Polska Telefonia Cyfrowa ogłosiła swoje wyniki finansowe za drugi kwartał 2004r. Przychody spółki w podanym okresie w porównaniu rok do roku zwiększyły się o ponad 15% - do 1,6 miliarda złotych. Zysk netto za II kwartał 2004r. zwiększył się do prawie 347 milionów złotych.
Era miała w II kw. br. udział rynkowy na poziomie 38,3% - 4.6 mln to klienci prepaid, 2.9 mln to klienci postpaid. Udział w przychodach wzrósł nieznacznie z 36.9 % w II kw. zeszłego roku, do 37% w II kw. bieżącego roku . CHURN wzrósł najbardziej w prepaidzie - z 1.6% do aż 4.8% miesięcznie. W postpaidzie CHURN nie uległ zmianie i wynosił w II kw. 1.6%. Era dzięki wprowadzeniu oferty Heyah bardzo zmniejszyła swój koszt pozyskania klienta w prepaidzie z 61.1 zł do 13.2 zł w porównaniu rok do roku. Spadł również SAC w postpaidzie z 751.4 zł do 578.6 zł. ARPU w postpaid pozostało na poziomie 131.1 zł, a ARPU prepaid spadło o 3.4% do 28.1 zł. Średnie ARPU spadło w porównaniu rok do roku o 11.2% i wynosiło 70.5 zł (rok wcześniej 79.4 zł).
Liczba klientów PTC w porównaniu rok do roku wzrosła z 5.6 mln do 7.5 mln. W II kw. PTC pozyskała 153.077 klientów abonamentowych oraz 1.246.898 użytkowników systemu prepaid. W analogicznym okresie 2003 roku PTC pozyskała odpowiednio 244.185 klientów systemu abonamentowego i 367.319 użytkowników systemu prepaid. W II kw. br. PTC odłączyła 318.8 tys. nieaktywnych klientów prepaid. Standardowo, klienci Tak Taka odłączani są po 9 miesiącach od momentu wygaśnięcia ważności konta. Szybsze odłączenie klientów niż przewidziane w standardowych procedurach miało na celu uwolnienie pojemności sieci w okresie szybkiego wzrostu liczby klientów. Netto sieć podłączyła w II kw. 660.443 klientów.
W okresie marzec - czerwiec br. PTC pozyskiwała netto wyłącznie klientów prepaid - liczba klientów postpaid pozostała na niezmienionym poziomie, a według danych przedstawianych wcześniej przez konkurencję liczba ta nieznacznie się zmniejszyła. Taki niekorzystny mix klientów może w dłuższej perspektywie czasu źle wpływać na wzrost przychodów spółki. Aby temu zapobiec Era planuje już niebawem wprowadzić atrakcyjne oferty dla klientów abonamentowych. Ofensywa postpaid w dwóch ostatnich kwartałach będzie tak duża, że według prezesa spółki ten rok może stracić miano roku prepaid. Klienci postpaid są najważniejsi dla operatora, bo w II kw. w przypadku Ery to właśnie oni przynieśli tej sieci 80% wszystkich przychodów.
Era zdradziła także, że prowadzone są testy UMTS wśród kluczowych klientów - korzystają oni z kart UMTS służących wyłącznie do transmisji danych. Po ich zakończeniu i ocenie wyników najprawdopodobniej zostanie przedstawiona oferta komercyjna. W związku z budową UMTS oraz rozbudową obecnej sieci GSM, Era w tym roku zwiększy swoje wydatki inwestycyjne aż o 90%. Według prognoz wzrosnąć mają także przychody o 13%, poziom zysku powinien być porównywalny z zeszłym rokiem.
Według PTC penetracja na koniec II kw. br. wyniosła 50.8%, a liczba klientów osiągnęła wartość 19.6 mln.
Pełne wyniki finansowe za II kw. 2004 r. znajdują się tutaj (plik PDF)