Era w 2009 r. - oficjalny komunikat prasowy

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 0

Oficjalna informacja prasowa PTC na temat wyników w 2009 r.:


PTC w 2009 roku wzmocniła swoją pozycję na polskim rynku

• Stały wzrost liczby obsługiwanych kart SIM
• 491 tysięcy nowych klientów abonamentowych
• Wzrost marży EBITDA
• Spadek kosztów pozyskania klienta (SAC)

Polska Telefonia Cyfrowa w 2009 roku, jako jedyna wśród trzech największych operatorów komórkowych w Polsce, zwiększyła ogólną liczbę klientów i między innymi dzięki temu wzmocniła swoją pozycję na polskim rynku telekomunikacyjnym. Osiągnięte wyniki finansowe i operacyjne świadczą o dobrej kondycji Spółki i stanowią stabilne podstawy do dalszego rozwoju.

W 2009 roku PTC z powodzeniem realizowała założone cele wprowadzając innowacyjne rozwiązania, usługi oraz nowoczesne technologie. Już na początku roku, jako pierwszy operator w kraju, wprowadziła na rynek zupełnie nowy standard oferując telefony bez sim-locków. W połowie roku pojawiła się w ofercie usługa Era sieć rodzinna, która umożliwia nieodpłatne porozumiewanie się w ramach zdefiniowanej grupy od 2 do 6 numerów. Do końca 2009 roku to rozwiązanie zdobyło blisko 500 tysięcy użytkowników. Od września klienci PTC, jako pierwsi w Polsce, mogą korzystać z technologii HSPA+ umożliwiającej transmisję danych z prędkością do 21 Mbps.

Dzięki posiadaniu pełnego asortymentu usług telekomunikacyjnych, od mobilnego dostępu do Internetu po telefonię stacjonarną, PTC może zaproponować klientom połączenie wszystkich usług w jednej tańszej ofercie. Takie kompleksowe rozwiązania telekomunikacyjne umożliwiają klientom uproszczenie oraz optymalizację ponoszonych kosztów.

Bogata oferta usług i rozwiązań dla biznesu oraz uruchomienie w 2009 roku sieci Centrów Obsługi Klientów Biznesowych zapewniły duże powodzenie Ery biznes wśród firm. Zgodnie z ostatnim raportem UKE dotyczącym rynku telekomunikacyjnego usługi biznesowe PTC cieszą się największą popularnością wśród klientów instytucjonalnych w Polsce - ich udział w rynku wynosi 39,5%.

Spółka rozwija i udoskonala swoją infrastrukturę sieciową poszerzając dostęp do szerokopasmowego mobilnego Internetu w technologii HSDPA 7,2 oraz 10,5 i 14,4 Mbps. Obecnie w technologii HSDPA PTC oferuje dostęp do Internetu w 660 miejscowościach obejmując swoim zasięgiem 22 miliony osób. Zalety technologiczne sieci wraz z atrakcyjną ofertą sprawiają, że usługa szerokopasmowego dostępu do Internetu blueconnect cieszy się dużą popularnością, a na koniec roku liczba jej użytkowników przekroczyła 920 tys.


W 2009 roku PTC pozyskała 491 tys. klientów abonamentowych, co stanowi wzrost ich bazy o 5,2% w stosunku do roku poprzedniego, a ich udział w ogólnej bazie klientów wyniósł 49,3%. Na koniec grudnia ubiegłego roku PTC obsługiwała łącznie 13,5 miliona kart SIM zwiększając ich liczbę o 226 tys. Wskaźnik odłączeń (churn) dla klientów abonamentowych kolejny już rok z rzędu utrzymał się na niskim poziomie i wyniósł 0,8%.

Baza klientów (‘000)
 



Przychody PTC w ostatnim kwartale 2009 roku wyniosły 1,882 mld złotych, a w całym roku osiągnęły wartość 7,602 mld złotych. Pomimo zmniejszenia się o cztery procent w stosunku do roku ubiegłego wyniki Spółki charakteryzowały się znacznie lepszymi tendencjami niż te wynikające z sytuacji rynkowej, na którą wpłynęły m.in. bardzo duże obniżki (o ponad połowę stawek rozliczeń międzyoperatorskich MTR), osłabienie polskiej waluty, jak również trudna sytuacji na rynkach finansowych, która miała swoje odzwierciedlenie w gorszych nastrojach konsumentów i firm. PTC uzyskała również lepszą dynamikę parametrów finansowych niż jej najbliższa konkurencja.

W czwartym kwartale 2009 roku EBITDA PTC osiągnęła 674 mln złotych i wzrosła o 8,2% w stosunku do odpowiedniego okresu roku poprzedniego. W 2009 roku Spółka skoncentrowała się na racjonalizacji wydatków oraz zwiększeniu efektywności działań. Dzięki temu marża EBITDA wzrosła do 35% w ciągu całego roku, a w czwartym kwartale osiągnęła wartość 35,8% przyrastając o 5 punktów procentowych w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

EBITDA (mln zł)




Łączny wskaźnik ARPU w czwartym kwartale 2009 roku pozostał na poziomie poprzedniego kwartału i wyniósł 45 złotych, a łącznie w całym roku osiągnął poziom 46 złotych. Natomiast średni koszt pozyskania klienta (SAC) w ostatnim kwartale zmniejszył się o 10 złotych w porównaniu do poprzedniego roku i wyniósł 92 złote.

SAC (zł)

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: