Polska Telefonia Cyfrowa ogłosiła dziś wyniki za drugi kwartał 2002 r. Wskaźnik EBITDA do przychodów ze sprzedaży wzrósł do poziomu 42,7% w drugim kwartale 2002 roku i był wyższy od wskaźnika EBITDA za drugi kwartał 2001 roku, który wynosił 40.3%, co stanowi najlepszy wynik na polskim rynku.
PTC zanotowała wzrost średniego miesięcznego przychodu na klienta. W drugim kwartale 2002 roku ARPU wyniósł 95,5 złote. Oznacza to wzrost o 3,8% w stosunku do 92,0 złotych w pierwszym kwartale 2002 roku.
Przychody ze sprzedaży w drugim kwartale 2002 roku wyniosły 1.195,1 miliona złotych, co oznacza wzrost o 12,7% w porównaniu do analogicznego okresu roku 2001. Zysk netto za drugi kwartał 2002 wyniósł 13,2 miliona złotych. W drugim kwartale PTC spłaciła 270,0 milionów złotych kredytu konsorcjalnego, dzięki czemu wskaźnik zadłużenia całkowitego do rocznego EBITDA zmalał do poziomu 2,4 z 2.6 na dzień 31 marca 2002. Jednocześnie Agencja Standard & Poor\'s potwierdziła ocenę wiarygodności kredytowej PTC na poziomie BB/B+ a Agencja Ratingowa Moody\'s Investor Service podniosła ocenę wiarygodności kredytowej PTC z Ba2 do B1.
Liczba klientów wzrosła do 4,24 miliona, co oznacza wzrost o 28.0% w porównaniu do końca drugiego kwartału ubiegłego roku. Liczba nowych abonentów przyłączonych do sieci Era w drugim kwartale 2002 roku wyniosła ponad 458 tysięcy, 14,6% więcej niż w drugim kwartale ubiegłego roku. PTC utrzymała pozycję lidera na polskim rynku telefonii komórkowej z 41,1% udziałem w segmencie klientów płacących abonament (post-paid) oraz z 36,4% udziałem w całkowitym rynku telefonii komórkowej.
W drugim kwartale 2002 roku zanotowano wzrost lojalności abonentów. Wskaźnik \"churn\" oznaczający przymusowe bądź dobrowolne odłączenie klienta od sieci w drugim kwartale 2002 roku wynosił średnio 1,5% miesięcznie, co oznacza spadek z 2,0% w pierwszym kwartale 2002 roku.
Bogusław Kułakowski, prezes PTC, komentując wyniki za drugi kwartał powiedział: \"PTC po raz kolejny utwierdziła swoją pozycję lidera wśród operatorów telefonii bezprzewodowej w Polsce. Nasza polityka, której podstawą jest dbałość o klienta i odpowiadanie na jego potrzeby daje doskonałe efekty. Wzrastająca liczba i lojalność klientów potwierdza słuszność podejmowanych kierunków rozwoju. W drugim kwartale rozbudowaliśmy ofertę dla klientów systemu systemu pre-paid, wprowadziliśmy również nowe rozwiązania dla rynku biznesowego. Stabilna pozycja finansowa oraz operacyjna PTC stwarza dalsze możliwości intensywnego rozwoju oraz daje pewną pozycję lidera.\"
Dokument PDF z wynikami finansowymi PTC znajduje się tutaj