Era wprowadza pełny roaming w TAK TAK-u

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 68

Już w lipcu użytkownicy systemu Tak Tak w sieci Era skorzystają ze wszystkich zalet prawdziwego roamingu międzynarodowego dla systemu pre-paid. Użytkownicy Ery Tak Tak będą mogli zatelefonować z najchętniej odwiedzanych przez nich w czasie wakacji krajów.

Sieć Era pierwsza w Polsce udostępni użytkownikom pełną funkcjonalność systemu "pre-paid" poza granicami kraju. W sieciach 135 operatorów w 70 krajach możliwe będzie odbieranie rozmów przychodzących oraz wysyłanie i odbieranie wiadomości SMS. Pełny roaming międzynarodowy w systemie Tak Tak będzie dostępny do końca lipca już w kilkunastu krajach (między innymi w Niemczech, Czechach i Austrii). Do końca wakacji telefonowanie z Tak Taków będzie możliwe w kolejnych, najchętniej odwiedzanych przez Polaków krajach.
Jest to nowatorskie rozwiązanie na polskim rynku w porównaniu ze stosowanymi dotychczas. Osoby korzystające z systemu Tak Tak w sieci Era nie muszą pamiętać dodatkowych kodów pozwalających na nawiązanie połączenia tak jak w rozwiązaniach typu "call-back". Mogą bezpośrednio wybierać numer telefonu i od razu nawiązywać połączenie, wysyłać wiadomości SMS czy korzystać z WAP. Używają telefonu tak jakby byli w kraju.
Wszyscy użytkownicy systemu Tak Tak będą mogli korzystać z roamingu bez ograniczeń. Usługa będzie uruchamiana automatycznie. Aktywacja i dezaktywacja usługi będzie bezpłatna, nie będzie wymagała dodatkowych formalności i nie będą potrzebne żadne kaucje czy blokady środków na koncie klienta. W momencie uruchomienia usługi, wszyscy właściciela telefonów Tak Tak zostaną poinformowani o uruchomieniu usługi.
Dzięki zastosowaniu nowoczesnej platformy obsługującej roaming dla systemu Tak Tak, właściciele telefonów pre-paid otrzymają prostą strukturę opłat za korzystanie z telefonu za granicą. 
Wszyscy użytkownicy systemu Tak Tak w momencie uruchomienia telefonu w sieci operatora lokalnego otrzymają wiadomość powitalną SMS, w której przypomniane zostaną ceny połączeń roamingowych z danego kraju.
Użytkownicy systemu Tak Tak w sieci Era będą mogli uzupełniać konto telefoniczne na trzy sposoby.

  • używając ekspresowych kodów Tak Tak (*111*14-cyfrowy kod uzupełniający# i klawisz zatwierdzenia połączenia - bezpłatnie z zagranicy, ale również i z Polski)

  • połączenie z numerem +48 9898

  • Konto Tak Tak może zostać doładowane również z Polski przez bliskich użytkownika poprzez Elektroniczne uzupełnienie konta Tak Tak w terminalach płatniczych w oznaczonych punktach sprzedaży.

Ekspresowe kody Tak Tak pozwolą również na szybkie i bezpłatne sprawdzenie stanu konta i daty jego ważności.

Roaming międzynarodowy udostępniono użytkownikom systemu Tak Tak dzięki wprowadzeniu platformy CAMEL obsługującej usługi typu IN (Inteligent Network). CAMEL pozwala na zaoferowanie klientom sieci Era przebywającym za granicą usług GSM takich samych i w takiej samej formie jak w kraju. Wysyłanie wiadomości SMS, korzystanie z WAP czy nawiązywanie połączeń nie wymaga wprowadzania żadnych dodatkowych prefiksów lub kodów. Nowa platforma umożliwia ujednolicenie oferty usług dla klientów tworząc VHE (virtual home environment) i symulując parametry pracy sieci podobne do działających w sieci macierzystej. Dzięki temu klient nie widzi różnicy w jakości i sposobie dostępu do usług sieci macierzystej lub sieci zagranicznej.
Platforma CAMEL dzięki otwartości architektury pozwala na udostępnianie usług takich jak:

  • Korzystanie z SMS, WAP i transmisji danych

  • Zapowiedzi/komunikaty w języku polskim, a nie w języku lokalnym (sieci wizytowanej)

  • Tańsze koszty połączeń i prosta struktura taryfy

  • Korzystanie z numerów skróconych oraz w przyszłości:

    • Możliwość korzystania z prywatnego planu numeracyjnego ( skrócone numery w Sieci Korporacyjnej)

    • Roaming GPRS dla prepaid oraz innych aplikacji bazujących na GPRS (np.: MMS)

Opinie:

Opinie archiwalne (68):

Komentuj

Komentarze / 68

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-21 12:27
    Napewno za bardzo drogo, ale taka jest juz era! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gienek pisze: 2002-06-20 19:30
    Brawo Era!
    0
  • Users Avatars Mini
    malkovich pisze: 2002-06-20 19:34
    ...nareszcie i to na jakich warunkach! to krok ku pozystaniu wiekszej ilosci abonentów! moim zdaniem bomba, pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    timeport pisze: 2002-06-20 19:34
    ciekawe na ile sprawny bedzie ten roaming w erze : )
    0
  • Users Avatars Mini
    martom24 pisze: 2002-06-20 19:36
    a wszyscy tak narzekaja na Ere a ubiegla wszystkich:))a POP chyba jednak zostanie w tyle..duzy + dla TT:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    malkovich pisze: 2002-06-20 19:37
    bigos czuje sie jak w socjalistycznej Polsce....."Ideo postaraj sie....masz szanse pozkazć na co cie stać..." Stary wyluuzuj.... my i tak nie mamy nic do powiedzina, tutaj wszsytkim chodzi o kase......pozdro
    0
  • Users Avatars Mini
    mati pisze: 2002-06-20 19:48
    Ciekawe tylko ile to będzie kosztowało? 15 złotych za minutę...? Tak jak w Simplusie?
    0
  • Users Avatars Mini
    JC pisze: 2002-06-20 19:49
    Sieć Era pierwsza w Polsce udostępni użytkownikom pełną funkcjonalność systemu "pre-paid" poza granicami kraju. A PlusGSM przeciez byl pierwszy....
    0
  • Users Avatars Mini
    malkovich pisze: 2002-06-20 19:50
    mati zapewniam, ze duzo mniej :) CAMEL to CAMEL...ja widze to w dobrym świetle
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-06-20 19:52
    Heh to tak jak z katedrami. Byłem conajmniej w kilku największych na świecie; jedna kubaturą druga wysookością trzecia szerokością... Tak samo jest z "pierwszością" systemów prepAid. Ale akurat tik tak zwykle nie należy do awangardy...
    0
  • Users Avatars Mini
    FXvonBlitzen pisze: 2002-06-20 19:54
    To co napisali wygląda imponująco, jesli tylko ceny będą rozsądne to po prostu będzie rewelacja inną sprawą jest to że chyba wszystcy zapominają że to jednak + uruchomił PEŁNY roaming w prepaidzie ( nie wiem w czym era ubiegla WSZYSTKICH kolego martom24 ) również ludzie z GOL-a pisząć "Sieć Era pierwsza w Polsce udostępni użytkownikom pełną funkcjonalność systemu "pre-paid" poza granicami kraju. "
    0
  • Users Avatars Mini
    halOOn pisze: 2002-06-20 19:55
    czekam teraz na ruch idei co ona wymysli bo nie moze byc az tak z tylu za plusem czy era !
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-06-20 19:55
    Poza tym simplusk wprowadził roaming u wszystkich partnerów roamingowych. i to jest "prawdziwy roaming międzynarodowy dla systemu pre-paid"
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-20 19:56
    pewnie troche to bedzie kosztowalo. Chociaz moze taniej niz w sim+. Zobaczymy co pokaza jak wszystko ruszy...
    0
  • Users Avatars Mini
    FXvonBlitzen pisze: 2002-06-20 19:58
    mam nadzieje ze jak TPSA straci monopol na MM to S+ ze swoim callbackiem spadnie z cenami ( chyba ze do tego czasu wymysla cos innego )
    0
  • Users Avatars Mini
    Komar pisze: 2002-06-20 20:10
    Co wy z tym simplusem? Przeciez o ile dobrze wiem nie mozna wykonywac polaczen tylko odbierac. Wiec jaki to pelny roaming...
    0
  • Users Avatars Mini
    vassago4 pisze: 2002-06-20 20:20
    co z tego ze roaming jak ceny za polaczenia sa kosmiczne
    0
  • Users Avatars Mini
    WEBADI pisze: 2002-06-20 20:21
    BRAWOOOOOOOOOOOO!!! Mam nadzieje ze do konca wakacji uruchomia tez w USA...
    0
  • Users Avatars Mini
    berg pisze: 2002-06-20 20:22
    do komar; widac jak sie znasz na temacie.w sim+ możesz i wykonywać i odbierac połaczenia oraz wysyłać i odbierać smsy w 100 krajach (ponad 200 operatorów)
    0
  • Users Avatars Mini
    Haures pisze: 2002-06-20 20:29
    no to era sie wziela za TT konkretnie. W ostatnich tygodniach TT bardzo dużo zyskał oby tak dalej
    0
  • Users Avatars Mini
    olekbek pisze: 2002-06-20 20:30
    Ciekawe co z Ideą...
    0
  • Users Avatars Mini
    bolec pisze: 2002-06-20 20:32
    Roaming na pewno będzie sprawniejszy niż w PLUSIE panie Timeport (jak wszystko zresztą). Tradycyjnie już PLUS opowiada bajki jacy to nie są luksusowi itd. itp. a ERA robi (patrz historia MMS)
    0
  • Users Avatars Mini
    Komar pisze: 2002-06-20 20:35
    berg: racja pochrzanilo mi sie :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    ka-sia pisze: 2002-06-20 20:55
    można się było tego spodziwać! Era zawsze jest o krok za Plusem!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2002-06-20 21:01
    No to faktycznie system nowatorski! :)) Plus wdrożył już ponad rok temu platforme Camel,.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-06-20 21:09
    telefonica ale z sim+ dzwonisz z zagranicy jakimis kodami a w TT normalnie jakbys byl w kraju wiec kto lepiej wykorzystuje CAmela?
    0
  • Users Avatars Mini
    AnderSen pisze: 2002-06-20 21:14
    Radio Erewań dementuje: zasadniczo to prawda, że - jak głosi tytuł newsa - Era wprowadza pełny roaming w Tak Taku. Pełny, ale tylko w kilkunastu krajach, i nie od razu, tylko sukcesywnie... Więcej takich newsów, bo radio Erewań przestanie nadawać!
    0
  • Users Avatars Mini
    piter pisze: 2002-06-20 22:33
    a jak bedzie jezeli ktos bedzie chcial do mnie zadzwonic, tez bede placil?
    0
  • Users Avatars Mini
    TaSioR pisze: 2002-06-20 22:49
    piter: jak beda dzwonic do Ciebie - to niech placi dzwoniacy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-06-20 23:00
    tyle ze dzwoniacy moze niewiedziec ze jestes za granica i sie zdziwi jak mu przyjdzie rachunek
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-06-20 23:04
    Wazne jest to ze nie ma zadnej durnej kaucji. W mojej durnej Ideii z abo. jest do d.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kyndek pisze: 2002-06-21 00:00
    Jednego tylko nie rozumiem... Co to znaczy pełny roaming? Bo jeśli odbieranie rozmów i odbieranie i wysyłanie SMS jak czytamy w komunikacie to gratulacje. Rzeczywiście ERA jest pierwsza :-))))
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-21 00:20
    Bardzo dobrze, ze tak sie dzieje. Pop sie ruszy od 1 lipca a Sim+ chyba bedzie nadal taki, jak teraz. Poki + nie zechce miec dobrego pre paida, tylko abonament... Era dojrzala i TT bylby dla mnie lepszy niz Pop.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-21 00:24
    Czyli juz wszystkie pre-paidy stanely na tym samym poziomie uslug roamingowych! Teraz powinny staniec koszty polaczen w prepeidzie i abonamencie!
    0
  • Users Avatars Mini
    raror pisze: 2002-06-21 00:25
