Era - prepaid, postpaid, SAC, ARPU, MOU w I kw. 2010 r.

Newsy
Opinie: 4

Era - pełne wyniki operacyjne w I kw. 2010 r.

    Q1/09 Q2/09 Q3/09 Q4/09 FY/09 Q1/10 y.o.y. %
Customers (end of period) ('000) 13 287 13 409 13 482 13 500 13 500 13 361 0,6%
- Contract ('000) 6 363 6 477 6 577 6 656 6 656 6 722 5,6%
- Prepay ('000) 6 924 6 932 6 906 6 844 6 844 6 639 -4,1%
Net adds ('000) 14 122 73 17 226 -138 n.a.
- Contract ('000) 198 114 99 79 491 66 -66,7%
- Prepay ('000) -184 8 -26 -62 -264 -204 -10,9%
Average monthly churn (%) 2,8% 2,6% 2,6% 2,9% 2,7% 2,9% 0,1%p
- Contract (%) 0,6% 0,7% 0,8% 1,0% 0,8% 1,0% 0,4%p
               
    Q1/09 Q2/09 Q3/09 Q4/09 FY/09 Q1/10 y.o.y. %
Total revenue (PLN million) 1 873 1 958 1 889 1 882 7 602 1 756 -6,2%
Service revenue1 (PLN million) 1 821 1 864 1 804 1 791 7 280 1 660 -8,8%
Adj. EBITDA  (PLN million) 494 758 735 674 2 661 674 36,4%
Adj. EBITDA margin (total rev.) (PLN million) 26,4% 38,7% 38,9% 35,8% 35,0% 38,4% 12,0%p
Adj. EBITDA margin (service rev.) (PLN million) 27,1% 40,7% 40,3% 37,3% 36,6% 40,6% 13,5%p
SAC per gross add (PLN) 107 66 82 92 87 82 -23,4%
 - Contract (PLN) 431 327 364 361 373 337 -21,8%
 - Prepay (PLN) 13 8 11 11 10 6 -53,8%
SRC per retained customer (PLN) 513 315 340 296 362 265 -48,3%
ARPU  (PLN) 46 47 45 44 45 41 -10,9%
 - Contract (PLN) 77 76 73 71 74 67 -13,0%
 - Prepay  (PLN) 18 19 18 18 19 15 -16,7%
Non-Voice % of ARPU (%) 22% 25% 23% 26% 24% 25% 3%p
MOU per customer (min) 116 124 124 126 122 125 7,8%
 - Contract (min) 192 200 198 201 198 200 4,2%
Cash Capex  (PLN million) 404 246 205 186 1 041 226 -44,1%
Cash Contribution1 (PLN million) 90 512 530 488 1 620 448 n.m.

Opinie:

Opinie archiwalne (4):

Komentuj

Komentarze / 4

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    zypolek pisze: 2010-05-12 16:47
    Panie Wojciechu prosimy o jakiś komentarz do tej tabelki. Ewentualnie proszę innych użytkowników o oświecenie rezultatów podanych w tabeli ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    antago pisze: 2010-05-13 16:01
    Moze te wskazniki dadza PTC do myslenia w zakresie TT, bo chyba rynek dosc brutalnie zweryfikowal obecna oferte. Odgrzewanie staroci juz nie pomaga..
    0
  • Users Avatars Mini
    antago pisze: 2010-05-13 16:06
    Niektore, ciekawsze.. Q1/09 - 1 kwartal 2009 FY/09 - rok 2009 Customers (end of period) - uzytkownikow na koniec okresu Contract - abonenci Prepay - na karte Net adds - przyrost Average monthly churn - sredni miesieczny przyrost uzytkownikow ARPU - zysk z jednego abonenta lub TT Non-Voice % of ARPU - jw procentowo za uslugi nieglosowe itd....
    0
  • Users Avatars Mini
    zaz pisze: 2010-05-13 19:02
    Spadki w prepaidach to norma, a w TT nie jest tak źle. Więcej użytkowników w abo- wyniki bawet dobre. Antago, ostatnio poprawili TT- jest pakiet 1000 minut w sieci i kilka innych opcji- czyli najtaniej, bo w Plusie nie ma takiej opcji a w Orange kosztuje 10zł. Jest ok.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: