40 mln zł chce zapłacić Piłkarskiej Lidze Polskiej Era za trzyletni kontrakt dający jej prawo do tytułu głównego sponsora polskiej ekstraklasy. Być może umowa zostanie podpisana w ciągu kilku najbliższych tygodni.
Oferta Ery wpłynęła do PLP pod koniec ubiegłego tygodnia. W piątek dostały ją wszystkie kluby. Nie tylko te z ekstraklasy - operator sieci komórkowej zaoferował także każdemu klubowi II ligi po 150 tys. zł za półtoraroczny kontrakt.
Era chce także - wspólnie z PLP i Telewizją Polską - stworzyć zimowe halowe mistrzostwa Polski pod nazwą Era Indoor Cup.
"Mamy ogromne doświadczenie, jeśli chodzi o sponsoring sportowy. Wspieraliśmy reprezentację Polski, mamy patronat nad rozgrywkami ligi koszykówki, wypromowaliśmy też windsurfing. Do tego dochodzi doświadczenie naszych udziałowców, np. niemiecki T-Mobile był sponsorem mistrzostw Europy w Portugalii, a także kilku lig piłkarskich, mocno inwestuje też w kolarstwo" - mówi Antoni Mielniczuk, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w Erze.
Kontrakt miałby zacząć obowiązywać od następnego sezonu. Era stawia jednak warunek. Chce, by w otwartym paśmie telewizyjnym pojawił się w końcu magazyn ligowy, który pozwoliłby dotrzeć z wizerunkiem firmy do szerszego kręgu odbiorców. - Wierzymy, że magazyn niebawem będzie - mówią w Erze. Najbliżej jego emitowania jest stacja TVN.
Oprócz loga na koszulkach wszystkich piłkarzy, biletach na mecze oraz reklam na stadionach i w ich pobliżu w działalności marketingowej mogłaby m.in. używać tytułu "Główny sponsor ekstraklasy", wykorzystywać logo ligi polskiej i wszystkich klubów w niej grających oraz zdjęć zespołów. Logo Ery znalazłoby się też w kole środkowym boiska przed każdym spotkaniem i w przerwie oraz na ściankach sponsorskich podczas konferencji prasowych.
Według informacji GSMonline.pl, kontrakt sponsorski z polską ekstraklasą planuje także sieć Idea. Może się więc okazać, że w związku z szybką decyzją Ery planów tych nie uda się już zrealizować.