    przyszedl czas i na ere, a co z popem, ktory to jako pierwszy wprowadzil roaming sms
    0
  • Users Avatars Mini
    FAN ABONAMENTU pisze: 2002-06-21 00:30
    Czym sie podniecacie , kto bedzie korzystal z polaczeñ do polski np z niemiec na za 4 pln z min :) z budki minuta kosztuje 0,12 euro Bawicie mnie ludzie tymi swoimi rozwazaniami ,
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2002-06-21 00:32
    FXvonBlitzen, ka-sia, JC - jesteście analfabetami funkcjonalnymi. Jak nie wiecie, czym się różni "pełny roaming" od "call-back", to się lepiej nie odzywajcie. Czasem płakać mi się chce, jak czytam niektóre wypowiedzi.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2002-06-21 02:28
    FAN: skoro tak mowisz to po co ci komórek? do dresu?
    0
  • Users Avatars Mini
    FXvonBlitzen pisze: 2002-06-21 03:05
    Przemciu: pełny w rozumieniu odbieranie/inicjowanie połączeń odbieranie/wysyłanie sms-ów. Nie wiem kto jest bardziej analfabetą f. ja podciagajac call-back pod roaming czy moze osoby ktore ceupia sie ze idea ma roaming ( raptem sms-y i to tylko w kilku krajach ). Pozatym IMHO blizej S+ do roamingu niz Erze bo z tego co napisali to era proponuje VN :P ( rowniez na poczatku w kilku wybranych krajach ). Jak by nie patrzec + jako jedyny oferuje roaming we wszyskich krajach z ktoorymi ma umowe a to ze dzwonienie jest przez Call Back to jest juz inna historia. :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-06-21 03:19
    Niektorzy to wogole nie sa w temacie, takim podstawowym. Akurat Sim+ uruchomil pierwszy pelny roaming. Ale nie oparty na technologi Camel, za to we wszystkich krajach, Era bedzie miala z Camelem ale w najcesciej odwiedzanych krajach przez polskich turystow. A to ogolnie jest malo isotne, bo jak ktos slusznie zauwazyl to ceny beda bardzo wysoki i telefonowanie z tej komorki do Polski raczej mija sie z celem, poza wyjatkowymi sytuacjami i to nie zawsze (budki sa wszedzie - Poland direct jest niezly). Glownie jezeli ktos z tego bedzie korzystak to sms. Chociaz to tez nie jest najtansze. Wniosek jest taki ze roaming w prepaidzie to chwyt marketingowy w 95%. A dla tych co juz z tego skorysztaja (czytaj nie tylko zaloguja sie w innej sieci) czas trawiani uslugi bedzie minimalny. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2002-06-21 03:49
    ja uwazam ze Tak Tak rulez! sms tansze niz w s+, ZERO opłaty za aktywacje w TT(zalozmy, ze ktos mieszka w obszarze przygranicznym, i co kilka dni przekracza granice-to w s+ musi bulic za kazdym razem 5PLN za aktywacje uslugi, bo jezeli nie zdeaktywuje po powrocie do kraju roamingu to nie ma polaczen na terenie Polski!!!). i tu jest haczyk, a Era pierwsza z roamingiem w Camel'u(s+ wykorzystuje przestarzala technologie call-backu). Ponadto moge sie zalozyc, ze w TT oplaty za "glos" beda tansze niz w s+ Pozdr TT users :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    kaosone pisze: 2002-06-21 03:53
    ...A swoja droga to ERA ze swoim Tak Takiem wyprzedzila konkurencje o 2 kroki (roaming, taryfa SMS FAN-najtansze sms w Polsce oraz ... wielu bylych abonentow wie o co chodzi :))) - ja tez sie do nich zaliczam. ale to csiii! tajemnica ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    CiepliX pisze: 2002-06-21 04:16
    Giewont - zgadzam sie w 100% ... czesto nawet w EU stawki przy abonamencie sa w roamingu wydokie (od 5 zl w gore)... wiec preepaid bedzie drozszy. Bardziej to mozna traktowac jako narzedzie do awaryjnego kontaktu, wysylania i odbioru sms'ow itd...
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-06-21 04:18
    nic dodac, nic ujac. Ale fajnie ze bedzie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2002-06-21 04:31
    FXvonBlitzen: "Pełny roaming" to nie jest określenie, które może sobie każdy interpretować dowolnie. Pod tym określeniem rozumiemy konkretny pakiet usług, czyli połączenia głosowe, przesyłanie danych, SMSów, GPRS, WAP itp. Tak więc nie można powiedzieć "pełny w rozumieniu odbieranie/inicjowanie połączeń odbieranie/wysyłanie sms-ów", bo to nie jest pełny roaming. Na tym właśnie polega rozumienie czytanego tekstu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2002-06-21 04:38
    Giewont: patrz mój post wyżej. Plus do tej pory nie ma pełnego roamingu, więc nie mógł być pierwszy. Poza tym w tej technologii rzeczywiście mamy szansę nie płacić za każdym razem połączenia do Polski (np. będąc w Londynie i dzwoniąc na lokalny numer w Londynie, w Plusie w takim przypadku płacimy podwójną międzynarodową). Ogólnie: jak już komentujecie, to przynajmniej zorientujcie się co, żeby nie pisać bzdur. Czasem milczenie lepsze.
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx.xxx.xxx pisze: 2002-06-21 04:48
    a ceny będą pewnie takie jak w plusie - odpada
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-06-21 04:53
    Przemek: ale w roamingu w prepaidzie wychodze z zalozenia ze telefon to jak juz to w sytuacji awaryjnej, odbior smsow, z wyslaniem juz gorzej bo to sa koszty. A Ty chcesz porownac pelny roaming telefonu abonamentowego, gdzie ktos nie patrzy na cene, bo dzwoic musi, lub tez korzysta z wysylania i odbieranai sms'ow, ktore kosztuje nawet poniezej 30 gr, w zaleznosci od potrzeb i stanu kieszeni. ________ " Poza tym w tej technologii rzeczywiście mamy szansę nie płacić za każdym razem połączenia do Polski (np. będąc w Londynie i dzwoniąc na lokalny numer w Londynie, w Plusie w takim przypadku płacimy podwójną międzynarodową). " - mamy szanse czy mozemy tak dzwonic, bo to jest spora roznica jezeli juz cos porownujesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemek pisze: 2002-06-21 05:11
    Giewnot: Posiadanie jakiegokolwiek telefonu, czy abonamentowego, czy pre-paida to są koszty. I z tym się trzeba liczyć. Powiem więcej: ze swojego pre-paida dzwonię więcej, niż moi znajomi z telefonów abonamentowych. Ceny za połączenia są w tej chwili zbliżone (w wielu przypadkach jest nawet taniej!), ponadto dzięki promocji konto mi się doładowuje 50 zł co miesiąc. Błędne jest zatem twierdzenie, że pre-paid jest jedynie dla tych, którzy bardzo mało dzwonią. Ponadto pisałem, iż prawdopodobnie rozmowy typu Londyn-Londyn będą duuużo tańsze od SimPlusa. Prawdopodobnie, bo nie znamy cennika. Można tylko domniemywać. Natomiast sądzę tak, ponieważ w Tak Taku nie znajdzie zastosowania technologia call-back, która wymaga zestawienia dwóch połączeń przechodzących przez Polskę, a więc podwójne połączenie międzynarodowe.
    0
  • Users Avatars Mini
    arturiusz pisze: 2002-06-21 06:35
    fajnie ale za ile???
    0
  • Users Avatars Mini
    voight pisze: 2002-06-21 12:29
    era poszla po rozum do glowy i zorientowala sie ze pre-paid to przyszlosc dlatego tak wala w niego kase, a co do ramingu to duzo lepszym i tanszym sposobem na dzwonienie z zagranicy jest kupienie tamtejszego zestawu startowego pre-paida i korzystanie z niego (oczywiscie trzeba miec telefon bez sim locka)
    0
  • Users Avatars Mini
    Przemko pisze: 2002-06-21 12:48
    Mój szanowny imienniku - oczywiście zapewne masz rację jeśli chodzi np. o rozmowy Londyn-Londyn w TT będą dużo tańsze niż w S+, ale jeśli chodzi o połączenia do Polski, to nie był bym tego taki pewien (nie z UK, ale biorąc pod uwagę wszystkich partnerów roamingowych).. Zauważ, że w S+ połączenie do Polski nigdy nie będzie droższe niż 13,43 PLN/min (a przy korzystaniu ze zdrapek 150/180 realny koszt spada do co najwyżej 11,19 PLN/min). Tymczasem stawki w \\\"prawdziwym\\\" roamingu abonamentowym za połączenia z Polską wynoszą nie jednokrotnie ponad 20 PLN za minutę!!!. Dlatego IMHO powinna być w roamingu (i PP i abonamentowym) możliwość wyboru typu połączenia czy bezpośrednie czy callback.
    0
  • Users Avatars Mini
    FXvonBlitzen pisze: 2002-06-21 12:56
    Przemek: mowimy tu o dwuch roznych "sposobach" na komorke abo/pre-pain wiec i pojecie roaming mozna traktowac troche inaczej ( z samego założenia, w prepaidze nie mozna zrobic takiego roamingu jak w abonencie i nie wazne czy to bedze callback czy vn czy jeszcze cos innego. Jeszcze przez dlugi czas nie bedzie mozna korzystac z sieci do ktorej sie roamujesz na zasadach roamingu a jedynie ta siec bedzie posredniczyc w kontakcie z siecia macierzysta. Jesli chcesz byc taki super doslowny to era tez nie wprowadza pelnego roamingu, poniewaz nie placisz za korzystanie z obcej sieci a tylko obca siec proboje odtworzyc ci warunki sieci macierzystej ). Jesli by trzymac sie scisle terminologii to 3/4 komentarzy by trzeba wyrzucic, powiem wiecej czasem odnosze wrazenie ze niektore artykly gol-u tez by sie przydalo przeredagowac. Tak czy inaczej kazdy z nas i tak bedzie sie upieral przy swoim wiec IMHO EOT
    0
  • Users Avatars Mini
    misiek24 pisze: 2002-06-21 13:44
    Już nie wiem czy mam płakać czy śmiać się gdy czytam niektóre komentarze. Piszą że taniej jest z budki telefonować z zagranicy niż z komórki. No i co z tego??? W polsce też taniej jest sobie nieraz porozmawiać z telefonu stacjonarnego niż z komórki. Według tych waszych stwierdzeń to można wnioskować że w ogóle takie usługi niepotrzebnie są uruchamiane. Zastanówcie się co piszecie. Przecież rzeczą jasną jest że rozmowa z komórki z zagranicy nie może być tańsza niż z telefonu stacjonarnego, to chyba logiczne że jednak rozmowy z komórek są jednak droższe niż ze stacjonarnych (przynajniej w dużej większości krajów na świecie). A poza tym wielkie brawa dla Ery. Był długi okres "wegetacji" Ery gdy mało było robione, a teraz spada na nas lawina nowości i zmian. I jestem pewien że roaming TT będzie na dużo lepszych zasadach niż u konkurencji. Już sama rezygnacja z opłaty za aktywację to wielki plus dla Ery.
    0
  • Users Avatars Mini
    pyton pisze: 2002-06-21 14:09
    nie jestem zanwca w temcie, dlatego mam pytanie czy to ze era nie wprowadzi roaming ze wszystkimi operatorami z jakimi ma podpisane umowy wiaze sie z kosztami czy z brakiem czasu czy z ich malym zaawansowaniem w tej dziedzienie???
    0
  • Users Avatars Mini
    drozda pisze: 2002-06-21 16:15
    pyton: po prostu nie wszystkie sieci mają zaimplementowanego CAMELA więc nie potrafią generować i odbierać odpowiednich wiadomości sygnalizacyjnych SS7.W tych wiadomościach jest przesyłane pomiędzy centralami operatorów m.in. taryfikacja i opłaty z nią związane.Najlepszym wyjściem jest to ,tak jak jest to zrobione w czeskim paegasie gdzie w sieciach z zaimplementowanym Camelem korzysta się z "normalnego" roamingu a w pozostałych jako call-back.Ale chyba różnicy w cenach nie ma :(
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2002-06-21 18:03
    a gdzie sa ceny???
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2002-06-21 18:05
    Idea tez ma wprowadzic w lipcu w POPie pelny roaming. To mozna wywnioskowac po planszach reklamujacych usluge POP rozwieszonych w Warszawie w niektorych miejscach. Niech kolega "bigos" sie nie goraczkuje. Jesli wyjezdza daleko i bedzie uzywal komory - zeskrobia mu z konta troche forsy jak sobie zadzwoni do Polski z POPa. Pytanie tylko czy mniej niz w Erze?
    0
  • Users Avatars Mini
    wapsky pisze: 2002-06-21 21:36
    No prosze, jak to sie Kwa-Kwaki postaraly... I dogonily ;-)(
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2002-06-22 17:17
    Przemek: znowu porownales sposob dzwonienia ktorym odznacza sie maly procent uzytkownikow _____ "Powiem więcej: ze swojego pre-paida dzwonię więcej, niż moi znajomi z telefonów abonamentowych." _____ Druga sprawa to czy to bedzie call back czy Camel, to zeby mozna bylo mowic o roznicach dla nas, to musi miec to odzwierciedlenie w cenach, jezeli takiego nie bedzie, to 15 minut w roku w roamingu nie bedzie mialo znaczenia z jakiego sposobo realizowanie rozmow nasz telefon dziala. Jezeli nie ma roznicy w cenie to Plus ma lepsza oferte bo w 100 krajach. Wyjatek - dla osob czesto przekraczajacych ganice, na krotki okres czasu, w plusie wywdawanie 5 zl za kazdym razem mija sie z celem. (roamingu praktycznie nie ma). JEdnemu to nie przeszkadza, a dla drugiego bedzie to oferta nie do przyjecia.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-22 20:46
    voight: co Ty chrzanisz??? Dlaczego bez simlocka? Wiesz w ogole co Ty mowisz??? Wez ktoregos dnia swojego Popa i wloz do "zagranicznego" telefonu z simlockiem na zagraniczna siec... mozesz sie zdziwic..
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-22 20:47
    Bardzo ladnie sie produkujecie, tylko ilu z Was skorzysta z tego roamingu w pre paidzie??? Jesli juz ktos to zrobi, to podejrzewam, ze bedza to tylko smsy... i to odbierane...
    0
  • Users Avatars Mini
    WEBADI pisze: 2002-06-22 22:51
    A kto korzysta z roamingu nawet w abonamencie. Przeciez nawet tam jest kurewsko drogi i jak ktos moze zadzwonic z budki to ten sposob wybiera. A z smsow bede korzystal oczywiscie glownie z odbieranych choc czasem tez wysle. Normalka
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzegorz Z. pisze: 2002-06-23 00:14
    Nepomucen - apropo simlocków to zależy czy telefon ma blokadę na wszystkie obce sieci czy też na sieci spoza danego kraju.
    0
  • Users Avatars Mini
    nepomucen pisze: 2002-06-23 03:31
    jaka siec zaklada blokady na wszystkie obce sieci? Chyba zadna, bo wtedy nie wydaje mi sie, ze korzystanie z roamingu byloby mozliwe.. przeciez to obca siec... Mialem telefony z simlockami z zagranicy, ale dzialaly we wszystkich naszych sieciach.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-06-24 11:20
    nepomucen bylo by mozliwe, bo korzystasz z uslug karty sim, a nie wkladasz nowej karty do telefonu, wiec sim-lock to troszke cos innego niz rozumiujesz! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    bamber pisze: 2002-06-24 19:56
    Nie ma się czym podniecać. Ceny na pewno będą z kosmosu i polecam dać sobie siana z telefonem na karty jeżeli chodzi o roaming. Mam fonik w erze na abonament i często przebywam we Włoszech. Wystarczy że kupię tam specjalną kartę INTERGLOBO za 40zł ( w przeliczeniu) zdrapię pin i wyślę nr. z karty do centrali a rozmawiam wtedy do Polskii przez 40 min ( 1zŁ/min ) Telefon na abon. działa tam jak na karty i za PÓŁDARMO. CO WY NA TO? Niestety ale nadal jesteśmy 50 lat za resztą Europy!
    0
  • Users Avatars Mini
    drozda pisze: 2002-06-26 21:52
    Ceny już są www.infor.pl
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: