Ericsson ma w swojej ofercie rozwiązanie o nazwie Ericsson Device Care, które umożliwia operatorom zdalną kontrolę, konfigurację i diagnostykę smartfonów i aplikacji. Użytkownikom, którzy nie potrafią korzystać ze smartfonów ułatwi to zamianę starego telefonu na nowe urządzenie.
Konfiguracja i obsługa smartfona potrafi sprawić sporo problemów. W ramach zakupu smartfona operatorzy mogliby oferować np. godzinę rozmowy z konsultantem przy użyciu Device Care. Konsultant może za pomocą tego rozwiązania łatwo prezentować działanie sprzętu – np. podświetlając na ekranie ikony lub tekst, co znacznie ułatwiałoby np. starszym osobom start w świecie smartfonów.
Ericsson Device Care to również rozwiązania zmieniające filozofię działaniae call center i centrów wsparcia. Rozwiązanie firmy Ericsson ma obniżać koszty operacyjne operatorów poprzez zmniejszenie liczby zwracanych urządzeń, poprawia wskaźnik FCR (First Call Resolution) i skraca czas kontaktu klienta z centrum wsparcia. Ericsson Device Care pozwala operatorom łatwiej sprawdzić, co dokładnie widzi użytkownik.
Ericsson Device Care pozwala na:
Rozwiązanie wspiera systemy Android, iOS, BlackBerry i Windows Phone. Pracownik operatora ma dostęp do terminala klienta z pozycji swojej przeglądarki internetowej. Sesja może być archiwizowana. Użytkownik telefonu musi przed rozpoczęciem sesji ją zaakceptować wpisując specjalny kod (np. kod abonencki).