Era wybrała dostawcę technologii UMTS dla Warszawy

Newsy
Żródło: Era
Opinie: 45

Po przeprowadzeniu szeregu analiz technicznych, organizacyjnych oraz ekonomicznych Era wybrała Siemensa (Siemens mobile) jako dostawcę technologii UMTS dla okręgu warszawskiego. Podobne procedury będą stosowane w przyszłości przy doborze dostawców do rozbudowy sieci w innych miastach.

Era, jako jedyna w Polsce, prezentowała gotowe rozwiązania telefonii trzeciej generacji już w 2001 i 2002 roku, przedstawiając kolejne możliwości UMTS, od transmisji głosu po przekaz wideo na żywo. Siemens mobile oferuje pełny wachlarz rozwiązań dla telefonii komórkowej 3G obejmujący urządzenia końcowe, infrastrukturę sieci, projekty pod klucz oraz aplikacje.

Opinie:

Opinie archiwalne (45):

Komentuj

Komentarze / 45

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-22 19:57
    No nareszcie cos sie zaczyna i u nas dziac, bo juz zwatpilem czy jest tu cokolwiek mozliwe!
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2004-01-22 19:58
    Bardzo miło tylko kiedy uruchomią pierwszą komercyjną usługę w 3G ... inna sprawa toto kiedy "normalni " użytkownicy z tego skorzystają, i czy wogóle jest rynek w naszym kraju na takie usługi - przez rynek rozumię taką ilośc klientów gotowych do czynnego korzystania z tej technologii którzy pozwolą się zwrócić inwestycjom, ale miło ze coś się w temacie dzieje !!
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2004-01-22 20:17
    mam nadzieje na 100% kompatybilność z terminalami 3G firmy NEC ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    niemy pisze: 2004-01-22 20:26
    A mój dziadek mówił... obyś w ciekawych czasach żył...to ja będę mógł do niego zadzwonić i go zobaczyć :) ale jest jeden warunek. Musi zmienić operatora !! na takiego jakiego mam ja - czyli ERE. Sory za tą reklamę, ale ucieszyłem sie... i tak sobie spontanicznie napisałem...
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-22 21:50
    ***tkubon: widzisz, a co pisalem o popieraniu swojego i ze telekomunikacji to tez dotyczy... ;) tylko co jest finskiego w plusie ze takie chody maja z nokia? ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    dev pisze: 2004-01-22 21:56
    nikt nic nie wybrał tylko T-Mobile narzucił, bo przecież w czechach także będzie i także tylko w stolicy siemens.....
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-01-22 22:09
    to było do przewidzenie , głupotą było by to by niemiecka sieć nie wybrała niemieckiego dostawcy , jak tak dalej pujdzie to za kilkanaście lat zamiast Dzień dobry będiemy mówić Guten Tag , aczkolwiek niemcy inwestuję w pasie 200km (te zmiemie które utracili)...
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-01-22 22:21
    Bysr Warszawy nie utracili a jakos beda budowac tam 3G ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    robbo pisze: 2004-01-22 22:22
    Zauwazyliscie ze komunikat w tym samym czasie co T-mobil w Czechach. mam wrazenie ze decyzja zapadla daleko od Warszawy
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-01-22 22:30
    ***Erazmus zgadza sie , ale Kraków też nie odrazu zbudowano ... potrzeba czasu by coś ociągnąć , co prawda nie siemens czy T-Mobile wykupiło Warszawski STOEN ale RWE Grup *niemcy) więc to daje do myślenia ... uwierz mi że mitem nie jest że niemcy nas wykupią , bo wykupią , ale na tp trzeba czasu a rząd sprzeda wszystko by mieć pieniądze i załatać dziurę burzetową ... Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-01-22 22:52
    Bysr zgadzam sie z Toba ale na to akurat nie bedziemy miec wplywu zwlaszcza po maju 2004 .
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-01-23 00:16
    a mnie zastanawia fakt czy w innych miastach maja byc inne firmy czy to jest dobry pomysl, nie lepiej miec jednego dostawce - bo jak bedzie w kazdym miescie inny to cos sie zacznie kopac, ale pozyjemy zobaczymy
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2004-01-23 00:27
    To jest to, ja już nie mogę się doczekać na UMTS, ale i tak się dziwię i cieszę, że era tak szybko przystosowuje swoje technologie do zmieniających się systuacji na rynku
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-01-23 00:40
    ***klops: ciesze sie, ze cos sie dzieje. A co do Nokii to podpisala ona chyba z plusem bardzo korzystan umowe, bo napewno plus dostaje telefony za grosze w hurtowych ilosciach, a wlascicielem + jest m.in. TeleDanmark, ale to Dania, a nie Finalandia!
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2004-01-23 01:08
    jeśli jak twierdzisz nokia sprzedaje dla plusa telefony za grosze, to plus zdziera ze swoich klientów !!! nie ładnie, nie ładnie
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-23 09:21
    Dostawca wybrany, okręg również. A kiedy ogłoszą termin wdrożenia?
    0
  • Users Avatars Mini
    Jonasz pisze: 2004-01-23 09:53
    Tego się można było spodziewać. Śmieszne jest to hasło: "Po przeprowadzeniu szeregu analiz technicznych, organizacyjnych oraz ekonomicznych ". Prawda jest taka, że spośród trzech dostawców testowych sieci 3G dla Ery (Alcatel w Poznaniu, Ericsson w Warszawie i Siemens w Katowicach) tylko Siemens sobie nie poradził (odpalili tylko jedną komórkę indoor w centrali UMSC na Ceglanej). Panowie - ta decyzja jest wymuszona, tak samo jak współpraca Ery z Siemensem przy budowie BTS. Siemens kosi wielką kasę a robotę wykonują podwykonawcy
    0
  • Users Avatars Mini
    klops pisze: 2004-01-23 10:21
    ***tkubon: skad wiesz o umowie? choc ja tez mysle ze cos takiego jest - jakas ramowa wspolpraca, bo nokia tam od zawsze bryluje. i tez sie ciesze ze cos sie rusza, byle bysmy za ten ruch nie zaplacili za duzo. ***Jonasz: skad takie rewelacje?
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2004-01-23 10:35
    i tak myślę, że era jako pierwsza wprowadzi UMTS
    0
  • Users Avatars Mini
    pol pisze: 2004-01-23 11:26
    Mam takie pytanie ale troche off topic: Wgrałem sobie logo do 7650 programikiem, a teraz nie chce juz miec tego loga. Nie chce miec wcale loga. Jednak nie wiem jak to zrobic... Bo w w/w programie nie ma takiej mozliwosci, a gdy przywroce telefon do ust. fabrycznych tez nic nie pomaga. wiem, ze uznacie mnie za laika:-) No ale coż. Ważne, że mi ktoś pomoże. Thx z gory.
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-01-23 13:22
    panowie zastanowmy sie zanim cos napiszemy...niemcy nas wykupia....co za bzdura. Zyjemy w dobie globalizacji i to nie niemcy nas wykupia ale miedzynarodowe przedsiebiorstwa, ogromne koncerny, ktore nie sa scisle zwiazane z jednym krajem, a kupuja to co przynosi im zysk, a nie dlatego ze w 1937 te ziemie do niemiec nalezaly....czego was w tej szkole ucza...;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-01-23 13:24
    a tak co do siemensa, to moglo byc rownie dobrze tak, ze jako ze T-mobile kupil u niego w sojej innej sieci, to dostal lepsza cene na to....bo kto hurtowo kupuje ten lepsze znizki dostaje...a w erze T-Mobile ma 49% i nie jest wlascicielem, bo reszty akcji o ile pamietam nie kupiono...byl news o tym!
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-01-23 13:25
    wiec era jest bardziej polska, niz niemiecka......
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-01-23 13:25
    jakby byla taka niemiecka, to mozna byloby mmsy do niemiec wysylac z ery, a nie mozna!
    0
  • Users Avatars Mini
    T-Mobile EU pisze: 2004-01-23 13:26
    ponadto era niech swoj zasieg poprawi a pozniej za umts sie weznie...pewnie i tak ceny beda tak kosmiczne w erze, ze nie bedzie nas stac!
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-23 14:07
    **T-Mobile,oczywiście masz racje.Niech nas wykupują.Przynajmniej prace dadzą.Jeżdżąc troche po naszym pięknym kraju,widzę często opuszczone gospodarstwa rolne,gdzie ziemia leży odłogiem,chaty się rozpadają i nikt juz w nich dawno nie mieszka.Jak przyjedzie zachodni przedsiębiorca i zaiwestuje w ziemię,to da pracę okolicznym mieszkańcom,przecież nie będzie ciągnął ludzi z Niemiec,tylko zatrudni miejscowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    windu pisze: 2004-01-23 14:11
    My,naród potrafimy narzekać,ze pracy nie ma,ze nie bedzie,ze jacy my biedni jestesmy i ze najlepiej to chyba poumierać,ale jak ktoś zza granicy chce zainwestować to od razu chce nas wykuipć.Kurna tych cepów z LPRu,Samoobrony i innych egzotycznych partii to bym na Marsa pogonił! Robią ludziom sieczkę z mózgu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Thorn pisze: 2004-01-23 14:53
    Pol - logo jest przechowywane w telefonie w formacie bmp, w przypadku ery bedzie to: c:\\ system\\Apps\\ Phone\\Oplogo \\260_2_0.bmp W przypadku innego operatora musisz odpowiednio zmienic nazwe pliku. Nie wiem co masz na mysli piszac, ze uzyles programatora... W kazdym razie umieszczenie tam odpowiedniego pliku powinno zmienic logo, mozesz tez to zrobic wygodniej za pomoca programu system tools (psiloc. com).
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-01-23 15:29
    Widzę że Siemens opanowuje rynek UMTSu.W prawie wszystkich ostatnich newsach widać właśnie Siemensa!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-23 16:12
    ***Fynf - bo pewnie Siemens kreuje sie na najchętniej wybieranego dostawcę, a inni producenci ten sprzęt po prostu dostarczają :).
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-23 16:48
    simon - tylko jakie to ma znaczenie?
    0
  • Users Avatars Mini
    pol pisze: 2004-01-23 20:22
    Thron- Właśnie zmieniłem tym programem i nie nie wiedziałem jak usunąć. Teraz już będę wiedział. Thx. Rzeczewiście działa. Tylko jednak wgrałem sobie kolorowe logo ery... :-) Nawet wygląda oki. Thx za pomoc...
    0
  • Users Avatars Mini
    MArkus pisze: 2004-01-23 20:42
    No to Era teraz bedzie robila zamet ze to niby 3G ma , oczywiscie w centrum warszawy , polaczenia zrywajace itd... A w plusiku we wszystkich wiekszych miastach juz za chwile bedzie transmisja nie wiele gorsza niz umts na obecnym etapie
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2004-01-23 22:02
    od wdrozenia do dostepu przez zwyklego kowlaskiego kupaaa czasu....
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-01-23 22:15
    bakx - zwykły Kowalski jak na razie jeszcze nie korzysta zbyt często (a nawet wcale nie korzysta) z innych możliwości transmisji danych a Ty gadasz o UMTS-ie dla niego... Zastanów się trochę...
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-24 00:46
    W poprzednim newsie to komentowałem, czyli jednak Siemens postanowi zainwestować u nas za pośrednictwem Ery w UMTS.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-24 00:48
    Teraz tylko będziemy czekali na ruch pozostałych operatorów IDEA, PLUS.
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-24 00:50
    "Era, jako jedyna w Polsce, prezentowała gotowe rozwiązania telefonii trzeciej generacji już w 2001 i 2002 roku, przedstawiając kolejne możliwości UMTS, od transmisji głosu po przekaz wideo na żywo." To Era przynajmniej będzie w jednej rzeczy pierwsza - techologia UMTS. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-24 08:57
    ***Gumek: w jaki sposób zainwestować? Sprzedają sprzęt dostają kasę. Zero inwestycji jak okiem sięgnąć :).
    0
  • Users Avatars Mini
    bysr pisze: 2004-01-24 15:04
    Mam pytanie . era uruchamia UMTS w Wawie . Kto z tego będzie móg skożystać prucz ludzi biznesu i ich bananowych dzieci ? Kto będzie mógł sobie pozwolić na taki fonik i do kogo bedzie mógł zadzwonić jeśli ceny poł . będą napewno wysokie , pozatym nie więże by ten ktoś miał tylko znajomych w jednej sieci Era ... i płacił by majątek by móc zadzwonić do 2-3 osób , bo tak na dobrą sprawę to 70% ludzi używa jeszcze tefefonów z monochromatycznym wyświetlaczem podświetlanym w kilkunastu kolorach mogącym wyświetlić tylko kolor czarny ... Jeśli już to ja pozostane przy GSM ... i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-24 20:07
    Gonzales: muwiłem to w dosłownym znaczeniu, zainwestuje w sensie wypromowania się na rynku. Każdy teraz będzie wiedział, że UMTS w W-wie, może i całej Polsce to ERA GSM i Siemens.
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-01-24 20:39
    Czyli chodziło Ci o to, że inwestuje w swój wizerunek :).
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-01-24 22:33
    dokładnie! :)
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2004-01-26 14:55
    Teraz poczekamy i zobaczymy ile czasu potrwa budowa. mam nadzieje ze nietak dlugo.
    0
  • Users Avatars Mini
    khalon pisze: 2004-02-24 00:03
    No a kiedy dadzą taryfy UMTS ???
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: