Od poniedziałku 29 września Polska Telefonia Cyfrowa, operator sieci Era, oficjalnie uruchomiła w Łodzi nowe Centrum Obsługi Klienta. Jest ono drugim, po Warszawie, biurem tego typu w strukturze obsługi klienta PTC. Powstanie nowego Centrum jest związane z szybkim rozwojem PTC oraz rosnącą liczbą abonentów i użytkowników sieci Era. Odzwierciedla ono także światowe tendencje do decentralizacji struktury firmy i obsługi klienta.
Łódzkie Centrum zostało zbudowane w niespełna rok, kosztem ponad 11 milionów złotych. Mieści się w trzypiętrowym, specjalnie w tym celu zaprojektowanym budynku i zajmuje powierzchnię ponad 1 400 m2. Do wyposażenia Centrum zostały wykorzystane najnowocześniejsze materiały tłumiące oraz specjalne rozwiązania z zakresu ergonomii zapewniające pracownikom ciszę i najwyższy możliwy komfort pracy. Zastosowano w nim również najnowsze osiągnięcia techniki w dziedzinie rozwiązań telekomunikacyjnych, umożliwiające sprawną i wysokiej jakości obsługę klienta, m.in., specjalną centralę, która zapewnia nieprzerwaną pracę Centrum w każdych okolicznościach.
Na początku maja br. rozpoczęto wielostopniowy proces rekrutacji nowych pracowników. Od 2 czerwca przechodzą oni specjalny program szkoleniowy oparty, m.in., na dotychczasowych, siedmioletnich doświadczeniach PTC w zakresie obsługi klienta. W połowie sierpnia, po przebyciu pełnego cyklu szkoleniowego, pierwszych 53 pracowników rozpoczęło pracę w Centrum. W chwili obecnej jest w nim zatrudnionych 113 osób, które odbierają przeszło 4000 połączeń telefonicznych dziennie. Jeszcze w tym roku zatrudnienie wzrośnie do ponad 150 osób, a docelowo, do końca 2004 roku, do ok. 400. Pracownicy Centrum przez całą dobę przyjmują dyspozycje klientów, udzielają wszelkich informacji dotyczących usług oferowanych przez PTC oraz pomagają we wszystkich kwestiach związanych z korzystaniem z aparatów telefonicznych.
W uroczystości otwarcia uczestniczyli przedstawiciele najwyższych władz państwowych i regionalnych: Prezes Rady Ministrów RP Leszek Miller, Sekretarz Stanu w Kancelarii Prezydenta RP Dariusz Szymczycha, Wojewoda Łódzki Krzysztof Makowski, a także Prezydent Miasta Łodzi Jerzy Kropiwnicki.
"PTC wyznacza na polskim rynku trendy w nowych technologiach telekomunikacyjnych. Hasło przewodnie firmy: "Możesz więcej", znalazło potwierdzenie w konsekwentnym uruchamianiu najbardziej przyjaznych i oczekiwanych usług. Dzisiejszy dzień jest kolejnym etapem na tej drodze." powiedział Bogusław Kułakowski, Prezes Zarządu PTC, podczas uroczystości uruchomienia łódzkiego Centrum Obsługi Klienta.