Polska Telefonia Cyfrowa w 2004 r odnotowała rekordowy zysk 1 mld zł. Czwarty kwartał 2004 przyniósł bardzo szybki rozwój rynku. Wskaźnik penetracji sięgnął 60,5 % (5,0% wzrost IV kwartale, 15,5 % wzrost w skali całego roku). W IV kwartale 2004r. liczba klientów PTC przekroczyła 8,6 milionów, co według szacunków spółki daje jej blisko37,4% czyli największy udział w polskim rynku. Przychody Spółki zwiększyły się o blisko 15% do 6,4 miliarda złotych. Wzrost liczby klientów o 38,9%, głównie w segmencie pre-paid oraz spadek średniego wskaźnika ARPU do 66,9 zł wiązały się ze znaczną obniżką cen usług oferowanych pod marką Era i Heyah.
EBITDA wyniosła blisko 2,8 miliarda złotych, w porównaniu do 2,1 mld w 2003. Marża EBIDTA wzrosła do ponad 43% w porównaniu do 37,6% rok wcześniej. Jest to efekt optymalizacji kosztów operacyjnych i większej ilości przyłączeń, przede wszystkim klientów pre-paid (czyli o niższym jednostkowym koszcie pozyskania), a także zmniejszenia subsydiowania ofert abonamentowych.
Zgodnie z polityką firmy zmniejszyły się koszty finansowania, głównie dzięki refinansowaniu zadłużenia. W związku z wykupem obligacji koszty finansowe netto spółki w 2004 kształtowały się na podobnie jak w 2003 r. Wszystkie obligacje PTC zostały wykupione przedterminowo co umożliwiło wyrejestrowanie PTC z listy wierzycieli w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych (SEC).
"Ten wynik oraz ilość przyłączeń, która na koniec roku zaowocowała liczbą 8,6 mln klientów stawia nas na pozycji niekwestionowanego lidera rynku" – powiedział Bogusław Kułakowski, prezes zarządu PTC.