zakańczane jest połączenie (może to być zarówno sieć GSM, UMTS, jak i NMT 450i).
Prezes UKE w decyzji z 17 lipca 2006 r. ustalił, że na rynku zakańczania połączeń głosowych w sieci ruchomej nie występuje skuteczna konkurencja i wskazał pozycję znaczącą PTC na tym rynku. Jednocześnie na PTC zostały nałożone obowiązki regulacyjne, w tym m.in.:
1. zapewnienie dostępu telekomunikacyjnego (w tym użytkowania elementów sieci oraz udogodnień towarzyszących) dla innych operatorów w celu zakańczania połączeń w sieci ruchomej PTC;
2. oferowanie usług na warunkach hurtowych w celu ich dalszej odsprzedaży przez innego przedsiębiorcę;
3. zapewnienie infrastruktury telekomunikacyjnej, połączenia sieci i kolokacji;
4. równe traktowanie przedsiębiorców telekomunikacyjnych, a także oferowanie usług oraz udostępnianie informacji na warunkach nie gorszych od stosowanych w ramach własnego przedsiębiorstwa lub w stosunkach z podmiotami zależnymi od PTC;
5. ogłaszanie specyfikacji technicznych sieci i urządzeń telekomunikacyjnych, charakterystyki sieci, zasad i warunków świadczenia usług oraz korzystania z sieci, a także opłat – niezbędnych do przygotowania przez zainteresowanych operatorów wniosku w sprawie zapewnienia dostępu telekomunikacyjnego do sieci PTC;
6. ustalanie opłat z tytułu dostępu telekomunikacyjnego w oparciu o ponoszone przez PTC koszty.
Decyzja posiada rygor natychmiastowej wykonalności.