Ericsson zawarł swój pierwszy globalny kontrakt z firmą Vodafone Group Plc na dostawę oprogramowania do przesyłania wiadomości multimedialnych MMS. Obie firmy uzgodniły harmonogram wdrożenia, który przewiduje, że usługa zostanie udostępniona na rynku europejskim w połowie bieżącego roku.
Vodafone wprowadzi usługi MMS początkowo w Niemczech, Grecji, Irlandii, Włoszech, Holandii, Portugalii, Hiszpanii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. W dalszej kolejności usługi będą wprowadzane przez innych operatorów należących do grupy Vodafone. Ericsson i Vodafone utworzą globalny zespół nadzorujący realizację projektu w fazie intensywnego wdrożenia.
We wszystkich wymienionych krajach firma Ericsson dostarczy infrastrukturę sieciową do obsługi MMS.
"Istotą MMS jest możliwość przesyłania kolorowych obrazów i dźwięku, dzięki czemu Internet bezprzewodowy staje się medium bardziej osobistym, o szerszych możliwościach i w większym stopniu ukierunkowanym na rozrywkę" - powiedział Kurt Hellström, prezes korporacji Ericsson. "Ten bardzo ważny kontrakt z jednym z czołowych światowych operatorów telekomunikacyjnych został zawarty w okresie intensywnego rozwoju usług GPRS, w wyniku którego na rynek wprowadzane są szybkie usługi Internetu bezprzewodowego. Ericsson, jako czołowy dostawca systemów telekomunikacji bezprzewodowej, będziemy wraz z naszymi partnerami stymulować dalszy rozwój tego rynku".
"MMS to integralny składnik strategii Vodafone w zakresie obsługi wiadomości" - powiedział Thomas Geitner, dyrektor generalny Global Product and Services w firmie Vodafone. "Nasi klienci wkrótce będą mogli tworzyć i przesyłać wiadomości wzbogacone treściami multimedialnymi, a także będą mogli korzystać z zaawansowanych, multimedialnych treści dostarczanych do urządzeń bezprzewodowych. Vodafone uważa, że zwiększone możliwości funkcjonalne wiadomości MMS staną się punktem wyjścia do poszerzenia doznań użytkowników i tym samym utorują drogę do wprowadzenia usług trzeciej generacji. Decyzja o wyborze firmy Ericsson jako naszego globalnego dostawcy dowodzi także, że jesteśmy w stanie opracować jednolitą globalną platformę usług, a dzięki temu wykorzystać efekt synergii do optymalizacji kosztów i zapewnić bezproblemowy dostęp do usług za pośrednictwem naszych operatorów w różnych krajach świata".